Mond van binnen flink beschadigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Mond van binnen flink beschadigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:49

Hoihoi,

normaal zou ik niet zo snel een topic over zoiets openen, onder het mom van "Gaat wel weer over" maar ik heb er nu zo'n last van dat ik toch wat eventuele tips wil weten.

Gister ging ik knakworstjes eten, ik had er een paar warm gemaakt en toen ik de eerste in mijn mond stak ontplofte hij (had het per ongeluk te heet gemaakt, maar normaal knappen ze dan al in de magnetron). Ik had meteen allemaal kleine blaartjes aan de binnenkant van mijn onderlip, en mijn tong verbrand. Maar vanochtend was het tandvlees onder mijn ondertanden ook helemaal veranderd in een grote blaar en bloed het bij de randjes steeds een beetje.
Ik blijf al steeds iets doen om er niet aan te denken (en er dus niet aan te gaan pielen), maar echt comfortabel is het niet :Y) .

Hebben jullie tips om het genezingsproces van het tandvlees evt. te versnellen?

Ik ben niet zo iemand die meteen naar de dokter stapt, en daarbij gok ik dat hij mij hiermee niet echt kan helpen...

Alvast bedankt!

paars

Re: Mond van binnen flink beschadigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:51

Auw! Dat lijkt me heel vervelend zeg!
Misschien toch even verstandig om ernaar te laten kijken, al was het maar omdat in je mond veel bacteriën zitten en je er niet ook nog een ontsteking bij wil hebben....
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:52

Nee sorry ... dit moet echt uit zichzelf genezen en gelukkig is het genezingsproces in de mond sneller als gemiddeld.

Probeer wel de blaren heel te houden anders kan je er veel meer last van krijgen met bv eten en drinken en als bv je tong het aanraakt.

Succes ermee..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:53

Pijnlijk zeg.
Rot dat je niet snel naar de dokter stapt, lijkt mij wel het beste. Miss heeft hij iets van tips of zalfjes etc.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:00

Ik zou in elk geval even de dokter bellen.

Wat erg kan helpen is Kamillethee drinken met honing erin. Beiden hebben een ontsmettende en verzachtende werking.
Verder heeft het gewoon tijd nodig.

Van ontploffende knakworsten heb ik nog nooit gehoord.
Ik brand mijn mond vaak aan te hete pizza omdat ik dan zo'n honger heb :')

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:02

veel koud water drinken (spoelen) en blijven poetsen. Hoe pijnlijk ook. Ook kun je paracetamol innemen.
Meer kun je niet doen. Dit advies zal de dokter ook geven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:04

In plaats van poetsen kun je bij de drogist ook een mondspoeling halen. Deze moest ik gebruiken toen ik niet kon poetsen nadat ik bij de kaakchirurg geweest was.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:05

Dank voor de tips!
Wellicht toch maar even de dokter bellen.

De mondspoeling kan ik ook even achteraan gaan. :)

Mond branden aan te hete pizza, ghehe dat ken ik ook. Daarvan is mijn gehemelte bijna weer genezen :=

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:07

Bovenstaande adviezen sluit ik me bij aan.
Als ttandenpoetsen niet lukt door pijn, blijf dan wel goed je mond spoelen want deze plekken zijn heel makkelijk ontstoken...

Spoelen met zout water ontsmet, trekt vocht uit de blaren waardoor die minder gespannen zijn en kan daarmee helpen met genezen.
Als je een maatkan van 1 liter neemt, gekookt (afgekoeld!!1) water, roer daar dan 1 afgestreken theelepel zout door tot dit oplost.
En dan geregeld een flinke mond vol, flink spoelen en weer uitspugen.

Sterkte!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:22

Nickeltje schreef:
Bovenstaande adviezen sluit ik me bij aan.
Als ttandenpoetsen niet lukt door pijn, blijf dan wel goed je mond spoelen want deze plekken zijn heel makkelijk ontstoken...

Spoelen met zout water ontsmet, trekt vocht uit de blaren waardoor die minder gespannen zijn en kan daarmee helpen met genezen.
Als je een maatkan van 1 liter neemt, gekookt (afgekoeld!!1) water, roer daar dan 1 afgestreken theelepel zout door tot dit oplost.
En dan geregeld een flinke mond vol, flink spoelen en weer uitspugen.

Sterkte!

Dat is inderdaad wel handig, want anders heeft ze er in no-time nog meer blaren bij :+ :j

Eventueel van die druppeltjes die baby gebruiken bij doorkomende tanden er op smeren? Dat blijkt de pijn te verzachten.

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:28

Waterijsjes eten kan ook pijnstillend werken? Spoelen met Mocosan? Zou inderdaad even naar huisarts gaan..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:11

Spoelen met een beker water met een paar druppeltjes pure tea tree er door geroerd werkt ook goed :) Kun je bij reform winkels kopen maar ik meen dat Kruidvat het tegenwoordig ook in het assortiment heeft :) Je moet het alleen niet doorslikken want dat vind je maag weer niet leuk ;)

(gebruik tea tree bv ook bij aften of beginnende hoest/keelpijn)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:13

Handig Mirthe :+
Een mondspoeling (of met zout water) lijkt mij de beste oplossing. Tandenpoetsen lijkt me bijzonder pijnljik zo...

Sterkte ermee! ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:23

Wederom bedankt voor de tips!
Ik ga straks spoelen met een zoutoplossing eens proberen.

Poetsen is idd heel pijnlijk.

Toen in het net nog even bestudeerde in de spiegel zag ik dat mijn tandvlees nu helemaal spierwit wordt, en de randjes onder mijn tanden zijn heel rood. Heb er nu wel wat minder last van (de pijn is wel aanwezig, maar niet meer zeurend)
Wordt denk ik toch maar de dokter..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:48

tja misschien is dat toch wel het handigst.. je hebt je flink verbrand en daar kan je beter niet te lang zelf mee aanprutsen..

slimmerik :+