Sinds een poos (het zal nu een jaar zijn?) heb ik af en toe uitslag op mijn vingers. Het begon met af en toe een rood plekje, wat jeukte en branderig was. Hiervoor heb ik bij de huisarts een creme gehad. Die hielp wel, maar de plekjes bleven terug komen. Een paar maanden terug heb ik een sterkere creme gehad --> zelfde verhaal.
Er viel wel prima mee te leven, maar sinds een maand of 2 begin het erg vervelend te worden. Ik heb nu dusdanige uitslag dat de hele huid van 3 vingers (1 links, 2 rechts) rood en geirriteerd is. De huid wordt rood en vochtig en droogt daarna helemaal uit, waarbij diepe kloven ontstaan en een soort geel, hard laagje. Daarnaast wordt de hele huid dun en gevoelig en 'scheurt' bij tijd en wijlen gewoon.
Als ik in contact kom met producten wordt het erger en ik heb het idee dat dit een allergische reactie op iets is. Ik heb alleen geen flauw idee waarop
. Ik heb nu die afgelopen tijd steeds periodes alles met plastic handschoentjes aan gedaan, en dan trekken mijn handen weer bij. Zodra ik die dingen achterwege laat, komt het terug. Ik verdacht zelf mijn haarspul ervan de boosdoener te zijn (andrelon krul controle creme en daily protect creme). Maar die heb ik nu vervangen en ik zie weinig verschil. Ik kom in aanraking met nogal wat verschillende producten (shampoo, conditioner, styling spul, bodylotion, gezichtscreme, lenenvloeistof, afwasmiddel, groenten/fruit, noem maar op!) en zie door de bomen het bos niet meer. Ivm de frequentie en plek denk ik zelf nog steeds aan iets van producten die ik in mijn haar smeer, dus ik vroeg me af of iemand bekend is met allergieen of reacties hierop?Please help

ps; ik ga volgende week weer naar de HA, hoop dat hij even mee wil denken want die creme is duidelijk de oplossing niet
. 
maakt het duidelijk erger.
maar misschien zou je je handen af en toe met betadineshampoo kunnen wassen)
.
. Daarnaast moet ik met speciale handschoentjes met zalf slapen..
. *gelukkig eindelijk wat minder!* Maar mijn eczeem is er -helaas- nog altijd, en de kans zat er in dat ik altijd mag blijven smeren..