Alle klachten, maar niet allergisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alle klachten, maar niet allergisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:02

Pff.. Ik loop al jaren met verkoudheidsklachten in de zomer die elk jaar erger worden + tranende/ prikkende/ jeukende ogen. Paar weken terug was ik het zat en ben naar de HA geweest. Die heeft medicijnen voorgeschreven tegen hooikoorts (wat hij dus dacht dat ik had). Medicijnen werkten wel tegen de andere klachten, maar m'n ogen bleven tranen enzo. Dus teruggegaan, oogdruppels meegekregen, die werken super! En, ik moest bloed laten prikken om te kijken waar ik precies allergisch voor ben.. Vandaag gebeld voor de uitslag, en daar kwam uit dat ik niet allergisch ben, dus ook geen hooikoorts heb :? Die assistente vroeg of ik nog een afspraak met de dokter wilde om er verder over te praten (vond ze zelf eigenlijk niet nodig :?). Volgende week woensdag ga ik dus weer terug. Ik vind het vreemd hoor.. alle klachten, en dan ben je niet allergisch? Wat heb ik dan? En die hooikoorts medicijnen helpen ook gewoon.. en ze zei ook niet of ik die moest blijven slikken of niet..

Herkent iemand dit? Ben toch wel nieuwsgierig nu..

Germatje

Re: Alle klachten, maar niet allergisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:07

Hoi!
Ik heb nu al lang dat ik loopt te snotteren, eerst ontzettend lang verkouden geweest, tot juni, en daarna vol gebleven. Antibiotica gehad ed. hielp niet zo erg en ik ben naar de kno arts geweest; ergste verkoudheid was voorbij.
Een maand terug werd het weer erger; allergie test gedaan; kwam niks uit! Terwijl als ik in de tuin lig het duidelijk erger wordt. Ik denk dat ik ook maar allergie pillen ga gebruiken want volgens mij is er best een kans dat er iets niet uit de test komt. Uitzonderingen bevestigen de regel?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:08

Ik heb zoiets ook alleen had ik lang niet alle klachten. Bij mij is het vooral enorm tranende ogen. Ik kan gewoon echt niet tegen de zon, zodra er maar een beetje zon schijnt moet ik een zonnebril op zetten.
Misschien allergisch voor iets waar ze niet direct op testen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:11

Volgens mij kan een bloedtest, of bepaalde bloedtest (gedeeltelijk) vals-negatief of vals-positief zijn. Oftewel: niet geheel sluitend. Dat vertelde mijn allergoloog.
Bij mij kwam er bijvoorbeeld uit de bloedtest een hele lichte pinda-allergie uit, terwijl ik in de praktijk toch echt één van de zwaarste allergieën die er is heb. Dat kan bij jou om ook het geval zijn, zeker omdat je wel alle klachten hebt..

Ik zou vragen om toch door te testen, misschien d.m.v. een provocatietest? Als die tenminste mogelijk is voor hooikoorts.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:12

Och, dat heb ik ook. Uit bloedtesten komt als ze heel goed zoeken misschien dat er iets 'verdacht' is. Uit allergietesten waarbij ze van die krasjes maken komt zelfs niets uit. En toch heb ik écht hooikoorts, word ik keiziek bij kippen/vogels/koeien, kan ik niet meer ademen, krijg ik een rood opgezet hoofd inclusief traanogen tot niesbuien en ben ik gewoon lekker typisch allergisch.

Maaaar uit mijn bloed komt ook niets :').

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:13

niet altijd is een bloedtest betrouwbaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:31

Okee, bedankt! Hmm.. lekker dan dat ze dat er niet even bij zeggen.. Ga nog maar eens goed met die dokter praten dan :Y) Vraag wel of hij me niet door kan verwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft ofzo. Lijkt me toch wel handig om precies te weten waar je allergisch voor bent.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:47

Hier ongeveer hetzelfde. Altijd niezen, traanogen alles. Dus naar de HA. Prikjestest gehad, geen enkel bultje dat groot en rood werd. Conclusie van de HA: het zal wel hooikoorts zijn, haal maar van die pilletjes bij de drogist...
Nja even die pilletjes gebruikt, hielp wel. Maar ik hou niet zo van pilletjes slikken en toevallig was er een kennis die had acupunctuur gehad. Heb ik toen ook gedaan en ben toch wel een flink aantal jaar klachtvrij geweest. Dit jaar merkte ik dat 't weer terug komt... Dus ik denk dat ik dan volgend jaar zomer maar weer acupunctuur laat doen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:32

Juul schreef:
Okee, bedankt! Hmm.. lekker dan dat ze dat er niet even bij zeggen.. Ga nog maar eens goed met die dokter praten dan :Y) Vraag wel of hij me niet door kan verwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft ofzo. Lijkt me toch wel handig om precies te weten waar je allergisch voor bent.

Als je klachtenvrij bent met medicatie/oogdruppels, denk ik niet dat de huisarts je naar een allergoloog gaat doorverwijzen.
Je zal wel voor grassen/kruiden allergisch zijn. Pollenkalender

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:47

ik heb het juist andersom, ze weten bij mij alleen dat ik alergisch ben maar waarvooor is een gigantisch raadsel! Ben al op 101 dingen getest, dagboek bij gehouden enz. maar niets is positief of brengt duidelijkheid :=

Kan het niet zijn dat je last hebt van stress ofzo waardoor je gevoeliger ben op dingen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:22

Heb momenteel niet echt last van stress :) Maar ik ben getest toen ik al aan de medicatie zat, misschien heeft dat invloed gehad bedacht ik me.. Maar dat zal die dokter dan toch ook wel weten zou ik denken..?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:43

Dat heb ik ook, alle klachten van hooikoorts, alleen krijg ik er ook nog barstende hoofdpijn bij. Bloedgeprikt kwam niks uit, van die testjes gedaan, geen een rood plekje of bultje. Volgens de artsen heb ik het dus niet maar ik mag wel de medicijnen ervoor gebruiken. Dat werkt bij mij heel goed. Nu met de medicijnen heb ik geen last van de hooikoorts.