Ik hou het namelijk niet vol! En waarom niet? Ik mis de discipline, de drang, het doorzettingsvermogen en vooral om 1 oorzaak: Ik vind eten gewoonweg TE LEKKER!
Ik heb allerlei gezonde dieten geprobeerd en het komt erop neer dat ik na 2 weken gewoon snak naar iets echt lekkers, romigs of zoets. Ik begin elke keer weer met frisse moed met een boek zoals dat van valtaf.nl. Leuk al die recepten maar ik ga echt geen koude witlofsalade eten! Ik heb ook al allerlei zelfhulpboeken zoals van Dr Phil doorgespit en ik heb geen trauma, ik weet dat ik het zelf doe, ik ben geen emotie eter... Nee ik ben een lekker eten eter. Ik hou van warm eten, van sushi, van koekjes en van snacks. Er zit geen diepere drijfveer bij mij achter. Ik ben gelukkig, gezond (nog wel) en heb zin in het leven. Ik ben gewoon een echte bourgondier.
Ik ga nu wederom aan het afvallen, want ik ben WEL te zwaar. Mijn BMI is veel te hoog, ik loop gezondheidsrisico's en ook dat weet ik allemaal. Ik heb nu uitgerekend hoeveel Kcal ik normaal nodig heb om op gewicht te blijven (1750) en wat ik dus max mag eten per dag om af te vallen op een gezonde manier (1250)
Ik heb allerlei lijstjes van hoeveel Kcal welk ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor-gerecht bevat en kan zo dus mijn menu per dag samenstellen...
En TOCH pak ik sneller een lekker koekje om 10 uur dan een stuk fruit. En toch koop ik weer de foute dingen... want ja mars ice cream 2 dozen halen 1 betalen: dat is toch een prachtige aanbieding?
Dus wie o wie kan mij helpen aan DE tip om gezond af te vallen en dit vol te houden? Wie heeft voor mij DE tip dat ik die knop om kan zetten en me daadwerkelijk in kan zetten om af te vallen, zodat ik geen risico's meer loop en mijn kinderen nog lang van mij kunnen genieten...??
Ik heb dus geen tips nodig van diverse dieten, zeker geen crashdieten etc. Ik heb een tip nodig wat mij kan motiveren en blijvend motiveert om af te vallen... De methode weet ik en heb ik. Nu de drijfkracht nog....
) en geen snoep en lekkers in huis halen, want ligt het er dan is het gegarandeerd op

), en daar dan ook geen schuldgevoel aan over te houden. Of kleine streefgewichtjes zetten. Dus bij de eerste zoveel kilo een keer lekker uit eten/iets moois kopen/whatever je gelukkig maakt, en daarnaast goed bewegen. Het afvallen zelf (dus elke week zien dat er wat vanaf was) motiveerde mij enorm. Ohja, ik heb/had een vast weegmoment, en dat is degene die 'telt'. Dus ik weeg me wel praktisch elke dag maar alleen op die speciale dag tel ik het als een officieel weegmoment.
heel veel succes met de strijd tegen de kilo's....
Ik ben nu dus weer sinds gisteren aan het wegen (100 gr pasta/aard/rijdt, 200 gr groente en 100 gr vlees/vis (rauw, is dus ong 90 bereid)). Maar ja als ik er dan vandaag weer een paar stukken choco in gooi helpt dat niet echt.
Gewoon omdat ik me op het werk te pletter verveel.