Zij is daar om jou te helpen. Persoonlijk denk ik met dat soort dingen altijd, laat het maar over me heenkomen en dan zie ik wel. Jezelf van tevoren gek maken heeft geen zin, je weet toch niet wat er gaat gebeuren Je bent er zelf bij, als je iets echt niet wil, dan gebeurd dat ook niet Zij kan moeilijk de woorden uit je trekken Je kan ook eerlijk tegen haar zeggen dat je ertegenop kijkt, wellicht kan ze daar dan rekening mee houden.
Je bent niet zomaar bij een psycholoog, maak gebruik van het feit dat je ernaartoe kan
Je kan het beste vertellen dat je er heel erg tegenop ziet om alles te moeten vertellen, ze zullen je echt niet dwingen. Hoezo mag je moeder er niet bijzijn? Bij mij mocht ik altijd iemand meenemen. Vroeger ging mijn moeder altijd mee, nu af en toe mijn vriend.
wat CM al zegt, de psych zal huilen oid echt niet afkeuren of er een waarde oordeel an hangen en wat jij tegen hem/haar vertelt, blijft in het kamertje, dus ergens is het ontzettend veilig om de psych vanalles te vertellen , het enige wat de psych wil doen is idd helpen
ik heb zelf ook langere tijd bij een psych gelopen en ja, ik ben het met je eens, het blijft in eerste instantie best spannend en moeilijk, maar geloof me, het gaat eht beter voelen op den duur en fijn dat je dingen eindelijk echt kunt vertellen zonder dat daar een oordeel aan word gehangen etc
Weet niet of je vanochtend of vanmiddag een afspraak hebt, maar geef gewoon aan dat je er tegenop ziet. Daar houden ze echt wel rekening mee. Je hebt ook even tijd nodig om vertrouwen te krijgen in je psycholoog. Laat het maar over je heen komen.
Ik had vaak dat ik er van te voren heen ging en dacht :Ik wil het nergens over hebben enz. Maar als ik daar dan was, ging het vanzelf.