Huisarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 16:01

Ook ik ben uitgevlogen naar een andere plek in het land wat inhoud dat ik nu bijna 2 uur reizen van mijn huisarts afwoon.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik moet regelen dat ik naar een nieuwe huisarts ga, en belangrijker nog: Hoe weet ik wat een goede huisarts is? De hele stad zit er ongetwijfeld vol mee :=
(Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor de tandarts, maar die twee keer per jaar kan ik nog wel opbrengen :P )

_Tara_

Re: Huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:03

Ik weet niet hoe groot je stad is, maar hier heeft iedere gedeelte van de stad z'n eigen praktijk. Via de website kun je dan inschrijfformulier(en) downloaden en daarmee naar de nieuwe huisarts toe gaan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:09

Begin van het jaar moest ik ook een nieuwe HA. Voordat je je uitschrijft bij je oude HA eerst aanmelden bij je nieuwe HA. Dan bij de oude HA aangeven dat je een nieuwe hebt en dan wordt je dossier opgestuurd of je kunt het eventueel zelf ophalen. Hoe weet je of het een goede HA is, door te vragen aan mensen in je nieuwe omgeving. Succes ermee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:12

Ik kon me alleen bij een HA inschrijven die aan mijn postcode gebonden was. Dus tja, dat heb ik gedaan. Ben in 2 jaar 1 keer geweest :+
Mocht ik hem/haar tegenkomen zou ik niet eens weten dat het mn HA was.

TA heb ik wel gehouden, ben nogal bang aangelegd en deze man ken ik al ruim 20 jaar.

Scheelt dat ik eerst in de thuiszorg werkte en dus ook goede verhalen had gehoord over mijn huidige HA-praktijk ;)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:13

Wat ik in jouw geval ook nog zou durven is de plaatselijke thuiszorg bellen en vragen met welke huisarts zij goede ervaringen hebben. Betere adviseurs kun je denk ik niet hebben :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:18

Ok, ik heb alvast de praktijk gevonden die in deze wijk zit, maar daar zitten alsnog 7 huisartsen in ofzo. De thuiszorg bellen is dan inderdaad een goed idee!
Als ik dan een keuze heb gemaakt, ga ik dan gewoon de huisarts bellen en vragen of ze nog plek hebben? Ik zie hier op de site die ze namelijk namelijk geen informatie over hoe het anders zou moeten. Laat staan inschrijfformulieren ofzo :+

Moet ik eigenlijk ook nog iets doorgeven aan mijn zorgverzekering o.i.d. of gaat dat allemaal automatisch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:24

Bij mij heeft de praktijk waar ik bij zit ook meerdere huisartsen. Ik heb daar geen vaste huisarts.

Zorgverzekering enz gaat allemaal automatisch. Gewoon je gegevens bij de nieuwe huisarts achterlaten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:29

Ik ga als verpleegkundige in zowel de thuiszorg als het ziekenhuis geen voorkeur voor huisartsen uitspreken.
Zeker niet naar onbekenden. Ik zou het eigelijk ook niet gepast vinden als ze dat wel zouden doen.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 19:34

Hoe zou jij me dan willen aanraden om een huisarts te vinden die het beste bij me past, raket?

In deze praktijk heb je wel een eigen huisarts Tara, dat vind ik ook wel zo prettig. Het lijkt me helemaal niet fijn om steeds naar een ander te moeten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:42

Je kunt als er 7 zitten in de praktijk aan 1 van de doktersassistentes vragen welke ze je adviseren, waarbij jezelf al aangeeft wat je wilt. bijv man/vrouw, etc. noem maar op wat je eisen zijn.

En er zijn er die aan kennismakingsgesprekken doen, dan kun je kijken of het klikt.

Bovendien krijg je als je de thuiszorg belt iemand van de centrale en die hebben geen artsencontact en als je doorgeschakeld wordt krijg je wrs iemand die op dat moment een patient aan het verzorgen is.

Je zou ook nog aan bekenden, buren, nieuwe collega's kunnen vragen wie ze als huisarts hebben en of het bevalt. Daar zou ik dan weer wel antwoord op geven, ik ben naelijk erg tevreden over mijn huisarts.

Succes in ieder geval.