Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Mijn vader heeft epileptie vanaf dat ik ongeveer 14 jaar oud was.
Als wij, in het begin, tegen hem zeiden dat hij een aanval had gehad was dat niet waar, hoe kom je erbij!!
Als mijn vader een wat zwaardere aanval heeft gehad is hij ook tijdelijk wat afwezig en heeft inderdaad last van zijn korte termijn geheugen, het rare is dat hij de dingen van "vroeger" nog heel erg goed weet maar vraag niet wat hij gisteren gegeten heeft!
.
, nadat ik vorige jaar ook nog een herseninfarct (CVA) kreeg en daarvoor heel wat TIA's. Helaas is er geen aantoonbaar verband tussen de epilepsie en het CVA, er is überhaupt niets gevonden, maar het is wel heel fijn dat ik goed ben doorgelicht.
.
.
En hij merkt zelfs in de weken na een insult dat er gaten zijn in z'n lange termijn geheugen.
). Ik zie inderdaad ook meteen een heleboel artikelen temporaalkwabepilepsie. Het is het gedeelte waar mij bij het herseninfarct zit, zie ik op de afbeeldingen. Als ik weer naar de arts moet zal ik eens vragen waar dat infarct nou exact zit, ik weet niet beter dan 'in het mediale deel, boven het oor'
. Dan ga ik ook meteen vragen hoe dat zit met dat geheugen
.
, maar ik me wel indenken dat er niet verwacht werd dat er meteen een 2e aanval achteraan kwam. Z'n omgeving zal er wel flink van geschrokken zijn, het is niet leuk om zo'n aanval te zien gebeuren
.
, maar nu rijd ik weer rond in een aangepaste auto
. (M'n rechterkant functioneert niet naar behoren wegens gevoelloosheid, het gas in mijn automaatauto zit dus links en ik stuur met 1 hand).
).
. Dieptegevoel heb ik overigens wel, en pijn voel ik ook, maar komt ook meteen harder door. Verbetering zal niet meer komen, de zenuwen worden niet meer aangestuurd vanuit de hersenen. Naast de gevoelsstoornis heb ik ook afasie en cognitieve problemen, en natuurlijk mentale vermoeidheid, maar die zaken zijn allemaal ofgelooflijk veel verbeterd. Ook daarvoor geldt wel dat er niet veel meer zal verbeteren dan dat het nu is, alleen op kleine vlakjes.
. Nu heb ik alleen af en toe woordvindingsproblemen, de uitspraak van bepaalde medeklinkers blijft lastig, en nog zo wat kleine dingetjes. Schrijven/typen gaat ook niet zonder fouten, maar het beeldscherm is geduldig, en de deleteknop is nog niet versleten. Ik kan wel weer heel goed duidelijk maken wat ik wel en vooral niet wil
.
. Hm, als gewichtsverlies de enige bijwerking is zou dat voor mij niet erg zijn
, maar op die andere bijwerkingen zit geen mens te wachten, brrr. Enne, aan vergelijken doe ik niet, hoor, epilepsie heeft net zo goed heel wat impact. Je hoofd leeft af en toe ineens z'n eigen leven waar je geen controle over hebt, en da's niet fijn
.