Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:08

Wat een poedersuiker nieuws.. heel veel sterkte :knuffel:

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:13

Kay_Kim schreef:
Morgen alweer naar de oncoloog… huisarts heeft me wel al een beetje op de hoogte gehouden, hoofd en longen zouden vrij zijn maar 2 klieren zouden wel besmet zijn… morgen weet ik hopelijk weer meer, ook over de andere organen… en de behandeling.



Jeetje zeg, heel erg veel sterkte iig in deze moeilijke tijd.

Ik mag vrijdag weer terug naar de gynaecoloog voor een controle uitstrijkje. Het is nou zo'n 9,5 maand geleden dat ze de lisexicie gedaan hebben. De 1e controle uitstrijk was beter maar was nog niet alles weg. Ondertussen heb ik al meerdere infecties gehad en voelt het allemaal echt niet prettig. Medicijnen werken een week en dan komt het weer net zo hard terug. Ga vrijdag maar weer aankaarten dat het niet oké voelt zo.

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:15

jen schreef:
Kay_Kim schreef:
Morgen alweer naar de oncoloog… huisarts heeft me wel al een beetje op de hoogte gehouden, hoofd en longen zouden vrij zijn maar 2 klieren zouden wel besmet zijn… morgen weet ik hopelijk weer meer, ook over de andere organen… en de behandeling.



Jeetje zeg, heel erg veel sterkte iig in deze moeilijke tijd.

Ik mag vrijdag weer terug naar de gynaecoloog voor een controle uitstrijkje. Het is nou zo'n 9,5 maand geleden dat ze de lisexicie gedaan hebben. De 1e controle uitstrijk was beter maar was nog niet alles weg. Ondertussen heb ik al meerdere infecties gehad en voelt het allemaal echt niet prettig. Medicijnen werken een week en dan komt het weer net zo hard terug. Ga vrijdag maar weer aankaarten dat het niet oké voelt zo.


Voor jou ook veel beterschap! Hopelijk zijn de resultaten beter maar de infecties zijn inderdaad niet fijn… veel succes

Janneke2

Berichten: 22863
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:07

Sterkte met de zenuwen ivm morgen.

En maak een papieren lijstje met vragen, zodat alles wat je wilt weten ter sprake komt.
:(:)

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:07

Hebben we inderdaad gedaan, tussen het eerste gesprek, de onderzoeken en morgen zit 1,5 week dus we hebben inderdaad veel vragen die door ons hoofd spelen, ik heb ze allemaal opgeschreven zodat ik zeker niets vergeet… buiten deze afspraken zijn er nog een heleboel dingen die geregeld moeten worden zoals werk, ziekte-uitkering, verzekering,… ik ga nu proberen wat te slapen, met een bang hartje…

Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:09

Wat heftig Kay_Kim en dat bange gevoel is heel begrijpelijk! Gaat er iemand met je mee?
Veel sterkte alvast!

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:48

Heel veel sterkte Kay_Kim. We denken aan je.

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:06

Ja ik heb heel veel steun van mijn vrienden en familie en mijn partner gaat mee naar het ziekenhuis, hij is altijd mee aanwezig <3

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:02

Heel veel sterkte :knuffel:

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:26

Net terug, er zijn inderdaad 2 kliertjes aangetast maarrrrrrr voor de rest zijn er geen uitzaaiingen *\o/*

31/5 heb ik een afspraak met de bestralingsarts en wordt de therapie opgestart van bestraling in combinatie met ondersteunende chemo. Al bij al nog goed nieuws!

Op naar de behandeling

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:57

Wat fijn, dat is goed nieuws! +:)+ :+:

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:01

Fijn nieuws!

Veel succes en sterkte met de behandeling.

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:27


jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:38

Ik ben dom geweest, heb m'n lab uitslag van m'n uitstrijkje bekeken en donderdag belt de gynaecoloog pas :\ 1e uitstrijkje was pap3b toen een lisexicie gehad. Controle na 3 maanden naar een pap 2 gegaan. En nou was de uitslag pap 4 ; adenocarcinoma in situ van het cylindrisch epitheel.
Googlen ben ik al mee gestopt, daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik kan er niet van slapen en moet nog tot donderdag wachten op het telefoontje van de gyn ;( had ik nou maar nog niet gekeken :\ jullie kunnen niks doen maar moest het even ergens kwijt ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:06

Oh niet prettig. Probeer afleiding te zoeken en inderdaad niet teveel te googlen :knuffel:

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:08

Probeer het maar even te parkeren, hoe poedersuiker en moeilijk dat ook is. :knuffel:

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:32

jen schreef:
Ik ben dom geweest, heb m'n lab uitslag van m'n uitstrijkje bekeken en donderdag belt de gynaecoloog pas : 1e uitstrijkje was pap3b toen een lisexicie gehad. Controle na 3 maanden naar een pap 2 gegaan. En nou was de uitslag pap 4 ; adenocarcinoma in situ van het cylindrisch epitheel.
Googlen ben ik al mee gestopt, daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik kan er niet van slapen en moet nog tot donderdag wachten op het telefoontje van de gyn ;( had ik nou maar nog niet gekeken : jullie kunnen niks doen maar moest het even ergens kwijt ;(


Kan je zelf niet vroeger bellen? Dat is inderdaad niet fijn, ik kijk ook altijd zelf in mijn dossier… het weten is niet fijn maar in onzekerheid wachten ook niet… veel sterkte

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:55

Kay_Kim schreef:
jen schreef:
Ik ben dom geweest, heb m'n lab uitslag van m'n uitstrijkje bekeken en donderdag belt de gynaecoloog pas : 1e uitstrijkje was pap3b toen een lisexicie gehad. Controle na 3 maanden naar een pap 2 gegaan. En nou was de uitslag pap 4 ; adenocarcinoma in situ van het cylindrisch epitheel.
Googlen ben ik al mee gestopt, daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik kan er niet van slapen en moet nog tot donderdag wachten op het telefoontje van de gyn ;( had ik nou maar nog niet gekeken : jullie kunnen niks doen maar moest het even ergens kwijt ;(


Kan je zelf niet vroeger bellen? Dat is inderdaad niet fijn, ik kijk ook altijd zelf in mijn dossier… het weten is niet fijn maar in onzekerheid wachten ook niet… veel sterkte



Dank je wel allemaal.

Ik heb donderdag een belafspraak staan met de gynaecoloog, er staat duidelijk bij de uitslagen pagina te wachten met contact opnemen tot de arts je zelf belt. Dat is het nadeel van eerder kijken. Gelukkig heeft een lief stalgenootje me wat gerust gesteld vandaag en de opties uitgelegd wat ik zou kunnen verwachten . Zij is verpleegster en heeft dit zelf ook meegemaakt. Nou afwachten tot donderdag, even wat vragen op papier zetten en dan zien we wel weer verder :\

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:41

Dat zijn niet de uitslagen waar je op hoopt.
Wellicht stelt het je gerust dat de „ac in situ“ niet invasief weefsel is, lokaal en oppervlakkig dus. Er zal dus vast wel een behandeling volgen maar lokaal.
Neemt nog altijd niet weg dat je daar gewoon echt niet blij van wordt. Sterkte met je afspraak.

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:58

Net telefoon gehad van de gynaecoloog met de mededeling dat het geen goed nieuws was. Ik sta voor komende woensdag ingepland voor een colposcopie en dan gaan ze wat weefsel weghalen wat naar de patholoog gaat. Als hier de uitslag van binnen is gaan we om tafel wat te doen kwa operatie. Hij stelde een conisatie voor maar staat ook open voor de hele mikmak eruit te halen. Woensdag krijg ik iig een roesje omdat de ik vorige keer mentaal niet fijn heb ervaren. de ingreep zelf viel wel mee maar hoop zo toch een beetje minder van alles mee te krijgen. Hoe laat ik moet krijg ik nog te horen. De gynaecoloog moest nog een anesthesist regelen.

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:01

jen schreef:
Net telefoon gehad van de gynaecoloog met de mededeling dat het geen goed nieuws was. Ik sta voor komende woensdag ingepland voor een colposcopie en dan gaan ze wat weefsel weghalen wat naar de patholoog gaat. Als hier de uitslag van binnen is gaan we om tafel wat te doen kwa operatie. Hij stelde een conisatie voor maar staat ook open voor de hele mikmak eruit te halen. Woensdag krijg ik iig een roesje omdat de ik vorige keer mentaal niet fijn heb ervaren. de ingreep zelf viel wel mee maar hoop zo toch een beetje minder van alles mee te krijgen. Hoe laat ik moet krijg ik nog te horen. De gynaecoloog moest nog een anesthesist regelen.


Wat balen… hopelijk vallen de resultaten toch wat mee na de colposcopie…

Ik heb de conisatie gehad en ik heb hier echt geen last gehad


Veel sterkte

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:13

Heel veel sterkte.
Sta je zelf ook open voor verwijderen?

Klinkt misschien heel lomp en makkelijk maar ik zou de hele bliksemse boel er meteen uit laten halen, zou zo het vertrouwen kwijt zijn.
Maar misschien scheelt het dat ik geen kinderwens meer heb en een prachtige gezonde zoon heb rondlopen.

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:18

Dank jullie voor de lieve reacties.
Ik sta meer open voor alles eruit dan een conisatie, ik heb echt geen kinderwens. Gelukkig is mijn gynaecoloog heel erg meedenkend dus hoop dat dat wel goed gaat komen

BritHittepit

Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:25

jen schreef:
Dank jullie voor de lieve reacties.
Ik sta meer open voor alles eruit dan een conisatie, ik heb echt geen kinderwens. Gelukkig is mijn gynaecoloog heel erg meedenkend dus hoop dat dat wel goed gaat komen


Goed dat je hier zelf ook al hebt over nagedacht! Hopelijk weet je snel de resultaten, die onzekerheid tijdens het wachten is altijd verschrikkelijk… weet je al wanneer je de resultaten kan verwachten na de ingreep van woensdag?

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:34

Kay_Kim schreef:
jen schreef:
Dank jullie voor de lieve reacties.
Ik sta meer open voor alles eruit dan een conisatie, ik heb echt geen kinderwens. Gelukkig is mijn gynaecoloog heel erg meedenkend dus hoop dat dat wel goed gaat komen


Goed dat je hier zelf ook al hebt over nagedacht! Hopelijk weet je snel de resultaten, die onzekerheid tijdens het wachten is altijd verschrikkelijk… weet je al wanneer je de resultaten kan verwachten na de ingreep van woensdag?


Daar hebben we het nog niet over gehad. Hoop iig niet zo lang als deze uitslag van het uitstrijkje. Heb 3 weken moeten wachten op het telefoontje.

Hoe gaat het ondertussen met jou? Lees zo af en toe wel je topic door maar jij staat ook een mega heftige tijd tegemoet :knuffel: