help, heel erg misselijk waker geworden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

help, heel erg misselijk waker geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:55

maar ik moet vanavond proefdraaien op m'n nieuwe werk ( ben aangenomen op een sportschool als masseuse) en ik ben zo misselijk en draaierig. ik ging net vol goede moed even wat brood halen op de markt en een beetje vis eten omdat ik een beetje trek had, ik dacht dat het wel over zou gaan met wat in m'n maag. maar ik ben maar weer naar huis gevlucht want ik voelde me alsof ik alles op straat er weer uit kon gooien ( gelukkig alles binengehouden)
zolang ik stil blijf zitten/liggen/staan is er niks aan de hand, maar zodra ik beweeg gaat alles draaien en voel ik me kotsmisselijk.

wie heeft het wondermiddel om me hier voor 8 uur vanavond vanaf te helpen?

Sjimmy

Re: help, heel erg misselijk waker geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:56

als je echt duizelig/draaierig bent kan een reistablet helpen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:59

geen melkproducten nemen, dan neemt het slijmgehalte wat af waardoor je minder draaierig kan word.
dit kan overigens tot een week duren, ook kun je bijv. otrivin (of gewone neusspray) gebruiken die helpt het slijm af te voeren waardoor je minder draaierig word.
heb dit zelf ook gehad, voelde alsof ik de hele tijd in een draaimolen zat.
gewoon rustig liggen liefst in het donker dat hielp bij mij, na 2 dagen voelde ik flinke verbetering

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:00

2 dagen?? maar ik moet vanavond al aan het werk!

dit is zo raar, ik heb dit nooit. en nu wordt ik er ineens mee wakker. kan me ook niet voorstellen dat ik iets verkeerd heb gegeten gister.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:01

Je kan motilium of touristil nemen? En zorgen dat je frisse lucht hebt...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:02

nee klopt had ik ook,
in een keer werd ik zo wakker!
heel vervelend kon niet meer recht lopen ervan...
het is voornamelijk gewoon veel rusten, en wat ik zei neusspray ;)
niet te lang gebruiken want daar word je juist weer extra verkouden van...
ben je verkouden trouwens?

Fira

Ben je misschien niet gewoon zenuwachtig voor vanavond?
Je kan Domperidom nemen, moet je wel bij de HA halen. Maar helpt bij mij wel.

judith__

TS dat heb ik ook wel eens bij mij lichtv het er dan aan dat ik de dag ervoor te weinig gegeten heb(voor mijn gevoel wel genoeg)

ik moet dan altijd heel rustig een becuitje of krekker eten, en dan gaat het wel weer, dan ga ik meestal douche en aankleden,
en dan is het bij mij weer weg,

is echt z'n gevoel dat je ziek word toch?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:08

ja het is echt zo'm gevoel dat ik ziek word, maar ik ben niet ziek of verkouden. heb geen koorts en kan gewoon ademen.
als ik lang stilzit lijkt het ook alsof ik niks heb, maar dan beweeg ik weer %)

bij het idee om bij een drogist zo'n tablet te halen word ik nog misselijker. de HA word niks trouwens, die woont een dorp verder en dat ga ik echt niet doen op m'n fietsie in deze toestand.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:08

Het kan veel oorzaken hebben en dan ligt er natuurlijk aan wat het is wat je eraan kunt doen.

Er is ook een griep actief die deze symtomen veroorzaak dan kun je er weinig aan doen.

Hoelang geleden heb je gegeten? Misschien is je bloeddruk gewoon wat laag, vooral omdat je er alleen last van hebt als je opstaat en gaat lopen? Dan vooral iets zout eten, liefst boullion.

Domperidon helpt ook tegen de symptomen maar die krijg je inderdaad via huisarts. Reistabletje helpen ook wel maar die moet je weer bij drogist halen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:10

Heb je cola in huis? Zo ja, glaasje cola drinken.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:10

Jezus dat ik poedersuiker. Kun je niet gewoon eventjes bij een doktor informeren?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:12

Inderdaad, cola kan nog wel eens helpen voor de misselijkheid. En misschien een koud washandje op je hoofd/ogen leggen voor de duizeligheid? Hielp bij mijn vriend wel een tijdje terug :)
Enne, succes alvast vanavond en beterschap!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:12

ts, dan heb je precies wat ik ook wel eens heb,

heb je al iets gegeten? dat help echt goed, ook al heb je het gevoel dat \je niiks moet eten gewoon rustig en dan is het zo weer weg

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:32

ja ik heb al een beetje kibbeling gegeten, maar dat gooide ik er bijna uit en ik ben nu een sneetje droog witbrood aan het eten
ik hoop dat het helpt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:26

Probeer een Rennie?

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:23

heb je geen evenwichtstoornis? dit kun je zo ineens krijgen...schoonvader had het 2 weken geleden! Heeft 2 dagen op bed gelegen...er is helaas ook niks tegen te doen!

Zijn ook precies dezelfde symptomen....

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:24

Okugest? Dat is een homeopatisch middel. Kan je zo bij de drogist krijgen ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:29

Ik heb dat ook wel eens gehad, misselijk en draaierig, je voelt je meer een soort weekdier. Ik ga dan gewoon net zo lang boven de wc hangen en aan gore dingen denken tot ik moet kotsen (tja, beetje onsmakelijk, I know). Maar meestal werkt dat bij mij prima! Dan ben ik nog een uurtje brak, maar daarna kan ik weer gewoon van alles doen. Bij mij zit er dan van binnen iets niet helemaal goed wat er blijkbaar uit moet. Onderdrukken met frisse lucht en tabletjes enzo werkt bij mij altijd averechts, ik moet echt een keertje flink kotsen. Wie weet ;) Succes ermee!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:31

Droog brood, beschuit, ontbijtkoek zorg dat je een beetje suiker binnen krijgt & ligt natuurlijk geheel aan de oorzaak wat je moet nemen voor medicatie.

Ik was vorige week ook kotsmisselijk wakker geworden, maar bij mij heeft dat er altijd mee te maken dat ik moet eten. Al hield ik de eerste porties ook niet binnen, ben gewoon rustig blijven zitten en nam af en toe een hap van droog brood en kon op een gegeven moment wel weer normaal eten.

Mja ligt er aan waarom het bij jou is... als het dezelfde reden is gewoon dus rustig doorgaan met droog brood.

O ja , van een norit wordt je maag rustig :) gewoon eentje.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:36

abeltje_xx schreef:
ja ik heb al een beetje kibbeling gegeten, maar dat gooide ik er bijna uit en ik ben nu een sneetje droog witbrood aan het eten
ik hoop dat het helpt

Iemand die misselijk is en in vet gebakken kibbeling eet moet ook een pilletje voor z'n denkvermogen ;)
Maar goed, tegen misselijkheid en braken heb je een pilletje en dat heet Emesafene. Wel op recept. En als je dan toch in de apotheek bent kun je meteen een predictor test meenemen. You never know ;)

En dat sneetje witbrood kun je beter roosteren.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:38

Er schijnt een virusje rond te gaan. Uitzieken dus.
Die cola tip is een middeltje tegen diaree. De cola met wel flat zijn (zonder koolzuur dus)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:40

laResidence schreef:
Er schijnt een virusje rond te gaan. Uitzieken dus.
Die cola tip is een middeltje tegen diaree. De cola met wel flat zijn (zonder koolzuur dus)

:n Tegen misselijkheid. Alleen geen glas vol maar gewoon een paar slokjes.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:41

cola helpt ook tegen misselijkheid ;) wat druivensuiker voor je suikerspiegel helpt mss ook, of wat bouillon! Droge kaakjes helpt ook wel tegen de misselijkheid...

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 15:56

het lijkt een beetje over te gaan, al voel ik me nog wel een beetje licht in m'n hoofd. kibbeling was achteraf gezien ook niet zo'n goed idee, maar op dat moment vond ik het zo lekker ruiken en ik dacht dat ik gewoon iets moest eten. als ik het nog lekker vond ruiken dan kon het toch niet zo'n kwaad,...verkeerd gedacht.
ik ga zometeen eens proberen om op te staan :P kijken wat er gebeurd met een paar sneetjes wit brood erin.

ik heb er trouwens ook aan gedacht om gewoon even m'n vinger in m'n keel te doen en over te geven, maar ik heb daar best wel een afkeer van dus als het niet hoeft, dan liever niet.