Definitely 18+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Definitely 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:47

Oke ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen :+

Vriendinnen onder elkaar praten uiteraard wel eens. Nav een topic hier (de menstruatiecup) hadden wij het erover dat tja, ik heb al moeite met een tampon inbrengen, laat staan zo'n cup.
Ik ben 27 jaar en maagd, heb nog nooit seksueel contact gehad met een jongen. Ik heb dus al met 1 vinger moeite om een tampon in te brengen, laat staan 2 vingers of een penis.
Aangezien ik nog nooit een relatie gehad heb, maar wel weet hoe groot een penis kan worden in opgewonden toestand (dit klinkt zo erg, maar ik werk in de gezondheidszorg en ja daar heb ik regelmatig mannen die seksueel opgewonden zijn) ben ik echt bang voor de pijn en of het allemaal uberhaupt wel gaat passen.

Het is niet zo dat ik elk moment verwacht dat ik met een jongen naar bed ga :+ Maar als ik er nu al zo overdenk, hoe kan ik dan ooit voldoende ontspannen zijn als het moment is aangebroken?

Ik zou het fijn vinden als ik serieus genomen word, want ik ben van mezelf al behoorlijk onzeker en geloof me dit is niet echt een gespreksonderwerp voor samen met mn ouders. En uiteraard ben ik best nieuwsgierig.

Jolliegirl

Re: Definitely 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:48

Ik denk dat je op zo'n moment er niet eens bij nadenkt ;)
En als je een fijne vriend hebt , zal deze echt wel rekening met je houden en alles rustig aan doen.

En maagd zijn op je 27e is niets om je voor te schamen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:50

nou je moet zoiezo al bedenken dat je bij een tampon in doen niet opgewonden bent
als je eenmaal met een jongen gaat vrijen enz dan komt vanzelf dat je een beetje opgewonden gaat raken en dan veranderd er daar een hoop.....

we kunnen meer bergen dan we soms kunnen denken ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

En toch kan je dat niet tegenhouden Jo.....
Ik weet namelijk precies hoe Ilona zich voelt...

Er veranderd een hoop? Wordt de ingang dan ook wijder? :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:50

Oh maar (soms) schaam ik me er ook niet voor. Het is alleen een ervaring die ik eigenlijk ook wel wil hebben.

Poeltje

Knap dat je een topic hierover durft te maken :j

Als ik dit zo lees, denk ik dat je last hebt van vaginisme.
Alleen heb ik geen idee hoe je daar vanaf kunt komen. Of wat je eraan kunt doen.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:51

Ben nu 5 jaar samen met mijn vriend en ik ben nu pas zo een 80 procent ontspannen tijdens de seks.
Het is echt een kwestie van vertrouwens wat je moet hebben en iets wat je op moet bouwen samen.
Als je veel moeite hebt met een tampon en dus bang bent dat het niet zou 'passen' zou je misschien een keer naar de dokter kunnen gaan om te kijken of je geen last hebt van vaginisme.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:52

Ik snap wat ze bedoeld marlies, maar ik probeer meer te zeggen dat ze zich niet bang moet maken voor dat moment. Vaak loopt alles vanzelf wel los.

Wat betrefd tampons. Neem de kleinste maat, evt met inbrenghuls.
Ik was ook altijd als de doods voor die dingen. Maar nu kan ik niet meer zonder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Definitely 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:53

Tampons gaat prima maar 2 vingers is al :x

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:53

ik lees mee want ik heb t zelfde :o

Al lukt een tampon bij mij dan weer wel. Alleen voel ik dingen en dat vind ik niet prettig haha.

Eeen vriendin van me heeft nu een relatie en het lukt ook niet. Nu loopt ze bij zo speciaale fysiotherapeut.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 08-08-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:54

Bellatrix schreef:
Er veranderd een hoop? Wordt de ingang dan ook wijder? :')

Nou eigenlijk wel ja :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:54

plutolover schreef:
ik lees mee want ik heb t zelfde :o

Al lukt een tampon bij mij dan weer wel. Alleen voel ik dingen en dat vind ik niet prettig haha.

Als je je tampon voelt zitten, stop je hem dan wel ver genoeg? Want als een tampon goed zit, hoor je hem niet te voelen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:54

De kleinste is niet voldoende ;)
Ik kan me idd ook niet voldoende ontspannen met het inbrengen. Het is me ooit wel gelukt, maar hoe dat weet ik niet meer.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:55

Misschien je bekkenbodemspieren trainen? En dan met name het ontspannen? Dan zul je zien dat het ineens allemaal veel minder 'smal' is. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:56

IndianLady schreef:
De kleinste is niet voldoende ;)
Ik kan me idd ook niet voldoende ontspannen met het inbrengen. Het is me ooit wel gelukt, maar hoe dat weet ik niet meer.

Waarom niet voldoende? :) Vaker verschonen?
En op die manier zou je wel langzaamaan kunnen kijken of je een maatje groter kunt proberen :)
En ontspannen is heel belangrijk, dat klopt.

Nadia
Oppermuts

LZP --> MW

troi

Is best wel normaal hoor dat tampon inbrengen lastig is en het is echt anders dan als je opgewonden bent. Wordt de hele regio een stuk 'elastischer' van. Dus ik zou me er vooral niet zo druk over maken, want dat zorgt voor spanning als het zover komt en dat an sich zou wel een probleem kunnen vormen. Namelijk als je gespannen bent dan span je dus je spieren aan (ja intelligente zin..) en wordt de regio wel wat nauwer. Misschien een beetje intieme vraag maar als je opgewonden wordt (verhalen/filmpjes etc) merk je dan veranderingen?? Misschien verstandig om eens in die hoek te gaan uitproberen, krijg je een wat beter beeld van de uhhh mogelijkheden..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:57

Als je seks hebt gewoon eerlijk zijn over je maagd zijn. Dan kan de jongen voorzichtiger zijn. En gewoon veel voorspel houden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:57

nou kom ik hier, met misschien niet 18 jaar maar toch.
Ik heb zelf altijd moeite met tampons inbrengen, het zit klem en ik buig ze uiteindelijk zelfs krom :?
maar tijdens seks past alles bij mij veel soepeler :j
en ik zal vast niet de enige zijn :)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:58

Kijk, als de gemiddelde vrouw gewoon iets aan het doen is, waar geen seks bij komt kijken, past een man er heus niet binnen een seconde in. Bovendien is het dan 'stroef'.
Maar als je een keer die leuke fijne vriend heb, gaat er veel meer aan vooraf. Je zorgt dan samen dat ales wat er onder de lakens (of erboven) gebeurt, fijn en goed voelt.
En zodra je dan opgewonden bent, voel je vanzelf wel dat er ook op die plek van alles gaande is.

En die leuke fijne vriend is alleen maar echt leuk en fijn als hij ook alle tijd en geduld opbrengt om zoiets pas te willen doen als jullie er samen klaar voor zijn. Pas als alles ervoor ook fijn voelt, kan je ook genieten van gemeenschap.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:59

Zo 'gewoon' is het anders niet voor mensen zoals Ilona en ik. ;)
Jullie hebben er misschien ervaring mee maar wij zijn al onzeker zonder dit dus kan je nagaan hoe erg dit aan ons knaagt.

MaaikeMo

Ach, het lichaam is erop gemaakt dat het past :)

De eerste keer kan wat pijnlijk zijn, maar neem de tijd, adem in en uit en ontspan :)

Over de tampons:
Je hebt ook tampons van OB, met zon laagje? eroverheen.
Die zijn al makkelijker in te brengen.
Misschien is een tampon met inbrenghuls wel een idee. Is ook makkelijker in te brengen.

Gemmeke

Hi Ts,
Respect dat je hier een topic over durft te openen.

Ik denk niet dat je last hebt van vaginisme, maar met iets wat onbekend is nieuw voor je.

Er verandert wat met het vrouwelijk lichaam waardoor je vagina niet wijder wordt maar wel ontspannener. Je spieren in je vagina worden slap waardoor een penis of 2 vingers veel makkelijker naar binnen kunnen.

En wat ikdoemaarwat zegt is waar een tampon breng je niet in als je opgewonden bent.
Mocht je hier meer over willen praten / mailen mijn PB staat voor je open.

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:00

Als je eenmaal zover bent om met een jongen het bed te delen, en je bent er eerlijk over, dan is er als het goed is al enig contact vooraf geweest (tenzij het een One Nighter wordt) Maar als je je helemaal kunt ontspannen en je bekkenbodemspieren helemaal kunt ontspannen, kun je ook genieten. Het is ook een cirkel waar veel vrouwen in zitten. De gedachte dat het niet fijn kan aanvoelen, tot de ervaring die dan misschien wel tegenvalt (door onbewust aanspannen) en dan de gedachte van "zie je wel" wat weer resulteert in, dat 90% van de vrijpartijen zo zullen verlopen.

Als je er zo tegenop ziet doordat je je lichaam totdusver kent, zou ik er zeker van zijn dat je eerste keer wel heel erg goed voorbereid hebt. En dan niet op het krampachtige af natuurlijk (we gaan niet voor moodkillers haha) Maar dat je al wel vaker de warming up hebt geoefend en dat je je durft te ontspannen, maar vooral ook durft te vertrouwen dat je partner je geen pijn wil doen..

Dus even kort gezegd.. een goede partner en dan oefening baart kunst :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:00

Ik zal je zeggen dat hier nog beter een L4l in gaat dan een tampon dat kan ik gewoon echt niet dus je bent niet de enige die er moeite mee heeft
En kwa liefde bedrijven is het echt een kwestie van wennen en ontspannen