naar de kaakchirurg geweest HELP??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

naar de kaakchirurg geweest HELP??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 09:38

Hallo allemaal
ik ben dus gister bij de kaakchirurg geweest, gister deed het niet echt zeer maar vandaag,..... tis echt niet te harden!
ik heb vannacht om 04.00 uur een ibuprofen 600 ingenomen, en nu heb ik om 10.00 uur weer 1 ingenomen, en mag er dus voor vandaag nog maar 1 hebben!!!
dat gaat hem dus niet worden want doet echt heeeel zeer!
maargoed, dat ter zijde,
wat moet ik nu eten? kan de mond maar een heel klein stukje open doen vanwege de hechtingen en kan ook bijna niet kauwen omdat dat heel veel druk zet op de andere kant van mijn mond!
dus nu mijn vraag WAT MOET IK ETEN???????? drinken gaat overigens nog wel, das het punt niet.
vla en dergelijke zijn geen optie want ik heb melk allergie!

dingen die ik al eet:
hele kleine stukjes bisquit
kleine stukjes beschuit,
soja melk
beetje chips
s'avonds bij het avond eten zachte groenten zoals doperwten enzo.

maar ik heb dus nu z'n honger, brood of ontbijtkoek gaat niet.,
heb net geprobeerd om soja melk met vlokken te eten maar dit is veeeeeeeeeel te hard kan gewoon niet kauwen...

HEEEEEELLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPP!!!

Alvast bedankt!

Twaalf

Re: naar de kaakchirurg geweest HELP??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:39

Soep, appelmoes? :)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:40

Hoe banketstaaf het ook klink.. je moet ef doorbijten en gewoon ja kaken gebruiken! Anders word het alleen maar moeilijker.. werk zelf bij de ta. en hebben hier ook kaakchirurgen..
Maar als je zoveel pijn hebt zou ik even bellen voor een recept Brufen.. kan je zo krijgen en helpt veel beterr!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:49

LZP --> MW

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:51

Chips zou ik juist niet doen, auw! moet er niet an denken dat dat in de wond komt!

Waarom gaat brood niet? als je vers brood hebt en de korst eraf haalt moet dat vast beter gaan dan bescvhuit

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:52

Yoghurt, vla, aardappelpuree,vis???

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:54

En je moet goed spoelen anders word de pijn nog erger! want je etensresten blijven er in zitten en dan gaat het nog meer ontsteken als het dat al niet doet! heb je geen ab mee gekregen ofzo?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:57

Ik ben gister ook geweest, leuk he... :+

Om te eten: vla, brinta, soep (met wat gesopt brood), iig alles wat vloeibaar is. Harde dingen kan je beter echt even niet eten...dat is niet echt fijn voor je hechtingen/wond.

Pijn heb ik zelf totaal geen last van, dat is wel erg vervelend. Neem voldoende rust, ga lekker op de bank/bed liggen en geen harde dingen eten...

Enne niet spoelen de eerste 24 uur, dan heb je juist kans dat alles 'los' spoelt.

Edit: lees dat je melkallergie hebt, dan wordt vla niet echt wat, maar sojamelk met brinta zou wel kunnen denk ik. Net als soep, mooie gelegenheid om zelf lekker wat te expirimenteren in de keuken!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:06

Ik had ook echt geen last, tot 2 dagen erna. Donderdag ging hij eruit en zaterdag begon de ellende! Pas op met de ibuprofen dat je er wel steeds 8 uur tussen hebt zitten he? Je mag daarnaast ook paracetamol nemen.
Vla en soep gaan er prima in bij mij. Brood e.d. ook. Spoel je mond goed schoon want bij mij is het helaas wel wat gaan ontsteken :\ en ik barst nu van de pijn... Sterkte! Ik weet hoe het voelt (helaas)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:51

Is koelen een optie? Dat moest ik doen nadat de kaakchirurg zich uitgeleefd had. 1e keer deed ik het niet en bijna een week me mond niet open kunnen krijgen, keren daarna steeds braaf coldpac ertegen aan en geen last gehad.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:53

Sammetje_ schreef:
Ik had ook echt geen last, tot 2 dagen erna. Donderdag ging hij eruit en zaterdag begon de ellende! Pas op met de ibuprofen dat je er wel steeds 8 uur tussen hebt zitten he? Je mag daarnaast ook paracetamol nemen.
Vla en soep gaan er prima in bij mij. Brood e.d. ook. Spoel je mond goed schoon want bij mij is het helaas wel wat gaan ontsteken :\ en ik barst nu van de pijn... Sterkte! Ik weet hoe het voelt (helaas)

beter zelfs, paracetamol. Ibuprofen is 'n bloedverdunner, dus wond gaat langzamer dicht.

Success!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:55

Tja, gewoon doorbijten, er zit niks anders op.
Ik ben begin dit jaar afgeholpen van mijn 4 verstandskiezen (2 per keer) en kon dus twee keer een paar dagen nauwelijks eten en pijn dat het deed! Het is wel belangrijk dat je, ondanks de hechtingen en pijn toch probeert je mond een beetje (en steeds verder) open te doen, als je dat niet doet is je mond zo stijf na een tijdje dat het alleen maar meer moeite gaat kosten om hem goed open te doen!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:58

Gewoon alles blijven eten, heb ik ook gedaan. Dan gaat het veel sneller over de pijn..
gewoon kleine stukjes perkeer

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:07

Waterijs is ook lekker trouwens, koelt meteen de boel een beetje!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:24

Van biutenaf koelen werkt inderdaad ook erg goed,ik vulde boterhamzakjes met water, en dan een theedoek er om doem als ze bevroren zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:25

Aspro 500 bruis is een zeer goede pijnstiller in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:54

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:58

Je kan ook kijken voor sojayoghurt/vla als je allergisch bent voor melkproducten.

Enneh, ik had persoonlijk maling aan de hoeveelheid ibuprofen die ze voorschreven, ik verging ook van de pijn, dus nam gewoon meer, ging echt niet liggen creperen hoor.. :o

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:01

Babyvoeding?

Ik heb jaren geleden ook 2 dagen babyvoeding gegeten nadat ik bij de kaakchirurg was geweest.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:03

Nasi.....kan je geoon doorslikken.
Sterkte :(:)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:23

YankeeBoy schreef:
Je kan ook kijken voor sojayoghurt/vla als je allergisch bent voor melkproducten.

Enneh, ik had persoonlijk maling aan de hoeveelheid ibuprofen die ze voorschreven, ik verging ook van de pijn, dus nam gewoon meer, ging echt niet liggen creperen hoor.. :o

En je kunt het navertellen haha. Ik vind het altijd griezelig met medicatie... zeker omdat ze het altijd nadrukkelijk noemen en vermelden. Hoe is het nu TS?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:26

Iets in de trant van soep zou ik eten... evt wat brood erin dopen zodat het lekker zacht wordt, hoef je niet meer te kauwen ^^ het is wel aan te raden iets van een kauwbeweging te maken, in beweging blijven is vaak wel goed.
Wat betreft die pijn, als je niet voldoende hebt aan de pijnstillers, mijn vaders advies bij zoiets is dan 'spoelen met sterke drank' (verdoofd). Neem een slok, spoel het rond in je mond, laat het even inwerken en dan weer uitspugen (of je moet het op willen drinken, haha)

Nou, sterkte ermee, even doorbijten!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:28

:(:) :(:) :(:)
Ooooo, wat voel ik met je mee....gelukkig heb je veel eettips gekregen. En een beetje Bokken als afleiding..
Afschuwelijk, die kaakchirurg. ik krijg nog liever een kind! Heel veel sterkte en een schrale troost: het gaat weer over...

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:09

Wat hebben ze gedaan als ik vragen mag?

Ik heb twee kaakoperaties gehad en kreeg na beide dicofinac als pijnstiller. In het begin, eerste dagen, slikte ik zo ongeveer 2x diclofinac en 3x paracetamol 10000mg geloof ik. Bij veel pijn contact opnemen met ziekenhuis of apotheek, je hoeft namelijk geen tot weinig pijn te hebben, er is zoveel op de markt. Goed is het niet, maar met een week ben je er grotendeels wel weer vanaf. ;)