rugpijn na val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

rugpijn na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:17

hallo,
ik zal mijn verhaal even kort uitleggen,
ik ben ong 3/3 en halve maand geleden van een paard gevallen, uitgerekend met mijn rug op een hekwerk.
ben meteen weer opgestaan en weer op het paard gestapt, had er eigenlijk niet echt last van, meer van de schaafplek als van mijn rug zelf...
ik ben daarna de heledag ook gewoon doorgegaan met alles, en natuurlijk stond ik de volgende morgen op met... nouja ik stond niet eens op want kon me niet bewegen.
mijn vader was thuis en heeft me uit bed geholpen, we hebben meteen de fysio gebeld en ben er heen gegaan, het was gewoon stijf van het vallen volgens hem en zou ook snel weer over zijn als ik een paar keer langskwam, ben die week elkedag geweest en heb het afgebouwd naar 2 keer, 1keer en nu sinds 2 weken niet meer.
maar bleef toch steeds wel een erg stijve rug houden en iets pijn, terwijl ik eerder bijwijze van spreken niet eens wist wat mijn rug was omdat ik hem nooit gevoeld had, baal er dus best wel van.

nou heb ik vandaag lekker met een groepje in het bos gereden, nouja lekker, de paarden schrokken en stuiten er vandoor, waardoor ik dus in 1 klap mijn hele rug weer heb aangespannen en alles dus weer lekker vast zit en echt heel veel pijn doet.

wat moet ik doen? terug gaan naar de fysio? naar de huisdokter? foto's laten maken? wat is wijsheid want ik neem toch aan dat na 3 maanden het wel over zou moeten zijn als het alleen stijfheid is geweest?

hoop op wat nuttige tips!
groetjes

sjaslique

Re: rugpijn na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:18

Als ik jou was dan zou ik eerst eens naar de HA gaan om advies in te winnen. Ik ben zelf ook een aantal keer lelijk gevallen en te eigenwijs om te gaan en loop nu na 5 jaar nog altijd met rugklachten. Laat er dus goed naar kijken en je vooral niet afschepen. Succes ermee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:24

Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Je hebt lang genoeg aangekeken denk ik.

Wat zei je fysio dat je nog steeds last had toen je voor het laatst geweest bent?

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:37

Herkenbaar. Voor mij is het 2 jaar geleden (ook gevallen) en inmiddels heb ik ook al 2 jaar fysio achter de rug, op en af...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb nog steeds last van een stijve rug als ik zulke klappen krijg (idd bij wegspringen oid) of als ik te zware dingen heb gedaan.

Regelmatig laten masseren helpt, maar dat duurt nooit lang. Inmiddels heb ik ook spierverslappers in huis voor wanneer het echt niet te houden is. Heb ze nog niet hoeven gebruiken (gelukkig!) want het is nogal heftig spul. Mag er 72 uur niet mee autorijden enzo...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:51

Mijn dinnetje had het zelfde.. en die had 1 werfel gebroken :j
naar de HA en ga voor een foto ofzo

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:54

Ik zou zeer zeker foto's laten maken! Wie weet had je wel een werveltje gebroken net zoals ik. en dan moet je een tijdje in een corset zodat je rug netjes recht blijft. Van je rug is er maar 1. Dus wees er zuinig op!

Heel veel sterkte!

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:04

Ik zou zekker foto's laten maken,
Ik heb zelf ook al zeker 1jaar erg last van me rug door een val.
En bij mij weten ze nog steeds niet helemaal wat het is.

Eerst naar de huisarts foto's laten maken en als daar niks uitkomt terug naar de fisyo om je spieren in je rug sterker te maken met oefeningen, zodat je later minder snel pijn krijg met rijden en andere zware dingen bvb mesten.

Heeel veel sterkte !!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:08

Heb ik ook gehad,

Ben er van af gevallen, naar de dokter geweest en had een bloeding in de spier die naast je ruggengraat loopt.
Al bijna een jaar geleden maar nog steeds snel last van mijn rug.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:41

de fysio zij inderdaad achteraf, misschien had je wel een scheurtje in je wervels maar zij niks over naar de dokter ofzo..
dusja dan neem je dat aan en ga je er later pas over denken, ik zal de dokter wel eens even bellen want als ik jullie zo hoor wil ik liever ook niet in dat cirkeltje belanden!
bedankt allemaal