Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tyke schreef:Ik zou het ook willen maar mag om bepaalde redenen niet.
en met laag Hb (bloedgehalte) mag je geen bloed geven.
Jusi schreef:Ik heb mij net opgegeven en heb de eerste "onderzoekjes" gehad, hopelijk krijg ik snel een oproep!
Het is ook gewoon niet zo bekend, mensen in mijn omgeving kijken er van op dat ik donor ben.. Terwijl het een zo simpele manier is om anderen te helpen!
(Ben trouwens christen, Kirten_S, en dat is zeker geen hindernis..!)
Sterkte met je broertje!
daantjuhhh schreef:Ja dat zeg ik dus ook.
Ik ben ook als de dood voor naalden, maar ik vind dat ik niet mag piepen, ik bedoel, bij mijn broertje halen ze zijn hele borstkast open en die piept ook niet!!
Maar een applaus voor jou Kirsten.|
Vind het echt super TOP!!
PattyOosten schreef:Ik vind het wel vreemd dat jou broer geen bloed krijgt als hij dat nodig heeft. Hartstikke goed dat jullie willen doneren natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje raar van die dokter?

gamblerlover schreef:Ik probeer dus al tijden donor te worden. Bij ons in de omgeving komt er eens in de zoveel maanden in een buurthuis een dag waar je kunt doneren. Echter.. Zijn deze dagen vaak onder kantooruren... daardoor kan ik dus niet ivm mijn werk... Erg jammer, want ik wil graag doneren..
Jaimyliefje schreef:PattyOosten schreef:Ik vind het wel vreemd dat jou broer geen bloed krijgt als hij dat nodig heeft. Hartstikke goed dat jullie willen doneren natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje raar van die dokter?
Als er geen bloed is, kunnen ze het ook niet geven hè
Jaimyliefje schreef:PattyOosten schreef:Ik vind het wel vreemd dat jou broer geen bloed krijgt als hij dat nodig heeft. Hartstikke goed dat jullie willen doneren natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje raar van die dokter?
Als er geen bloed is, kunnen ze het ook niet geven hè
Ik zit er steeds meer over te denken of ik dat wil doen, ik vind het alleen zo eng. Zowel organen doneren (na mijn dood) als bloed doneren vind ik echt eng, ik kan er niks aan doen en kan ook niet uitleggen waarom.. Maar ik vind het echt heel eng, sommige mensen zijn bang voor spinnen, ik hiervoor![]()
Ik weet echter dat ik er mensenlevens mee kan redden, dus vandaar dat ik het toch overweeg, nog iets meer dan een jaartje wachten, dan ben ik 18, en dan kan ik de keuze maken!
Jusi schreef:Kirsten_S schreef:
Staat er in de bijbel dat je als christen zijnde mag doneren ?
Ik weet dat Jehova getuigen en Moslims het niet mogen. heel precies weet
ik het niet..
In de tijd dat de Bijbel geschreven werd hadden ze denk ik sowieso nog geen bloeddonaties, en voor zover ik weet staat er niets over in de Bijbel. Volgens mij vinden JH dat je geen bloed mag geven, en moslims dat je alleen bloed mag geven aan andere moslims, maar pin me er niet op vast
Maar TS: had jij voor deze kwestie zelf ooit gedacht om bloed te gaan geven? Want veel mensen denken er niet eens aan, als je nooit iets dergelijks hebt meegemaakt.
Kirsten_S schreef:Ik heb mijn eerste keer eral opzitten, moet vast binnenkort voor
de tweede keer. Ik wist het al heel lang dat ik bloed wou geven
en toenik 18 werd heb ik me meteen opgegeven..
Als je verder niet religieus bent (sommige geloven mag je geen
bloed doneren) ziek of een andere duidelijke reden vind ik dat je
bloed (of organen) moet geven, je red er echt mensenlevens
mee en ik vind dat je dan niet naïf moet zijn..
Overigens hield mij wel tegen dat ik niet tegen naalden kan en
het best moeilijk was (hartstikke zenuwachtig) . Ja ik viel bijna
van mijn stokkie, maar als ik daarbij iemand kan helpen why not