Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(werk ook in de zorg/psychatrie, en daardoor dus ook wat huiverig voor gebruik vande benzo's
)

phormicola schreef:Hoeveel mg heb je?
Ik probeer er juist compleet vanaf te komen, zit al 4 jaar aan die troep
Bij mij werkt het dus idd wel ja, tegen angstaanvallen.
Lorazepam zou ik idd niet doen nee, ik werd daar echt een zombie van, alhoewel lorazepam minder verslavend voor me was dan de xanax.
Trouwens, TS, er zijn mensen die totaal niet reageren op xanax, herinner ik me net.
Laura1589 schreef:Waarschijnlijk omdat er niks te onderdrukken vielIk heb vanmiddag een halfje ingenomen, merkte er niks van.
Grit schreef:Dat je dat lukt. Toen ik in de psychiatrie werkte werd alles tot op de mg geregistreerd. Je kunt dan toch twee maal een kwart nemen??
Ik heb een therapie gevolgd voor mijn vliegangst (claustrofobie). Dit heeft mij goed geholpen, mede dankzij een belangrijke motivatie. Een vlucht van 11 uur om bij de bruiloft van mijn broer te zijn. Anders was ik gewoon nooit het vliegtuig in gestapt.
Je kunt ook beter al een dosering eerder in nemen, spanning bouw je op en als je al vol spanning zit en dan pas een dosering slikt, dan kan dat ook net niet genoeg zijn.Laura1589 schreef:Waarschijnlijk omdat er niks te onderdrukken vielIk heb vanmiddag een halfje ingenomen, merkte er niks van.
mltex schreef:Ik weet de verhoudingen niet maar jij misschien des te meer.
Stel ik wil vliegen met vliegangst zou ik zelf minimaal 50 mg oxazepam slikken hoogstwaarschijnlijk 100 mocht de angst extreem zijn.
En jij zegt halfje en je merkt niks, allicht misschien staat het maar gelijk aan 10-30 mg oxa. Dat haalt niet zoveel uit.
Zou aan je arts doseringen ervan vragen![]()
Anders zit je straks nog met je hoofd door het plafond terwijl met juiste dosering je geen stress/angst ervaart
Laura1589 schreef:Oke, dus als ik dinsdagochtend heel vroeg vlieg, kan ik beter zondag ofzo al beginnen?

Laura1589 schreef:mltex schreef:Ik weet de verhoudingen niet maar jij misschien des te meer.
Stel ik wil vliegen met vliegangst zou ik zelf minimaal 50 mg oxazepam slikken hoogstwaarschijnlijk 100 mocht de angst extreem zijn.
En jij zegt halfje en je merkt niks, allicht misschien staat het maar gelijk aan 10-30 mg oxa. Dat haalt niet zoveel uit.
Zou aan je arts doseringen ervan vragen![]()
Anders zit je straks nog met je hoofd door het plafond terwijl met juiste dosering je geen stress/angst ervaart
Hihi als jij 100 mg oxazepam gaat slikken, kunnen ze je afvoeren. Dan ben je niet meer bij bewustzijn![]()
Dit gaat over xanax, wat een ander medicijn is dan oxazepam. Het sedeert niet echt (oxazepam wel) maar werkt angstremmend.
Ik heb van de arts het advies gekregen om een uur voor de vlucht 1 tablet, dus 0.25 mg te nemen. Dus de dosis weet ik. Maar het halfje heb ik genomen om te kijken of ik geen bijwerkingen kreeg...
en die bijwerkingen zijn bekend