Ik weet dat er al een topic is over de ziekte van Lyme maar dit gaat puur over de behandeling dmv bioresonantie. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die dit hebben gedaan en of ze genezen zijn.
Sinds augustus 2009 heb ik de ziekte van Lyme. In mei 2010 heb ik 3 behandelingen ondergaan van bioresonantie. 7 juni werd ik Lyme-vrij verklaard en sindsdien leek het even de goede kant op te gaan. Ik kreeg iets meer energie, het ging alleen heel erg langzaam maar dat was mij van tevoren verteld. Sinds ruim 4 weken heb ik een ernstige terugval. De 'aanleiding' hiervoor was dat ik weer terug ging naar het werk. Ik ben 18 jaar en ik heb een bijbaantje. Ik wilde graag weer proberen om daar heen te gaan (kantoorwerk) en toen ging het mis. Na een uur sleepte ik weer met mijn been, de lyme zit in mijn centrale zenuwstelsel, vandaar. Het slepen met mijn been is weer over doordat ik andere medicijnen gekregen heb van de praktijk waar ik ook de bioresonantie behandelingen kreeg.
Ik vraag me af of het bij meer mensen zo ontzettend langzaam gaat en of het überhaupt wel geholpen heeft. 3 weken geleden is weer getest op Lyme bij de praktijk en het was niet teruggevonden. Ik heb nu dus een terugval van al ruim 4 weken en ik twijfel sterk of de Lyme wel terug is.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-08-10 12:31
Geen ervaring met lyme en bio resonantie, wel met toxoplasmose en bio resonantie. Ook een hardnekkig virus wat dmv reguliere geneeskunde nauwelijks uit je systeem te krijgen is. Ik had jarenlang klachten, oa steeds terugkerende ontstekingen in mijn lymfeklieren, en op pfeiffer lijkende vermoeidheidsklachten. Ik ben nu helemaal vrij van toxoplasmose door bio resonantie, icm intensief gebruik van homeopatische medicatie. Ben jaren terug behandeld en heb nooit weer klachten gehad.
Iig kunnen ze er bij jou dmv bio resonantie achter komen of de klachten die je nu hebt door de lyme komen. Of je gaat genezen weet ik niet, dat weet je alleen als je het probeert. Ik zou wel op zoek gaan naar een goede praktijk, ik ben zelf destijds behandeld door iemand die naast bio resonantie therapeut ook arts is. Had als bijkomend voordeel dat een flink deel van de behandeling door de verzekeraar werd vergoed, evenals de (dure) medicatie.
_Rapido_
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-10 14:54
Ik begrijp uit je bericht dat het bij jou wel geholpen heeft. Ik heb de behandelingen al gehad alleen de klachten verminderen niet dus ik vraag me af of het wel echt helpt. Daarom wil ik graag ervaringen horen.
Ik heb zelf ook bioresonantie gehad met goed resultaat Mijn vader ook (hooikoorts, nu helemaal vanaf). Heb ook een dag meegelopen op deze praktijk voor een opdracht van studie (Geneeskunde doe ik), en heb veel verschillende patiënten gezien, ook eentje met Lyme waar het nu een stuk beter mee ging. Het schijnt wel degelijk te werken bij Lyme,dus ik zou zeggen, stop er vooral niet mee
_Rapido_
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 12:40
Bedankt voor je antwoord. Weet je ook hoelang het duurt voordat het vooruit gaat? Op dit moment gaat het alleen maar slechter, is dit normaal bij bioresonantie?
Ja, het kan zijn dat het eerst wat slechter gaat, dat heb ik wel vaker gehoord inderdaad. Trouwens, nu ik er over nadenk, volgens mij had mijn vader ook de eerste paar behandelingen juist meer last van zijn allergie. Ik zou het gewoon volhouden, en het er even met je bioresonantietherapeut over hebben!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-08-10 10:35
Last van beginverergering (zo noemen ze dat) is heel normaal bij bioresonantie. Je afweersysteem wordt wakker geschud en dat heeft even tijd nodig.
_Rapido_
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-10 11:11
Heeft het zolang de tijd nodig of is dit normaal? 10 mei had ik namelijk de laatste behandeling gehad en we zijn nu 3 maanden verder.
Botervlieg
Geplaatst: 12-08-10 11:23
Verergering en terugval is beslist niet ongewoon bij bioresonantie. Behalve Lyme kunnen er best nog meer (onderliggende) problemen zijn die gedurende de behandeling een voor een naar voren komen en terugvallen veroorzaken. Daardoor ben je vaak niet klaar met drie maanden behandelen (ik ben al 8 maanden bezig, met drie maanden behandelpauze, voor van alles, maar geen Lyme). Ik zou snel met je therapeut overleggen. Heb je naast je behandeling ook een voedingsadvies gekregen?
_Rapido_
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-10 18:07
Oké, het is dus vrij normaal. 30 augustus ga ik weer terug naar de praktijk waar ze de behandelingen hebben gedaan. Ik ga dan waarschijnlijk een andere behandeling erbij doen, eentje die de resultaten van de bioresonantiebehandelingen versterkt.
Ik loop ook bij de diëtiste om aan te komen. Ik ben namelijk 10 kilo afgevallen sinds ik ziek ben. Nu inmiddels weer 2 kilo bij door speciaal 'dieet'. Dat gaat gelukkig wel goed, alleen de klachten verminderen niet. Ik moet nog geduld hebben.