'korstjes' op hoofd huid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

'korstjes' op hoofd huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:21

hee sinds een tijdje merk ik dat ik een soort korstjes op mijn hoofdhuid heb zitten.
ik krab ze er altijd af, en ik weet dat ik dat niet moet doen, maar weten jullie wat dat is?
ik douche meestal elke dag waarvan ik om de dag mijn haar was (tenzij ik natuurlijk 4 paarden heb gereden ofzo :o )
het blijft maar komen, en als ik eraan krab oid dan zit er allemaal bloed onder mijn nagels.

weet iemand wat dit is?

neres

Re: 'korstjes' op hoofd huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:23

Ik heb dat ook, bij mij komt dit van een soort exceem dan krijg je rode vlekjes op je huid die korstjes worden. bij stress krijg je er last van en bij het veel nat worden.
Ik heb er trouwens alleen op mijn hoofd last van en het is erfelijk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:25

okee, voor zover ik weet hebben mijn ouders dit niet, heb ze wel gevraagd natuurlijk, maar die zeiden dat ze het niet hadden.
ja ik heb het ook op mijn hoofd(fijn dat het erfelijk is ;( )

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:27

wat ik heb he. Heb even gegoogled. Het zou ook zo kunnen zijn dat er een soort schimmel of bacterie op je hoofd aanwezig is. wil je dit zeker weten dan moet je even contact openemen met je huisarts.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:30

okee, nou schimmel kan wel kloppen, want dat heb ik toch al(ja dat heb ik echt, onder m'n oksel aan m'n oorlel en op m'n ogen van m'n paard overgenomen :Y) )

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:39

haha nou mss is dat dan wel de oorzaak!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:40

ja, moet binnenkort toch weer naar de HA dus kan ik dat meteen vragen :')

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:43

nou veel succes ermee dan!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:55

dankje!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:59

Ik heb ze ook,maar bij mij komt het door de mugjes die s'avonds bij de wei zitten.Die steken me dan en daardoor krijg ik ze.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 08:16

okee, ik zit nooit meer in de wei, deed het wel altijd als ik m'n paard ging rijden, maar doe ik nu niet meer;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:19

Het kan ook komen van zweet in combinatie met bijvoorbeeld haarlak of andere haarverzorgingsprodukten die op je hoofdhuid komen.
Door de warmte en zweet gaat dat irriteren op je huid.
:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 08:21

ik gebruik alleen anti-haarbreuk, dat doe je na het douchen in je haar en spoel je er na een halfuur ong grondig uit.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:23

Wat bij mij ENORM goed helpt is de medicinale antiroosshampoo van Sanex (dus niet de gewone antiroos van sanex!)

Deze hebben ze oa bij kruitvat, zit in een witte doos, de fles is doorzichtig. Paar keer wassen hiermee en er is geen korstje meer te bekennen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 08:58

ok dankje :D

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:59

Ik heb hier ook last van. Met stress word het erger, en gaat me haar ook uitvallen. Ik zit om de maand aan een andere shampoo want ik kan niet echt tegen de shampoo's ben nog altijd opzoek naar een geschikte shampoo. En kan dus ook niet tegen gel en zo.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:04

Ja heel herkenbaar. Het is een soort eczeem en bij stress kan het inderdaad erger worden en je haar kan ook uit gaan vallen. Wat heel goed helpt is Selsun shampoo. Dit kun je halen bij de apotheek en volgens mij heeft de drogist het ook. Wel duur, maar bij mij is dit het enige wat helpt. Ik hoef het maar zo af en toe een paar keer te gebruiken.
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... eczeem.htm

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:27

Ik heb 't ook, tis bij mij een irritatie van de huid/exceem. Het wordt (bij mij) veroorzaakt door stress.
Het ging op een gegeven moment heel erg jeuken en ook schilferen.
Ik heb van de dokter een shampoo gekregen ( is een beetje rood/roze) en die moet ik elke keer na het wassen in mn haar smeren 10 min. in laten trekken en dan weer uitspoelen. Ook kreeg ik het advies mee om m'n haar even niet vaker dan 2x per week te wassen, zodat de hoofdhuid wat meer rust krijgt. :)
Ik vond het eerst niet nodig om naar de dokter te gaan, had zoiets van het gat wel weer over. Maar de korsten werden steeds dikker, pijnlijker en ik had na het jeuken gewoon t bloed op m'n hoofd staan. ;(
Maar ik gebruik nu sinds 6 weken dus die voorgeschreven shampoo en ik merk echt een wereld van verschil!!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:31

okee dankje!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:22

Ik heb hier ook last van zo lang als ik leef zo ver als ik weet. Een heleboel jaar terug bleek dat ik ook psoriasis (hoe je dat ook schrijft? :o )heb. Maar merk er verder op de rest van mijn lijf niets van. Heb jarenlang head & shoulders gebruikt kreeg zo ook geen roos tenminste en kon zwarte kleding aan.

Nu heb ik sinds een tijdje shampoo van de kapper want dat was volgens hen beter omdat die milder zou zijn. Heb heel droog en pluizig haar normaal gesproken.
Was het om de ene dag want draag het altijd los. Anders word het vet achter de oren en vind ik het ook gaan ruiken naar de paarden.

Echter nu met de shampoo van de kapper ziet mijn haar er weer beter uit maar allemaal korstjes. Dus blijkbaar is het kiezen of delen?

Weet iemand een goede milde shampoo die gewoon bij de drogist of supermarkt te verkrijgen is?
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 05-08-10 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:24

Ik had heel veel korstjes op mijn hoofdhuid toen de dokter dacht dat ik psoriasis had.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:31

xxxdonja schreef:
Ik had heel veel korstjes op mijn hoofdhuid toen de dokter dacht dat ik psoriasis had.

Wat adviseerde de arts je toen?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:34

Eerst kreeg ik speciale shampoo, en ik mocht maar drie keer per week mijn haar wassen. Dat hielp niet, dus kreeg ik een lotion die ik erop moest smeren. (druppelen eigenlijk :Y) )

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:36

Horse_ schreef:
Weet iemand een goede milde shampoo die gewoon bij de drogist of supermarkt te verkrijgen is?

Palmolive! Zitten geen siliconen enzo in als je gewoon de basic shampoo neemt. Ruikt lekker, gewoon lekkere milde shampoo. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:38

@ Horse_, het lijkt mij sowieso niet verstandig om een beschadigde hoofdhuid te wassen met H&S, die shampoo's zijn zoo ontzettend agressief.
Ik gebruik op het moment ( naast de shampoo van de dokter die ik na het wassen met de gewone shampoo moet gebruiken) milde shampoo voor de gevoelige en geirriteerde huid van fructise :)