Jong en kinderwens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Jong en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:56

Allereerst bedoel ik met jong tussen de 18 en 25 jaar.

In deze maatschappij kan je haast niet meer vroeg kinderen krijg. Je moet eerst een opleiding afmaken en misschien wel carriére maken. Dus als je, net als ik, op je 20e al een gigantische kinderwens hebt (en je vriend ook!), is dat behoorlijk frustrerend! ;(

Iemand enig idee hoe we al die hormonen in kunnen dammen de komende 3 jaar?
Lotgenoten?

Ik word gek ;(

musinge

Re: Jong en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:58

Ben 24, goede opleiding, vaste baan, getrouwd en ben in verwachting. Geen probleem hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:59

Is er een reden waarom je je hormonen in moet dammen? Je maakt die keuze toch zelf? En niet om wat de maatschappij vindt/denkt?

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:00

oh, en misschien moeten we de maatschappij soms iets meer loslaten. In nederland willen we inderdaad eerst carriere maken, maar tijdens mijn levensjaren in Nieuw Zeeland zag ik het anders. Als je 20 bent heb je al een kind en krijg je er nog een. Tegen de tijd dat je 32 bent zijn de kinderen zelfstandig genoeg dat jij weer kunt gaan werken.
Je bent dan voor een werknemer een aantrekkelijke jonge vrouw die carriere kan gaan maken en waarvan hij niet bang hoeft te zijn dat je straks minder wilt gaan werken of met verlof moet omdat je zwanger bent.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:00

Ik zie zoveel jongere meiden zwanger rondlopen hoor, ook de meiden die ik persoonlijk ken (ik ben 25)

Ik heb ook wel een kinderwens, maar het komt er financieel gewoon niet echt van.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:01

Snap ook niet helemaal waarom je de maatschappij laat bepalen..... Zoiets bepaal je toch samen, of je ervoor gaat of niet?

Overigens ben ikzelf juist heel blij dat ik pas op latere leeftijd mama geworden ben, maar dat terzijde. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:01

Waarom zou je je hormonen indammen? Ik (18) moet op dit moment nog niet aan kinderen denken, maar mijn ouders hebben mij gekregen toen ze 22 waren. Kan toch prima? Je bent echt nog niet oud en versleten als je kinderen wat zelfstandiger zijn, dan kan je toch nog carrière maken mocht je dat willen?

Ik zou ook echt niet te lang willen wachten met kinderen hoor, mocht ik ze krijgen/ze willen krijgen. Ik vind het maar niks, van die oude moeders...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:03

Wil je de komende jaren nog een intensieve opleiding doen of carrière gaan maken? Zo niet dan zou ik me niet door de maatschappij af laten schrikken. Lekker je ding doen.

Zo wel dan is het wel iets om rekening mee te houden. :j

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:03

Joh waarom kijken naar de maatschappij ?
Als jij een goede, fijne en vooral stabiele relatie hebt waarom niet ?
Zorg dat je je zaakjes voor elkaar hebt en een leuk huisje en naar je smaak hebt ingericht. Als je het financiele gedeelte dan ook nog goed zit, zou ik zeggen waarom niet ?
Lekker toch jong moeder zijn ? Voor de kinderen ook fijn later :)
Heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik zou ook graag jong moeder willen worden.

Edit: zou zelf persoonlijk wel eerst de studie afmaken..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:19

Laat ik het zo brengen.
Mijn vriend en ik moeten sowieso onze opleiding afmaken (ik 2 jaar nog, hij 3). Het is onmogelijk om daar even mee te stoppen. Plus dat ik niet werk en mijn vriend ook maar net rond komt elke maand. Financieel gaat het dus ook niet werken. Om het kindje een goed huis te bieden, heb je gewoon tijd en geld nodig. En de komende 3 jaar zit dat er niet in.

Dus ja, ik wil even mijn hormonen minderen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:20

Och waarom niet?
Ik stopte vroeg met de pil (denk wel achteraf te vroeg) maar het duurde erg lang voor we in blijde verwachting waren.
Inmiddels ben ik 23 en trotse mama van onze dochter van nu 4 maanden oud. Krijg echt geen rare reacties o.i.d. enw e hebben alles prima voor elkaar.

Ik begrijp wel waarom je het nog niet doet en dat is ook absoluut een goede keuze denk ik.
Maar ik denk wel dat je die keuze moet accepteren. Als jullie straks afgestudeert zijn en een baan hebben, er lekker voor gaan!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:22

Nee oke in deze situatie zou ik het ook niet doen als ik jullie was. Dan inderdaad maar 3 jaar op de kiezen bijten ;)

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:27

Nou ik ben 24, voorzien van vriend en huis, beiden een goede opleiding gedaan en nu voorzien van een goede baan. Met een beetje mazzel hebben we daar binnen een jaar een kind bij, dus ik zie het probleem niet zo hoor! Ik trek me weinig aan van wat de maatschappij vindt....

In het geval van ts vind ik het een goed plan om nog even te wachten. Tandjes op elkaar dan maar?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:29

ik ben 21 en zwanger van ons eerste kindje,meerdere jonge mensen om mij heen zijn op het moment zwanger,ik heb juist het idee dat mensen steeds jonger kinderen krijgen!
ons kindje was niet gepland,maar wel zeer welkom,en alles zal te regelen zijn,soms moeilijk..soms makkelijk..

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:33

ik ben 26 en zwanger van de 3e
gaat prima hier, (en ja alles was de bedoeling dus geen foutje of iets dergelijks)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:14

Ik ben 22 en zwanger van de tweede :D Niks niet die hormonen indammen! Carriere komt later wel! Maar school is wel belangrijk om die in ieder geval een heel eind klaar te hebben...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:17

ben net 30 en heb 4 kids, een dochter van 10.5 jaar zoon van 9 dochter van 5 en een dochter van 2 ;)

Jij maakt de keuze in JOU leven. Niet de maatschappij ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:19

Ik vind het heel slim van ts dat ze nog even wil wachten.
Als ze beiden nog in hun opleiding zitten en de touwtjes maar amper aan elkaar geknoopt krijgt, lijkt het mij wijzer om idd die hormonen even in te dammen.
Ik zou in ieder geval die opleiding afmaken, carriere.......... tja het is maar hoe belangrijk je dat zelf vind.
De meeste moeders willen toch bij hun kind zijn en dan gaat de carriere meestal toch de boot in.
Maar alleen jij kan deze keuze maken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:26

ik had dat ook precies wat jij had maar zelf al vroeger 17 a 18

ben nu 21 en nog steeds geen kindje en ook nog niet zwanger

hoe ik het vol heb kunnen houden is, dat ik aan me toekomst zat te denken met kindje ik wil me kindje een goede thuisbasis geven en in mijn ogen en mening kan dit alleen maar, als je zelf vastigheid hebt.

mijn wensen waren
diplomas behalen(juli 2009)
vaste baan (sept 2009)
vriendje (maart 2009)
huisje (per 1 sept koopwoning 2010)
sparen (voor het mede onderhouden van de kids en extra uitgave etc )

het moet natuurlijk ook wel meezitten, maar zou het zonde vinden als je er aan begint zonder diplomas etc.
het kan, maar ik vind dit altijd mar weer jammer (heb overigens wel alle respect hoor voor jonge moeders, maar oooh zo zonde )

ik zou zeggen denk aan de toekomst van je kinderen wat wil je ze bieden

we hebben beide ddus een kinderwens liefst zo snel mogelijk, maar het laatste wat we nu willen is wat extra centjes, dus als het allemaal meezit en het lukt met sparen etc, willen we in maart gaan stoppen met de pil, en dan nog enkele maandjes wachten tot mijn lichaam wat hersteld is van al die jaren hormonen slikken etc.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:58

Ach meid, maak je niet druk om wat anderen vinden of denken. Als jullie graag kinderen willen en je denkt er klaar voor te zijn dan ga je er toch gewoon voor. Je bent helemaal niemand een verantwoording schuldig.

Ik ben zelf op mijn 21e en 22e zwanger gerworden van mijn kids, en ik was en ben echt niet van plan om mezelf te gaan verantwoorden om onze keuze.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:16

Je moet je niet druk maken om wat andere vinden, ze hebben toch altijd wel wat te zeiken. Ik was 22 toen mijn dochter werd geboren. We hadden alles voor elkaar dus waarom niet. Helaas is mijn tweede zwangerschap misgegaan, maar anders had ik in januari nog een kleine spruit erbij gehad.

Als jullie er aan toe zijn en alles financieel is goed geregeld. Waarom niet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:37

Ik begrijp TS heel erg goed, en vind het erg knap dat ze zo verstandig is om te willen wachten zodat het kind een zekere en stabiele toekamost heeft. Veel beter dan die mensen die er zonder nadenken aan beginnen en vervolgens merken dat het toch eigenlijk te zwaar is of om wat voor reden dan ook te vroeg is geweest. Maar ik vrees dat je aan je hormonen niet veel kan doen.
Ik zit nu een beetje met hetzelfde. Mijn vrienden ik zijn 5 jaar samen, wonen nu in een erg klein huisje waar we geen plek hebben voor een kindje, dus hebben een nieuwbouwhuis gekocht en moeten wachten tot dat klaar is, maar voor de bouw etc begon duurde ook bijna 2 jaar en nu zijn ze aan het bouwen maar bij ons spelen de hormonen ook behoorlijk op, maar zit niks anders op dan toch maar tanden op elkaar en zodra het nieuwe huis klaar is kunnen we gan "klussen".
Maar TS ik heb echt respect voor jou dat je ècht aan je toekomst en aan je kindje denkt door nu ff te wachten.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:40

Ik begrijp de TS ok wel!

Zie het nu ook wel om me heen, in men eigen dorp, en dorpen erom heen, in er nu gewoon een baby boom!

En dat bedoel ik ook veel bij 'stelletjes' die elkaar ook pas 2 maanden kennen en al zwanger raken...
Persoonlijk vind ik dat niet gezond ,( zeg niet dat het bij iedereen zo is )
Meesten gaan al vrij snel uitelkaar om het toch niet is wat ze willen.

En idd verstandig dat je wilt wachten :)

Ikzelf wil ook wel graag een kindje, ben nu 23 heb vaste baan voor 3 dagen in de week, vriendje heeft vaste baan van 5 agen, dus mocht et zo zijn is het welkom, maar ik ga het er nog niet om doen zeg maar :P

En tsjah je hormonen kan je vrij weinig aan doen denk ik ! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:52

Was vorige week nog een programma over op tv, over uitgestelde kinderwens. Veel vrouwen gaan pas laat proberen zwanger te worden om de redenen die jij aangeeft, terwijl na je 30e je vruchtbaarheid afneemt en de kans op compicaties juist groter wordt. Het is dus fysiek gezien veel beter om jong kinderen te krijgen. Alleen al om die reden zou ik als ik jou was jullie wens niet te lang uitstellen, als jullie samen een goede basis hebben zou ik er gewoon voor gaan zodra het mogelijk is. Maar goed, je bent nog jong dus je hebt nog even tot je 30e ;) .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:56

Er is toch nog geen basis? Ik vind het erg verstandig van TS dat ze eerst 'de schaapjes op het droge' wil hebben, so to speak.