Ik vond het een beetje lastig een goede titel voor mijn topic te bedenken, maar ik hoop dat jullie (misschien medisch opgeleide) bokkers me kunnen helpen..
Om het verhaal een beetje duidelijk en compleet te maken zal ik ook de voorgeschiedenis er even bijzetten. Bijna 3 maanden geleden heb ik een heupoperatie gehad. Ik heb toen spuitjes gekregen om trombose te voorkomen, maar ondanks dat heb ik een trombosebeen gekregen. Pas na ongeveer 3 weken ben ik hier achtergekomen, omdat ik zo'n hevige buikpijn kreeg dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan. Eerder had ik al flinke pijn in mijn been, maar dit weet ik aan de heupoperatie. Ik ben begonnen met bloedverdunners, en ondertussen heb ik geen last meer van het trombosebeen. Nou heb ik al sinds de operatie (dus ongeveer 3 maanden) dat ik zeer regelmatig flauwval, ongeveer 2 keer per week. Dit gebeurde altijd bij (lichte) inspanning. Nu ben ik sinds een week achter de oorzaak, mijn hartslag is heel hoog.
Mijn rusthartslag ligt rond de 110, bij een meter of 10 lopen schiet deze al omhoog naar 140, en als ik lichte inspanning doe (traplopen, fietsen en andere oefeningen bij fysiotherapie) schiet deze flink omhoog, richting de 200. Mijn bloeddruk is redelijk laag, en voor de operatie was mijn hartslag ook altijd laag. Ik rook niet, ik drink nauwelijks en ik heb geen overgewicht.
Ik ben hier al mee naar mijn huisarts geweest. Die heeft bloedonderzoek laten doen naar mogelijke bloedpropjes (i.v.m. mogelijke longembolie), die uitslag was negatief. Nou krijg ik vanmiddag een kastje die 24 uur lang een ECG maakt. Als daar geen ritmestoornissen uitkomen, wil mijn HA nog een long-CT laten maken om een longembolie uit te sluiten (waarvan ik niet verwacht dat ik die heb), en dan weet hij het eigenlijk niet meer. Hij heeft dus eigenlijk geen idee waar het door komt.
Nou hoop ik stiekem dat jullie misschien ideeën hebben wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben, of hebben gehad? Ik verwacht niet dat jullie zomaar een diagnose kunnen stellen, maar misschien dat jullie een idee kunnen hebben in welke richting ik nog zou kunnen denken?
Ik heb hetzelfde met mijn hartslag, alleen val ik niet meteen flauw. Ik heb ook nachtje hartonderzoek ondergaan, maar daar is werkelijk niks uitgekomen. Ik kan je dus ook niet helpen..
Het is me niet duidelijk of je hartslag voor het trombosebeen ook zo hoog was?
Zoolgangster
Geplaatst: 11-08-10 13:36
Zijn er ook andere bloedwaarden getest? Ik denk aan bloedarmoede (hematocriet te laag), en als je geen bloedarmoede hebt, een ontstoken schildklier, daarbij heb je in rust ook een heel hoge hartslag. Het zijn maar een paar voorbeelden.
Beterschap!
marleen_usar
Geplaatst: 11-08-10 14:53
Mijn schildklier werkt te langzaam,en na 1 trap op lopen hangt mijn tong op m,n knieèn en loop ik te hijgen en heb een hoge hartslag.
Schildklier, daar had ik dus nog helemaal niet aan gedacht.. Maar kan dat ook opeens ontstaan, of kan een operatie invloed hebben op je schildklier?
Bloedarmoede is gecontroleerd, dat heb ik niet. Mijn HB is ook goed.
@ HannahFrouk: vanaf wanneer mijn hartslag zo hoog is weet ik niet precies. als ik terugdenk zal dat ongeveer vanaf mijn operatie zijn geweest, want vanaf toen viel ik al steeds flauw bij lichte inspanning. Het trombosebeen had ik waarschijnlijk dus ook vanaf mijn operatie, maar is 3 weken later pas gediagnostiseerd.
Ik heb nu dus zo'n ECG-kastje, heel charmant Mijn hele borst vol stickertjes en snoertjes.. Ik ben wel benieuwd wat hieruit komt!
marleen_usar
Geplaatst: 11-08-10 19:07
Van je schildklier kan zo ontstaan,maar ik ken ook iemand die het kreeg na een operatie.