Extreem haaruitval

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:44

Al lange tijd heb ik echt veel haaruitval, meer als gewoon een 'rui'.
Maar nu sinds een week hoef ik maar mijn hand door mijn haar te halen en ik heb echt een hele pluk naar in mijn hand.
En ik heb al niet zoveel haar en heel dun, dus ik heb vanlieverlee echt nog heel weinig over. (waar een stiekje vroeger net 2 keer omheen kon, gaat nu met gemak 3 keer en bijna 4 keer.. :\ )
Ook mijn hoofdhuid jeukt erg, maar er is niets aan te zien.

Dus nu maandag maar naar de dokter geweest, niks mis met mijn hoofdhuid.
Heb vanmorgen bloed laten prikken op elke mogelijke oorzaak van haaruitval.

Ik hoop dat er iets uitkomt, klinkt misschien raar, maar dan is er iig iets en kan dat behandeld gaan worden.
Want als er niets uitkomt, ja wat dan? Ik word helemaal naar het van idee dat mijn haar maar dunner blijft worden en ik er niets aan kan doen.

Klinkt dit bekend bij iemand in de oren? En duimen jullie een beetje op mee iets behandelbaars? :\

marle_sheila

Berichten: 780
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Groningen

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:46

Ik weet wel dat een meisje uit mijn jaarlaag dat afgelopen jaar had. Het was echt heel tijdelijk, ze had het toen korter laten knippen, in een bob, en daarna was het volgens mij gewoon helemaal over! Maar ik weet niet waar het door veroorzaakt werd, helaas.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:50

Mn moeder had het ook heel erg, door het haren verven... Is ze mee gestopt en de haaruitval stopte ook..

Wel heel vervelend zeg! Misschien een gekke, maar ben je ook al bij een kapper geweest? Als er medisch niks te vinden is weten zij miss wat het kan zijn...

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:53

wat vervelend! dat is echt niet leuk :n
Ik heb het een jaar geleden ook wel gehad, ik weet niet of het zo erg was als jij beschrijft, maar toen vielen ook flink veel haren uit, je zag mn haar ook wel dunner worden (ik heb wel erg dik haar).. Maar ik zou wel zeggen, niet te snel stressen.. ik ben toen zelf even een beetje in paniek geraakt, want ik zag mezelf al kaal worden := :o maar dat is helemaal niet gebeurd, het heeft denk ik n maandje geduurd ofzo en toen ging het over.

Wat ik toen op internet had gevonden waar het door zou kunnen komen, als je bv. een paar maanden eerder flink koorts, of stress hebt gehad. Er waren nog een paar oorzaken maar die weet ik zo ff niet meer.

Sterkte er mee, maar niet te snel in paniek raken! :)

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:55

Ik heb een tijdje geleden een docu op tv gezien van een meisje die dit ook had, dit was een bepaalde aandoening, ik kan me alleen niet meer herinneren hoe die aandoening heette.
Bij haar was er helaas helemaal niks aan te doen, al haar haar viel eruit, en met wat geluk ging het vanzelf weer na een paar jaar aangroeien.

Ik weet dat dit niet zal zijn wat je wil horen, maar dit is wat ik heb gezien. Als je ook veel jeuk hebt op je hoofd, zou ik een bezoekje aan een andere dokter vragen en eventueel je bloed laten onderzoeken? Want dat er niks aan de hand is geloof ik niet, anders zou je neit zoveel haar verliezen.
Wel kl*te voor je meis, sterkte (overigens Majo hier, remember me?)

xx

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:57

Ik verf al zeker 1,5 jaar mijn haar niet meer, dus daar ligt het niet aan.
Kapper ben ik ook al geweest, zij konden mij niet vertellen wat er was en hebben mijn doorverwezen naar de dokter.

Marle_sheila, het is bij mij helaas niet tijdelijk, ik verlies al zeker sinds september vorig jaar meer haar als gewoonlijk, maar ik was toen net op mezelf gaan wonen, nieuwe baan, nieuwe opleiding, gestopt met mijn paard na 9 jaar, dus ik dacht dat het door de veranderingen en de stress kwam.
En nooit echt verder er iets achter gezocht, maar het wordt heftiger, en zeker de laatste week is het echt extreem en merkte ik ook pas hoeveel haar ik eigenlijk kwijt was geraakt.

Esgaroth, ik heb vanmorgen bloed laten prikken, dus dat loopt al.
En nee, het is niet wat ik graag hoor, maar waar ik wel voor vrees.

Was net zo blij op mijn lange blonde haren waar ik zo lang op gespaard heb, maar helaas, het mag niet zo zijn blijkbaar.

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:58

Esgaroth ik denk dat jij 'Alopecia nogwat' bedoelt?. dat heeft een meisje van mijn school ook, zij draagt ook een pruik.
Maar volgens mij is dat wel echt een zeldzame aandoening.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:00

Stress kan ook haaruitval veroorzaken, dus probeer je in ieder geval niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).
Heb je het erg druk of stresserig gehad de laatste tijd? Dit kan daar een gevolg van of signaal van zijn. Sterkte in ieder geval en ik hoop dat je HA je meer kan vertellen of er een lichamelijke oorzaak is in jouw geval en dat dit te behandelen is.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:01

Heb dat ook gehad, na mijn 2 zwangerschappen, maar denk niet dat het dat is bij jou :=

En na een operatie, door de narcose.

Verder heb ik eczeem, ook op mijn hoofdhuid, als dat erger wordt, heb ik ook meer last van haar uitval. En ik kan niet tegen de reguliere shampoo's, ik gebruik eucerin met 5% ureum, te koop bij de apotheek.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:01

Oef Amigo, ik zou echt niet meer weten hoe het heet.
Ik weet dat het inderdaad heel zeldzaam is, maar als ik de posts van Nymp zo lees, dan komt dat best aardig in de buurt (sorry meis, ik kan het niet helpen dat ik daar aan denk).
Goed dat je al bloed hebt laten prikken hoor! Ik zou als ik jou was ff geen elastiekjes meer in je haar doen, gewoon laten hangen, dan kan er nog het meeste zuurstof bij, en hoef je niet bang te zijn dat je met de elastiekjes nog meer haar eruit trekt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:04

Na een zwangerschap komt het ook vaak voor.

Ik heb het een tijd gehad, nu slik ik elke dag trouw mijn vitamines met een extra vit. B supplement. Als ik nu borstel valt er minder uit en is mijn haar dikker geworden.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:37

Veel vrouwen lijden aan 'mannelijke kaalheid', klinkt heel dramatisch, maar het heeft te maken met een verhoogd androgeenhormoon (of iets wat ermee te maken heeft),
dat is moeilijk te achterhalen,
maar dmv een pluktest bij de dermatooog kan je veel meer te weten komen. Ik zou dus naast de huisarts zeker een dermatoloog raadplegen.
Tijdelijke haaruitval kan veroorzaakt worden door stress of verkeerde voeding.
Veel haaruitval hebben is helemaal niet alarmerend, zolang het uitgevallen haar teruggroeit. Sommige mensen verliezen tot 200-300 haren per dag zonder dat ze kalend worden.

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:39

Ik heb hier ook last van gehad. Bij mij was het mijn schildklier. Testen ze je daar ook op?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:47

Mijn moeder heeft het ook gehad. Kwam door een bepaald dieet wat zij gevolgd heeft. Is uiteindelijk na 2 maanden overgegaan, maar het was echt niet normaal wat er van af kwam.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:51

Ik zou maar eens informatie opdoen bij http://www.haarweb.nl. Er zitten daar allemaal mensen met haaruitval en ook veel vrouwen. Er zit heel veel kennis daar.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:54

heel vervelend voor je ik keek op je profiel mar vind het er wel gewoon goed uitzien hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:34

Een van mijn grootste nachtmerries :=
Slaap je misschien af en toe onder een wollen of fleece deken?
Of draag je veel kleren met wol of fleece erin verwerkt?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:36

Krijg je genoeg vitamine B binnen? Ook door bijv. Candida ofzo, heb ik gelezen, kun je haaruitval krijgen ;)

mhak
Berichten: 161
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:38

Vitamine B12 bij de apotheek halen, doet wonderen! Ik heb het ook in hele extreme mate gehad!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:40

Ik maak me ook niet druk al er wat haren uitvallen, maar dit is vanlieverlee richting het extreem gegaan. En daar maak ik me dus wel zorgen om, vandaar ook dus mijn bezoek aan de kapper/huisarts en verdere stappen :)
Het is niet zomaar wat haar verliezen wat iedereen doet.

Het valt met wortel en al uit.

Franka, de recente foto's (bovenaan in het profiel) zijn te klein om daar iets uit op te kunnen maken, en mijn haar kan er goed uitzien misschien, maar helaas is dat geen voorwaarde om er geen problemen mee te hebben. Dus je post is niet heel erg nuttig.

Nikka, dank je wel, ik ga eens neuzen op die site!!

Rock, ja er is op echt heel veel getest (5 buisjes bloed, dus mag ook wel ;) ) hormoonhuishouding, vitamines, ijzer, schildklierwerking, diabetes, etc. Dus op schildklier is sowieso geprikt.

unicorn_kiss, als er hier niets uitkomt vind ik dat zeker een optie om ook de dermatoloog in te schakelen, bedankt voor de tip!

Esgaroth, ik heb even gegoogled, maar wat je noemt is met plekken die kaal worden, dat heb ik niet, ik heb het gewoon over mijn hele hoofdhuid, overal valt het zegmaar uit en mijn hele haar wordt dunner, dus niet een bepaalde plek.

Cayenne, nee heb niks met wol (kriebelt mij teveel ;) )
Fleecedeken wel, ik lig er niet direct onder maar hij is wel onderdeel van mijn dekens als ik slaap.
Hoezo??

angelaatjuh, dat weet ik niet zeker, opzich eet ik wel aardig groente, maar fruit niet zo daverend veel.
Ik neem sinds kort wel multivitamines en iets met vitamine B12.. Maar effect heb ik er nog niet van. Misschien op de langere termijn

Na een zwangerschap is het bij mij iig niet (althans, niet dat ik weet, dat zou wel wat vreemd zijn ;) )
En stress, ja dat kan, maar niet meer stress als anders, dus dat zou niet verklaren waarom het nu ineens zo heftig is.

Ik werk zelf in het ziekenhuis en kan zelf mijn labresultaten opzoeken.
Weet alleen niet zeker of ik dit wel wil doen (is iig sneller als een week wachten op de huisarts) want stel dat ik iets zie in mijn bloedbeeld wat ik liever van een arts had gehoord :=
Maar, als er wel iets ernstigs had geweest hadden ze nu al aan de telefoon gehangen of had ik een arts voor de deur gehad.

Kortom, afwachten maar :=
Bedankt voor jullie reacties!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:43

Sommige haarsoorten (waaronder die van mij :+ ) kunnen heel slecht tegen wol of fleece. Zodra ik een fleece trui of deken op mijn bed heb, dan trek ik gegarandeerd even later opeens hele bossen uit m'n hoofd. Mijn haar word ook heel makkelijk statisch.

Gebruik je niet een te harde borstel oid? Al moet die wel heel hard zijn wil je de wortels er ook uittrekken.

Kan het geen allergie voor een bepaalde shampoo zijn? Omdat je ook zegt dat je jeuk hebt..

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Er zijn maar weinig dermatologen die echt goed zijn op dit gebied, kijk op haarweb voor een goede. Houd wel rekening met een langere wachttijd. Ga in ieder geval niet naar Boersma, die adverteert heel veel en heeft een erg slechte naam.

mellen95

Berichten: 735
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: Klarenbeek(nabij apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Mijn zusje is kaal geworden na haar geboorte van haar dochter.
Het bleek dat haar eigen afweersysteem de haarzakjes vernietigde.
Ze heeft toen haar hoofd geschoren, en als het een mm lang was , was het net een kievitsei(allemaal vlekjes,erg grappig gezicht).
Ze heeft een poosje prozak moeten slikken, en alles is weer goedgekomen. ze heeft nu een hele mooie volle bos haar.
Dus probeer er achter te komen wat het is, en misschien is er een medicijn voor.
Ik wens je veel succes

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:54

Ik denk niet dat het van de fleecedekens komt, ik slaap er niet direct onder (eerst gewoon mijn dekbed, daarop liggen mijn fleecedekens, ja koukleum) en ze komen niet echt in aanraking met mijn haar.

Ik wissel regelmatig van shampoo omdat ik dus in het begin dacht dat het daarvan kwam.
Cremespoeling gebruik ik niet meer, omdat ik daarna ook altijd veel haaruitval had.

Ik kan met alleen door mijn haar gaan met mijn hand al de haren er met wortel en al uit'trekken'. Dus er komt geen borstel aan te pas wanneer dit gebeurd.

Mellen, bedankt voor de, niet zo heel erg opbeurdende, post.
Ik hoop idd dat er achter te komen is wat het is en er wat aan gedaan kan gaan worden.

Ik moet vanavond mijn haar weer wassen, maar zie er ontzettend tegenop, omdat ik bang ben dat ik dan weer zoveel haren verlies :\

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:11

ik wilde je in elk geval sterkte wensen