Is mijn huid wel normaal ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Is mijn huid wel normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 20:52

hallo,
ik vraag me al een tijdje af of mijn huid wel helemaal in orde is.

waarom denk ik dat?
-wanneer ik het bijvoorbeeld koud heb, word mijn huid gewoon paars/blauw.
Maar op mijn rechterarm (misschien wel ook op mijn linker) blijft er een deel (klein vlekje) gewoon mijn normale kleur.
heel vreemd. Net of dat deel niet koud is. En als ik op mijn arm dan wrijf, komen er meer vlekjes en streepjes tevoorschijn.
-Na het douchen heb ik op mijn benen allemaal rode vlekken, rond mijn knie. soort van irritatie, het ziet er niet bepaald normaal
uit.
-Op mijn bovenarm zitten allemaal kleine bultjes, als ik het koud heb worden die donkerblauw/paars tot zwart achtig.
Die bultjes zijn behoorlijk klein, en behoorlijk verspreid bij beide bovenarmen.
zomers is dat erger dan swinters.
-in de winter zijn mijn handen altijd heel erg uitgedroogt. Soms zelfs een beetje pijnlijk. spreekt voor zich hoe dat er uit ziet,
rode irritatie etc.
- ook verbrand ik behoorlijk snel.

volgens mij zijn er wel meer gebreken te vinden aan mijn huid, maar die ben ik nu vergeten, of nog niet gevonden :)
die laatste twee zijn wel normaal, maar toch. Hebben jullie ook rare dingen met je huid?
En is mijn huid wel normaal?

gr. Lotte

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:54

Romyv

Re: Is mijn huid wel normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:24

ja dat is heeel erg normaal.. waarschijnlijk heb je een lage pigmentwaarde in je huid zitten waardoor je dit soort dingen bij jou veel eerder en beter ziet dan bij je vriendinnen die een hogere pigmentwaarde hebben.

Captain

Re: Is mijn huid wel normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:26

Dat je benen rood zijn na het douchen kan komen dat je te warm doucht, heb ik ook! :j