na ongeluk moet/wil ik afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

na ongeluk moet/wil ik afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:00

hallo
ik weet dat er al genoeg berichtjes zijn geopend over lijnen
maar nu vraag ik jullie hulp echt
ik heb 1 mei een ongeluk gehad en heb hier bij mijn meniscus en kruisbanden kapot gehad
ik ben op 21 juli hier aan geopereerd het gaat op zich goed met mijn knie wel nog veel pijn
maar dat wendt wel na 3 maanden als je zo lang er mee zit
nu ben ik gisteren op controle geweest en toen zij de dokter
ja je gewicht help ook niet mee met de genezing
ik dacht nou bedankt ik weet dat ik niet de slangste ben maar moet dat zo gezegt worden
hij zij het anders maar dat kan ik hier nog geneens neer zetten :( :(
ik wil altijd al af vallen maar het gaat bij mij best moelijk omdat ik ibs heb en een lactose allergie
hier door hou ik best veel vocht en kan ik slecht naar de wc toe kan zoms dagen niet dat hoopt ook op
nu hoop ik dat jullie een goed dieet weet dat niet het jojo effect heeft en wat ik kan vol houden
ik wil er ongeveer 25 kilo kwijt (mijn lengte is 1.63m en helaas weeg ik 100 kilo :o )
ga nu aub niet steeds over mijn gewicht vallen van ja dat is wel zwaar( dat weet ik ook )
er zijn zat mensen die hun gewicht nog geneens durven te zeggen nou ik wel
en ik hoop dus ook op jullie steun en advies zo dat ik als straks weer goed kan lopen
mijn knie mijn gewicht beter kan houden en de dokter verstelt staat dat het me gelukt is om af te vallen

flappaashaas

Re: na ongeluk moet/wil ik afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:03

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:05

mss kan je contact zoeken met een dietiste? Succes iig!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:06

hey

voor het niet naar het toilet kunnen gaan: bij de apotheker (in belgië) hebben ze speciale "pillen" hiervoor, puur op kruidenbasis
naam is Grünwalder ofzo, heb je geen voorschrift bij nodig, men ma gebruikt ze soms en ze helpen goed

en voor het eventuele snoepen (als je dit doet) tussendoor: alles opschrijven wat er in je mond verdwijnt, en opschrijven voor je het op eet anders 'vergeet' je dit wel eens

en voor de rest gezond leven, ben zo ook bezig op de moment :9 het gaat wel traag, maar hoe trager, hoe langer de kilo's wegblijven! :+

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:10

tesseke schreef:
hey

voor het niet naar het toilet kunnen gaan: bij de apotheker (in belgië) hebben ze speciale "pillen" hiervoor, puur op kruidenbasis
naam is Grünwalder ofzo, heb je geen voorschrift bij nodig, men ma gebruikt ze soms en ze helpen goed

en voor het eventuele snoepen (als je dit doet) tussendoor: alles opschrijven wat er in je mond verdwijnt, en opschrijven voor je het op eet anders 'vergeet' je dit wel eens

en voor de rest gezond leven, ben zo ook bezig op de moment :9 het gaat wel traag, maar hoe trager, hoe langer de kilo's wegblijven! :+

die pillen heb ik ook in huis
ik heb ooit atkins gedaan en ja in 6 maanden was ik 25 kilo kwijt maar dat houw je niet vol
en dat vette spul sloeg ook op mijn darmen dus vaak ziek
ga wel proberen om alles op te schrijven dat is een goede tip bedankt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:20

Mijn moeder heeft enorm veel baat bij het dokter frank dieet. Ze is al heel flink afgevallen en doordat ze het erg lekker vindt kost het bijna geen moeite.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:21

Het dr. Frank dieet schijnt erg goed te helpen, zonder dat je omvalt van de honger! Tuurlijk moet je er wel bij bewegen, ik weet niet of dat überhaupt kan met jouw knieeen? Dat is wel belangrijk, bij welk dieet dan ook.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:28

GamblersCup schreef:
Het dr. Frank dieet schijnt erg goed te helpen, zonder dat je omvalt van de honger! Tuurlijk moet je er wel bij bewegen, ik weet niet of dat überhaupt kan met jouw knieeen? Dat is wel belangrijk, bij welk dieet dan ook.

Mijn moeder kan dus ook niet actief bewegen maar is toch al zeer behoorlijk afgevallen (van maat 48 naar 44) Maar ze heeft ook geen moeite om nu het gewicht te onderhouden, echt afvallen doet ze nu niet meer namelijk. Het is erg lekker en ook voor een 1 persoon huishouden goed te doen :j

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:30

GamblersCup schreef:

klinkt goed en dat bewegen komt zeker goed
ik heb een krantenwijk dus fiets zeker 1 a 1,5 uur per dag (doe ik nu even niet ivb mijn knie)
maar als ik weer kan fietsen ga ik het zeker weer doen
mijn vader valt nu in in mijn wijk dus kwijt ben ik hem niet

er is toch ook zo.n boek over dat dieet waar kan ik dat vinden en is dat een goed boek
Laatst bijgewerkt door Nagano op 06-08-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:30

Als jouw orthopeed (en dat zijn horken die verbaal meestal niet erg begaafd zijn :D dus trek het je niet aan dat-ie je lomp verteld heeft dat er wel wat af kan) je aanbevelt dat je af moet vallen dan kan hij je ook doorverwijzen naar een goede dietist.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:31

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:34

Ibbel schreef:
Als jouw orthopeed (en dat zijn horken die verbaal meestal niet erg begaafd zijn :D dus trek het je niet aan dat-ie je lomp verteld heeft dat er wel wat af kan) je aanbevelt dat je af moet vallen dan kan hij je ook doorverwijzen naar een goede dietist.

dat wil ik ook niet doen
maar als je de zin te horen krijgt van ja je knieen moeten wel het gewicht van 2 mensen dragen
dan doet dit wel pijn (dit is dus wat hij zij en ik eigelijk niet wouw opschrijven)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:35

Ik ben 4 kilo afgevallen in 1 week door niet te ontbijten :o
ja.. het is slecht...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:37

mijn vader is ook zo'n 20 kilo kwijt met het dokter frank dieet
het is best veel eten, en ook goed vol te houden

daissos: die kilo's heb je er straks dubbel bij op, ik was een ontzettend slechte onregelmatige eter, nooit honger weinig eten 70 kilo
ik eet nu 3 keer per dag en ben in 3 weken al 4,5 kilo kwijt, terwijl ik meer eet,en zlefs honger krijg

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:38

Voila het boek ;)
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Je kunt je ook aanmelden op de website, daar kun je met mede "frankers" chatten en je krijgt dagelijks een recept in je mailbox.
Diassos: dat is nou net niet wat TS nodig heeft! Afvallen werkt alleen langdurig als je je hele eetgedrag aanpast. Niet ontbijten is natuurlijk geen strak plan!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:49

bedankt
chocobroodje schreef:
Voila het boek ;)
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Je kunt je ook aanmelden op de website, daar kun je met mede "frankers" chatten en je krijgt dagelijks een recept in je mailbox.
Diassos: dat is nou net niet wat TS nodig heeft! Afvallen werkt alleen langdurig als je je hele eetgedrag aanpast. Niet ontbijten is natuurlijk geen strak plan!

lucky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:14

hallo nagano

ik heb vorig jaar september mijn knie gebroken door van een paard te vallen.
drie maanden niet belasten daarna rustig aan opbouwen maar omdat het niet fijn gaat, nog steeds veel pijn waar door ik te weinig beweeg ben ik ook wel wat aangekomen.
8 jaar geleden heel veel afgevallen maar de laaste jaar toch wel een beetje aangekomen, niet dat mijn arts iets over mijn gewicht had, wil ik voor me zelf weer afvallen.
ik probeer zo gezond mogelijk te eten en geen tussendoortjes meer
en meer bewegen laatst een proefles spinnig gedaan, daar door op moment wel meer last van mijn knie en probeer in iedergeval elke dag een half uur te lopen en als ik vrij ben een uur

het is iet makkelijk als je toch een beetje beperk ben. in september moet ik terug voor controllen en als het goed is, gaan dan het plaatje en 6 schroeven er uit hoopelijk is de pijn dan ook weg of een stuk minder

groetjes

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:31

Ik denk dat het toch het beste is om een afspraak met een dieetist te maken. Zeker gezien je allergie kun je niet alle dieeten zomaar volgen. Plus dat je met een dieet eerderkans hebt op het welbekende jojo effect. Een dieetist kan je helpen een andere levensstijl/eetpatron aan te leren waardoor je het ook echt de rest van je leven vol kunt houden om op het juiste gewicht te blijven.
De manier waarop er tegen je gezegt is dat je te zwaar bent is natuurlijk niet netjes, maar puur vaktechnisch gezien heeft die arts natuurlijk gelijk. Plus door de manier waarop hij het zei ben je nu extra gemotiveerd om er echt iets aan te doen, dus ergens snap ik die man wel dat hij het zo brengt. Al is het natuurlijk niet leuk om zo met je neus op de feiten geduwd te worden.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:09

lucky10 schreef:
hallo nagano

ik heb vorig jaar september mijn knie gebroken door van een paard te vallen.
drie maanden niet belasten daarna rustig aan opbouwen maar omdat het niet fijn gaat, nog steeds veel pijn waar door ik te weinig beweeg ben ik ook wel wat aangekomen.
8 jaar geleden heel veel afgevallen maar de laaste jaar toch wel een beetje aangekomen, niet dat mijn arts iets over mijn gewicht had, wil ik voor me zelf weer afvallen.
ik probeer zo gezond mogelijk te eten en geen tussendoortjes meer
en meer bewegen laatst een proefles spinnig gedaan, daar door op moment wel meer last van mijn knie en probeer in iedergeval elke dag een half uur te lopen en als ik vrij ben een uur

het is iet makkelijk als je toch een beetje beperk ben. in september moet ik terug voor controle en als het goed is, gaan dan het plaatje en 6 schroeven er uit hoopelijk is de pijn dan ook weg of een stuk minder

groetjes

gelukkig is mijn knie niet gebroken geweest maar ja ik kan er wel last van blijven houden
ik hoop dat het met jouw knie straks ook beter gaat
en ja ik ben vandaag al gestopt met tussen doortjes
en heb vanmorgen een bakje muesli op met yoghurt (geit)
smiddags salade en vanavond wat gehakt met mais en gebakken ei
verder heb ik er niets tussen door gegeten
ook heb ik al bijna 1,5 l spa op
DeHP schreef:
Ik denk dat het toch het beste is om een afspraak met een dieetist te maken. Zeker gezien je allergie kun je niet alle dieeten zomaar volgen. Plus dat je met een dieet eerderkans hebt op het welbekende jojo effect. Een dieetist kan je helpen een andere levensstijl/eetpatron aan te leren waardoor je het ook echt de rest van je leven vol kunt houden om op het juiste gewicht te blijven.
De manier waarop er tegen je gezegt is dat je te zwaar bent is natuurlijk niet netjes, maar puur vaktechnisch gezien heeft die arts natuurlijk gelijk. Plus door de manier waarop hij het zei ben je nu extra gemotiveerd om er echt iets aan te doen, dus ergens snap ik die man wel dat hij het zo brengt. Al is het natuurlijk niet leuk om zo met je neus op de feiten geduwd te worden.

eigelijk heb je wel gelijk
ik nu wel extra gemotiveerd om te laten zien dat ik wel kan en wil afvallen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:00

bij helpt het om niet te snoepen en geen koeken te eten. Dat scheelt echt een vracht hoor. Probeer regelmaat in je eetpatroon te krijgen. Goed ontbijten is belangrijk, en dan met brood. Geen "nat" ontbijt zoals cornflakes ofzo. Tussendoor een snack a jack, ontbijtkoek, fruit, kaakje. En op flauwe momenten een cup a soeppie. Het valt soms niet mee. En op bepaalde tijden van de maand al helemaal niet!
Enne beter 5 kilo in 3 maanden dan 5 kilo in 1 week!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:09

Kun je je armen goed bewegen? Misschien kun je een rolstoel huren/lenen en dan mobiel blijven (volgens mij is rolstoel rijden een flinke sport voor iemand zonder echte arm bespiering/conditie).

Geen frisdrank drinken, mariabisquitjes ipv. andere koekjes, eiwitrijke maaltijden eten (eiwit vult goed en is erg gezond).
Appelazijn en chroom zorgen bij sommige mensen voor een verminderde eetlust (verwacht geen wonder, maar het kan helpen).

En afbouwen, niet meteen de eerste dag al een volledig dieet gaan volgen, hou je niet vol. Maar bouw je af, dan zal het makkelijker gaan. (Je maag moet krimpen en dat duurt even, vezels en eiwit vermakkelijkt dat. Ook je hoofd moet zich aanpassen)

Naja niet echt geweldig advies, maar sommige anticonceptie veroorzaakt honger bij sommigen, maar bij anderen juist een verminderde eetlust (kan de moeite waard zijn om te proberen).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:49

wat is de reden van je overgewicht? Want dit had je al voordat je knie slecht werd toch? Heeft het een emotionele oorzaak, psychisch, lichaamlijk/somatisch? Pas als je dat weet, weet je wat een goede methode is voor jou om af te vallen :)

mijn zus is 40 kg afgevallen bij Ladyline! Je krijgt daar 3x per week een gesprek met een dieetiste die je overal door heen sleurt! Daarnaast 'sport' je in een warmtecell van 37 graden waardoor je meer vet verbrand en krijg je ook osontherapie tegen littekens en traies. Het grote plusplunt hier vond ik de sfeer!!! je leert weer van jezelf te houden, jezelf te accepteren en jezelf te verzorgen want vaak is dat een puntje waar geen rekening mee gehouden wordt terwijl de gevolgen ervan heel groot zijn (vaak is het uiteindleijk ook een stuk van de oorzaak van het overgewicht).. Misschien is eht verstandig om daar eens een afspraak te maken?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 10:55

Romyv schreef:
wat is de reden van je overgewicht? Want dit had je al voordat je knie slecht werd toch? Heeft het een emotionele oorzaak, psychisch, lichaamlijk/somatisch? Pas als je dat weet, weet je wat een goede methode is voor jou om af te vallen :)

mijn zus is 40 kg afgevallen bij Ladyline! Je krijgt daar 3x per week een gesprek met een dieetiste die je overal door heen sleurt! Daarnaast 'sport' je in een warmtecell van 37 graden waardoor je meer vet verbrand en krijg je ook osontherapie tegen littekens en traies. Het grote plusplunt hier vond ik de sfeer!!! je leert weer van jezelf te houden, jezelf te accepteren en jezelf te verzorgen want vaak is dat een puntje waar geen rekening mee gehouden wordt terwijl de gevolgen ervan heel groot zijn (vaak is het uiteindleijk ook een stuk van de oorzaak van het overgewicht).. Misschien is eht verstandig om daar eens een afspraak te maken?

ja ik heb wel heel veel mee gemaakt in mijn leven
dus veel stress zit er in mijn ligaam
en dan ook nog dat mijn darmen niet 100 % werken helpt er ook niet bij mee
ik heb gisteren van een goede vriendin het boek dokter frank gehad (ze wist dat ik af wil vallen)
ga dit echt proberen
met een heel klein tussen iets ik eet s morgens wel 2 bruine boterhamen voor mijn motortje op gang te krijgen
de rest van de dag geen koolhydraten
ga kijken of dit gaat lukken want wat jij schreef linkt ook heel goed

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:00

Ga naar een diëtiste! Die kan jou veeeel beter helpen, weet precies wat je wel en niet mag eten door je aandoeningen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:05

Ik ben zelf ook aan het afvallen en heb veel op internet gezocht. Er zijn erg veel dieet goeroes die je van alles beloven maar de enigste 2 methoden tot nu toe die echt helpen zijn naar de dieteist gaan en weight watchers. Bij die laatste mag je nog best veel eten, eigenlijk wat je nu ook eet, maar dan in andere hoeveelheden en daarbinnen mag je zelf kiezen zolang je dus maar niet over een bepaald maximum heen gaat. Het is dus echt geen crashdieet (zoals sonja bakker) of een uitsluitingsdieet (zoals de eiwitdieten) die zijn eigenlijk niet gezond (dr Atkins is gestorven aan een hartaanval, zegt ook wel weer wat..) en je houdt het toch niet lang vol. Zonde van je lijf en je tijd..