Ontiegelijke rug pijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:16

nicoletjee schreef:
hoi britt ik weet het maar ik kan gewoon niet meer tegen die pijn die is gwn te erg. Altijd maar vrolijk doen maar toch van binnen zo pijn hebben. Ik kan wel zonder parecetemollen maar dan kan ik net zo goed de hele dag niks doen


Sorry, nog even.
Eigenlijk zegt je lijf ook dat je dat moet doen. NIKS, oftewel RUST/ behandeling. Niet maar door blijven gaan. Je negeert jezelf.
Laatst bijgewerkt door Tellisto op 15-08-10 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:17

Daar ben ik het dus niet mee eens. Aan de manier van zitten, lopen etc kunnen ze veel zien. Nee ze kunnen niet in de mens kijken dat is waar, maar een goede weet precies waar de pijn zit. Waarom zo tegen op kraken gohya??

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:19

nee maja de ene zegt flink blijven bewegen ander rust ik weet t gwn niet

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:21

Luister naar je eigen lijf, dan merk je wat goed is en wat niet. In jouw geval moet je daar de tijd voor nemen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:22

@nicole3939
Ik ben niet tegen kraken hoor,ben zelf ook gekraakt in mijn nek.
Later bleek dat ik een hernia heb in mijn nek,gelukkig is er geen schade ontstaan door het kraken,maar als die man zou weten dat er een hernia zat?denk niet dat die dan zou kraken?
Ik vind voordat je naar een kraker gaat als je iets hebt wat niet helemaal duidelijk is,dat je eerst een mri scan moet hebben gehad.Daarna kunnen ze alsnog doorsturen naar een kraker.

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:22

Rust is niet goed in de zin van zitten. Lopen, zwemmen etc dat is goed. Nicoletjee leg eens je rechterhand op je linkerschouder als je staat en druk met je andere arm eens je elleboog omhoog en doe dat ook eens andersom. Wat voel je dan? Wordt de pijn minder of erger?

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:23

Ooit wel eens gedacht aan acupuntuur?

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:24

het word echt stukken erger

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:28

gohya schreef:
@nicole3939
Ik ben niet tegen kraken hoor,ben zelf ook gekraakt in mijn nek.
Later bleek dat ik een hernia heb in mijn nek,gelukkig is er geen schade ontstaan door het kraken,maar als die man zou weten dat er een hernia zat?denk niet dat die dan zou kraken?
Ik vind voordat je naar een kraker gaat als je iets hebt wat niet helemaal duidelijk is,dat je eerst een mri scan moet hebben gehad.Daarna kunnen ze alsnog doorsturen naar een kraker.



Ik denk dat ik gewoon een giga goede heb. Als ik bij hem binnenloop is het of acupunctuur of hij zegt doe je shirt maar uit. Hij weet precies de plek te vinden die inderdaad niet goed zit. Ik heb dan helemaal nog niets gezegd over pijn in mijn rug. En jouw verhaal snap ik inderdaad maar al te goed.

Maar mijn man die daar ook onder behandeling is als het nodig is (hij speelt rugby) kwam daar en onze fyschio zegt, ga maar naar het ziekenhuis, jouw meniscus is gescheurd, daar kan ik niks aan doen, en hij had gelijk. Ik heb gewoon giga veel vertrouwen in deze man.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 15-08-10 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:30

Als dan de pijn erger wordt, toch terug naar je huisarts en vragen waar jij je het prettigst bij voelt ( foto's; mri; fyschio etc) . In ieder geval niet mee rond blijven lopen, ik ben bang dat dit niet vanzelf over gaat.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 00:37

ik ga wel kijken morgen maar weer parecetemollen in nemen kan nu niks anders maja heb ook een paardje om op te rijden das leuk maar ook erg balen want daar krijg ik op dit moment zo veel last van maja ze moet beweging en longeren kent zij niet

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:41

Jammer dan voor je paardje, zet haar lekker dit weekend in de wei of ga samen wandelen maar hou nou op met jezelf te forceren!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:14

Paracetamol is niet sterk genoeg,neem een Advil Liquid cap 400.
Hier hoef je er maar 1 per keer van in te nemen,en je pijn vermindert heel snel.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:47

hoi gohya dank je wel ik ga het maandag proberen aan te vragen bij mijn dokter. Vandaag geprobeerd met 2 parecetemollen maar ging echt niet ging gewoon echt door de grond heb de hele dag lopen te huilen van de pijn, en ik jank echt niet snel.maandag maar een afspraak gaan maken met de huisarts nog een keer en dan hopen dat ik woensdag geholpen kan worden want moet maandag en dinsdag nog werken. En ik weet jullie zijn het hier niet mee eens maar kan ze niet alleen laten staan

Irma77
Berichten: 322
Geregistreerd: 17-12-09
Woonplaats: Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:56

Hoi, heb niet alle pagina's gelezen, maar ik heb meerdere malen spit gehad en het advies van de huiarts was plat liggen en pijnstillers. Dat ging dan een paar weken goed. Na drie jaar tobben ben ik bij bij een chiropractor terecht gekomen, die maakte eerst een scan (het was goed mis) en eigenlijk na de eerste behandeling al had ik het gevoel weer hoe het was om zonder pijn te hoeven lopen!
Het probleem met een fysio is dat die alleen met spieren werken, daardoor komt de pijn weer sneller terug. Vaak zijn door de pijn en een aangenomen ontlastende houding je wevels scheef gaan staan en de pijn die je dan voelt zijn je spieren die aan die wervels gaan trekken om ze weer recht te krijgen. Bij een normale rugpijn lukt dit vaak wel, maar bij aanhoudende rugpijn kunnen je spieren dit niet meer zelf herstellen en heb je 'hulp' nodig.

Succes er mee!

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:58

dank je wel irma
ja het is erg vervelend ik probeer zo veel mogelijk de juiste houding aante nemen maar ik kan het gwn niet vol houden. Weet ook echt niet wat ik er aan kan doen

Irma77
Berichten: 322
Geregistreerd: 17-12-09
Woonplaats: Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:03

Nee dat snap ik!
Ik had ook een s vorm in mijn ruggegraat staan, kon niet zonder te trillen op twee benen staan...
Ben nu ruim een half jaar niet meer geweest en nog steeds pijnvrij.
De eerste week ben ik om de dag behandeld en daarna eens per week, na een maandje was het maandelijks en daarna alleen als ik last kreeg.
Ik weet niet waar je woont, maar deze man werkt op meerdere plaatsen. Dacht dat hij pas is verhuisd...
In ieder geval een keer in de week in Capelle aan den IJssel (ZH) en ik dacht dat hij in GLD woont. Zal het nog wel voor je navragen als je wil?

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 22:11

ik zelf woon in zeist dus provinsie utrecht

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:24

nicoletjee schreef:
hoi gohya dank je wel ik ga het maandag proberen aan te vragen bij mijn dokter. Vandaag geprobeerd met 2 parecetemollen maar ging echt niet ging gewoon echt door de grond heb de hele dag lopen te huilen van de pijn, en ik jank echt niet snel.maandag maar een afspraak gaan maken met de huisarts nog een keer en dan hopen dat ik woensdag geholpen kan worden want moet maandag en dinsdag nog werken. En ik weet jullie zijn het hier niet mee eens maar kan ze niet alleen laten staan


Die Advil is gewoon te koop bij de drogist,kost 16,- voor een doosje met ik dacht 50 caps.
Maar ze werken echt veel beter dan ibuprofen en al helemaal tig malen beter dan paracetamol.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:40

nicole3939 schreef:
gohya schreef:
@nicole3939
Ik ben niet tegen kraken hoor,ben zelf ook gekraakt in mijn nek.
Later bleek dat ik een hernia heb in mijn nek,gelukkig is er geen schade ontstaan door het kraken,maar als die man zou weten dat er een hernia zat?denk niet dat die dan zou kraken?
Ik vind voordat je naar een kraker gaat als je iets hebt wat niet helemaal duidelijk is,dat je eerst een mri scan moet hebben gehad.Daarna kunnen ze alsnog doorsturen naar een kraker.



Ik denk dat ik gewoon een giga goede heb. Als ik bij hem binnenloop is het of acupunctuur of hij zegt doe je shirt maar uit. Hij weet precies de plek te vinden die inderdaad niet goed zit. Ik heb dan helemaal nog niets gezegd over pijn in mijn rug. En jouw verhaal snap ik inderdaad maar al te goed.

Maar mijn man die daar ook onder behandeling is als het nodig is (hij speelt rugby) kwam daar en onze fyschio zegt, ga maar naar het ziekenhuis, jouw meniscus is gescheurd, daar kan ik niks aan doen, en hij had gelijk. Ik heb gewoon giga veel vertrouwen in deze man.

Dit heb ik ook, als ik daar van terug kom heb ik 1 dag na reactie en daarna geen last meer!
soms krijg ik ook naalden in mijn rug, maar dit is geen acupunctuur omdat dit in je spieren gaat en bij acupunctuur in zenuwen ofzo?

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:41

nicoletjee schreef:
ik zelf woon in zeist dus provinsie utrecht

woon je zo dichtbij mij dan :oo
ik zit bij een fysio in overvecht, als je wil kan ik het nummer wel doorgeven? pb me maar even

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 22:43

ik ga morgen wel eerst ffe naar de dokter voor nog een afspraak ben bang dat ik anders iets doe wat niet goed is. Ja britt woon vlak bij jou maar dat wist je al. Jij zat namelijk bij die manege rechts als je naar utrecht reed daar rij jij:P

Cowgirl

Berichten: 23761
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:44

jUstkiimmiej schreef:
nicoletjee schreef:
ik weet het niet heb er zelf niet zo goede ervaringen mee met die manuele therapeut. Heb dat in het verleden ook laten doen en daardoor werd de pijn alleen maar heftiger.


In het begin word het ook heftiger, is normaal.. daarna neemt de pijn af.. als je een goeie heb


Ik ben het ziekenhuis in gewerkt door een manueel therapeut. Wil niet zeggen dat het jou ook gebeurd maar ik vind het niet normaal dat je klachten erger worden. Ja 1 of 2 dagen meer last is wel te accepteren maar niet meer het is de bedoeling dat er verbetering optreed en geen verslechtering.

Laat een dokter eerst maar eens vaststellen of het een spierenkwestie is of botten kwestie. Aan de hand daarvan kun je een behandelplan opstellen. Zomaar naar een therapeut gaan die behoorlijk aan je lijf kraakt zonder te weten wat er echt aan de hand is lijkt mij niet handig.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:52

Hoi cowgirl

Mijn dokter zegt dat ze er niks aan kan doen ( is nogal raar aangezien ej dan hulp van hogere instansies kan inschakelen maar dat doet die van mij niet)
ga ook morgen naar de eerste hulp want dit is gewoon niet leuk meer. Heb er vandaag zo veel pijn aan gehad dat ik het niet meer volhield
ik ging helemaal trillen en zag zwarte plekken voor mijn ogen. Ging ik zitten deed mijn rug pijn ging ik staan dan ging ik trillen.

Heb nu ook gewoon alles geprobeerd wat er in de drogisterijen beschikbaar zijn.
ben vandaag naar een fysio geweest en die zei ik ga niks doen aangezien ik bang ben dat het alleen maar verslechterd. hij zei kom maar terug als je een diognose heb .

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Ontiegelijke rug pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:38

Ik ben vandaag naar de eerste hulp geweest die heeft runtgefoto's gemaakt van mijn rug en goed gevoeld. Blijkt dat mijn ruggewerfels zo schreef staan dat de enige mogelijk heid tot verbetering is een operatie. Weet nog niet of ik dat wil is nogal drastisch vind ik