Allereerst zal ik eens even de situatie schetsen. Ik ben een vlotte meid van 20, momenteel 6 maanden zwanger en over het algemeen niet al te happy met m'n postuur. Ik ben 1,80m en rond de 95 kilo.
Sinds mn 11de heb ik al grote borsten en daar ook gigantisch veel last van. Ik heb cupmaat 80G en soms zelfs H.
Het is voor mij bijvoorbeeld al ondoenelijk om de afwas te doen, want dan krijg ik zoveel pijn in mijn schouders dat de tranen over mn wangen stromen.
Nu ben ik opgevoed met het principe: niet zeuren, maar doorgaan. En dat is wat ik dan ook vaak doe, wat uiteraard de situatie niet verbeterd.
Paardrijden is ook een drama omdat ik niet fatsoenlijk kan draven en na het rijden ontzettend veel last van mijn schouders heb door mijn houding. Ik krijg dan vaak te horen: draag dan een sport bh. Maar zelfs met de duurste, strakste en best passende sport bh, schud het nog gigantisch. Als ik ga rijden heb ik altijd 2 super strakke bh's over mekaar aan waardoor ik amper adem overhoud om uberhaupt te rijden, maar waardoor het schudden wel enigszins beperkt word.
Ik loop/zit/sta altijd met mijn schouders 'naar voren gerold' en alleen als ik er echt bewust aan denk weet ik ze naar achter te houden, maar dat duurt nog geen 10 seconden of ik verval weer in mn oude houding omdat ik gewoon een mega last aan de voorkant heb hangen.
Alles lijkt altijd heel keurig in verhouding met de rest van mijn lichaam en mn 2 vrienden leveren me altijd voldoende aandacht van de mannelijke kant op, maar de pijn word zo langzamerhand ondraaglijk. Ik loop hier dus al 9 jaar mee en heb altijd gezegd dat ik nóóit een borstverkleining zou doen voor ik mn eerste kindje had, want ik wil borstvoeding gaan geven.
Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd; houding therapie, pijnstilling enz enz. Die houdingtherapie hielp niet, want door het gewicht worden mijn schouders gewoon weer naar voren getrokken en werkt het zoown beetje hetzelfde als ademhalen, het gebeurt gewoon, je denkt er niet bij na. Pijnstilling ben ik resistent voor geworden. Ik heb al zoveel pijnstilling in mn leven gehad, dat alleen een paardenmiddel nog helpt, maar die zorgt er weer voor dat ik niet kan functioneren en alleen maar op de bank lig te slapen.
Nu mijn zwangerschap vorderd, merk ik ook dat mijn borsten weer zijn gegroeit en ik er nóg meer last van heb. Normale bh's pas ik niet, dus ben ik altijd aangewezen op de ontzettend dure, ontzettend oncharmante bh's met van die brede banden en afschuwelijke kleuren. De prijs is minimaal €80,00 en nu heb je aan één bh gewoon niet genoeg. Vlotte strake shirtjes pas ik niet, want daarvan staan de knoopjes altijd open of het trekt enorm bij mn borsten. Oftewel, ik heb altijd van die hobbezakken aan. En nu pas ik ook nog eens mijn gewone bikini niet meer! Ik wil dolgraag gaan zwangerschapszwemmen met mn vriendin en daarna babyzwemmen, maar ik zie er dus tegenop om voor dat jaartje een zwangerschapsbikini te moeten gaan kopen die een vermogen kost en ik daarna nooit meer aan kan.
De keerzijde is dat het wel 'mooie' borsten zijn. Ze hangen niet, hebben geen straie en mn vriend is gek op ze
Als ik al een keer een strak shirtje pas, trekt dat altijd flink wat aandacht en al met al ben ik ook best wel trots op wat de natuur me heeft gegeven. (Ik trek me nooit zoveel aan van het zogenaamde 'seksistische' commentaar, ik weet toch wel wat ik waard ben).Maar weegt dat op tegen de pijnklachten die ik heb?
Ik ben dus ontzettend bang dat ik straks niet met die kleine meid op mn arm kan lopen vanwege de pijn in mijn schouders, en dat het verschonen en badderen ook erg veel pijn gaat opleveren. Want als ik mn schouders aan het begin van de dag 'forceer' (wat dus al gebeurd als ik 2 bordjes afwas en afdroog) dan heb ik daar de rest van de dag pijn van.
En wat als ik een borstverkleining laat doen en dat mislukt gruwlijk? Dat je zoown prutsarts heb of dat het gewoon fout loopt en de arts er niet eens wat aan kan doen? Dan sla ik mezelf voor mn kop dat ik het heb gedaan, want ben ik dan niet gewoon ondankbaar voor wat ik heb?
Over de kosten maak ik me geen zorgen, het is al jaren bekend bij mn HA dat ik met deze klachten loop, dus het is vrijwel zeker dat ik alles vergoed krijg.
Samengevat: Ik heb gigantisch veel last van mn grote maat borsten, maar aan de andere kant waardeer ik ze ook weer dusdanig dat een borstverkleining niet per definitie vast staat. Daarnaast heb ik de angst dat zoiets verkeerd gaat en ik mn mooie borsten misvorm voor het leven!
HELP!!!

Maar heel veel vrouwen lopen toch echt met een verkeerde maat beha (ik ook omdat ik te beroerd ben zoveel geld uit te geven