Kokhalzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Kokhalzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:31

Ik heb een heel ergerlijk probleem, misschien dat iemand hier er ideeën over heeft.

Ik moet tientallen keren per dag kokhalzen. En dan niet omdat ik heel veel dingen smerig vind, maar gewoon zomaar. Ik heb geen zwakke maag en het komt ook nooit tot overgeven, alleen maar constant kokhalzen :+
Ik gebruik medicijnen waardoor ik eigenlijk altijd een droge mond heb en ik denk dat het daar ook wel mee te maken kan hebben. Maar toch vind ik het raar, misschien dat iets anders dit kan veroorzaken of misschien heeft iemand tips hoe ik het kan onderdrukken?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:34

Ik heb er door bepaalde medicatie ook last van (voor 's ochtends, en nee ik ben niet zwanger). Wat mij helpt is kauwgom kauwen, omdat ik dan blijf slikken en een frisse smaak in mn mond heb

Mocht je er erg veel last van hebben is het wel aan te raden dit te bespreken met je arts, het kan namelijk ook een maagbacterie zijn die dit veroorzaakt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:37

Kokhalzen kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, dus er zijn teveel mogelijkheden om je een antwoord te geven.
En onderdrukken is afhankelijk van wat de oorzaak is.

Technisch gezien is het diep inademen tegen de gesloten stemspleet. Dus je prikkelt je keelwand dan hard. Dus in een rustige omgeving rechtzittend ademhalingscontrole houden zou moeten helpen wanneer je het hebt.

Marchador

Re: Kokhalzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:08

Ik heb het een periode gehad toen ik iets van een slokdarmreflex had wat niet goed werkte. Daar heb ik toen medicatie tegen gekregen.
Uiteindelijk is het gebleven en was het volgens de huisarts iets wat ik moest oplossen met mijn ademhaling.
Het gaat nu beter mnaar ben er nog niet helemaal vanaf.
Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan voor het zekere.
Succes ermee.