Slijmbeursonsteking en de medicijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten84

Slijmbeursonsteking en de medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 13:26

Ik heb sinds vrijdag ontzettende steken in mijn heup na het schoonmaken van de schuur. Ik heb wel vaker last van mijn heupen(vroeger heupdysplasie), maar dan voor al rechts. Gister kwam ik moeilijk uit bed en aankleden ging ook minder. Toen ik op de bank ging zitten deed dat vreselijk veel pijn. Het schoot van de linkerheup naar de onderrug en mijn rechterheup. Ik zat bijna te janken, kon geen positie vinden om de pijn te verlichten en ik ben toch maar even naar de dokterswacht ben gegaan.

Hij kwam op slijmbeursontsteking uit en schreef diclofenac uit. Thuisgekomen 1 ingenomen, maar dat viel dus niet goed. Knallende koppijn en mijn gezicht werd 'fuzzy'.

Ik heb nu 2 ibu ingenomen. De pijn is wel minder vandaag, maar voelbaar.

Iemand anders ook slijmbeurs ontsteking gehad? Welk medicijn kreeg je ervoor?

ATE

Re: Slijmbeursonsteking en de medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:28

mijn vader had een slijmbeurs ondsteking in de schouder die heeft toen een injectie gehad die hielp echt heel goed

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:29

Ik dacht dat ze met een slijmbeurs ontsteking met een naald erin gaan om de ontsteking te zoeken??

Ik heb het zelf nooit gehad, mijn moeder wel, zal eens voor je vragen wat ze ervoor kreeg. Ik weet wel dat diclofenac een ontstekingsremmer is.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 13:31

Hij kwam erachter toen hij op een plek drukte bij mijn heup. Het is een klein bultje aan de buitenkant(zo voelt het).

Ik kan niet tegen naalden :n . Krijg zelfs de kriebels als ik eraan denk

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:33

Hoi,

Ik heb zelf een auto-immuunziekte en heb regelmatig slijmbeursontsteking in mijn heup ( en ) ik slik daar Zaldiar voor, een combinatie van pijnstiller en ontstekingremmer.

suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:50

Ik heb dit ook in mijn heup gehad, medicijnen hielpen niet, heb verschillende soorten gehad. (Arts gaf al aan dat hier niets aan te doen was)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:11

nikilover schreef:
Ik dacht dat ze met een slijmbeurs ontsteking met een naald erin gaan om de ontsteking te zoeken??

ze zoeken met de naald de ontsteking op en spuiten dan meteen plaatselijk pijnstilling/ontstekingremmers in. schijnt beter te werken dan medicijnen die ingenomen moeten worden. die komen namelijk door je hele lichaam en de spuit is meteen op de direkte plek en kan dan snel inwerken. wordt voornamelijk gedaan bij mensen die er al een tijdje last van hebben.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:54

Eerste keus is eigenlijk altijd diclofenac, dit kunnen tabletten zijn (die jij dus ook hebt gehad) of een injectie. Over het algemeen genomen, werkt een injectie beter, omdat deze meteen op de plek van pijn/ontsteking ingespoten word, en niet eerst in je maag terecht komt.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 15:19

Bleh, dus lang verhaal kort? Als het dus pijn blijft doen, zal ik waarschijnlijk een injectie moeten?
Yèch -O-

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:59

Klinkt erger dan dat het is hoor ;) , als je het hebt gehad denk je echt van; goh, was dit het nu?

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:08

Ik krijg complete paniekaanvallen van naalden. Echt niet normaal meer.
We zullen zien. De pijn was vandaag alweer minder dus best kans dat het over gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:19

Ik heb het aan mijn schouder, omdat mijn huisarts het vertikte een naald er in te zetten zit ik er nu zo,n 3 jaar totaal aan vast.Een naald zetten heeft alleen de eerste 6 maanden zin daar na niet meer.Je moet het dus op tijd goed aan pakken.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:52

Ik weet niet of het een slijmbeursontsteking is. Mijn heup doet steeds minder zeer. Kan vaker normale bewegingen doen. Soms wel een steek, maar lang niet zo erg meer

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:19

Bij mij heeft het heel lang erg veel pijn gedaan.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:16

Ja daarom. Denk dat de de dokter het toch mis heeft gehad.

Ik heb vrijdag pijn gekregen en het is nu al minder en ik heb geen diclofenac gehad. Alleen Ibuprofen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:28

Is het niet je bekken?

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:32

Dat zou best kunnen. Zei het in mijn eerste post. Heb vaak last van mijn rechterheup en ze hebben een keer bekkeninstabiliteit genoemd.

Maar goed, zulke pijnen komen en zijn de volgende dag meestal weg. Dit met mijn linkerheup duurde veel langer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:16

Ik heb ook wel eens last van m,n bekken en het lijkt er op wat jij beschrijft.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:45

Moet toch wat meer onderzoek naar doen dan denk.

Oh zo zielig. Mijn dochter ging zondag opeens mank lopen en wilde met mijn kruk spelen.
Maandag liep ze nog steeds niet en wij maar zeggen: Niet aanstellen.

Toch ff mijn mams gebeld, want vond zo vreemd. Mijn zus heeft vroeger een 'gebroken been' gehad en daar ging een sjaal om en de juf speelde ook mee. Ze was snel genezen, dus zou hetzelfde kunnen proberen bij mijn dochter.

Nafijn klaar.

Maar gisteravond tilde ik haar been op en ze huilde bijna. Mijn vriend zei dat ze dat ook bij hem had gedaan en hij zei dat ze zich aanstelde. Vanochtend maar even naar de huisarts gegaan.

Heeft ze een onsteking in de heup voor haar leeftijd! Coxitis Fugax dus.....

Mijn moeder vroeg al: Zijn jullie symbiont ofzo?