Heel veel verschillende klachten, wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Heel veel verschillende klachten, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:27

Hallo,

tsja, een beetje wanhopig want ik weet niet zo goed wat er met me aan de hand is. Ik kwakkel nu al een maand of drie, met de volgende afwisselende klachten:
- Hoofdpijn (constant, soms te verdragen soms echt missellijkmakend).
- Oorpijn (heb ik chronisch maar lijkt alsof er nu veel druk op staat in plaats van gewoon een ontsteking).
- Periode van zwakheid in benen, echt zwak voelen.
- Enkele keer hartkloppingen en overmatig zweten (duurde maar een minuut).
- Soms missellijkheid, kan door vermoeidheid komen.
- Erg moe, geen fut, nergens zin in.
- Veel slapen (10 tot 12 uur per nacht terwijl normaal 8 uur is).
- Kramp in spieren (alsof ik een beetje vast zit).
- Gevoelige gewrichten.
- Voortdurende lichte verkoudheid (verstopte neus).
- Ergere steken in rug (net onder ribben) heb dit wel vaker bij diep inademen maar na 1x doorbijten en diep inademen is het normaal weg, heeft 1x echter een hele dag geduurt.
- Wisselende ontlasting, maar niet al te extreem.
- Lichte depressie /schommelende stemming.

Nou ben ik al bij de dokter geweest, ik heb een basis bloed af laten nemen, hier kwam uit dat ik verhoogde bloedwaarden had, een ontsteking ergens. Vermoeden was mijn oren, maar volgens de oorarts was de ontsteking bij lange na niet erg genoeg om die verhoogde bloedwaarden te veroorzaken. Binnenkort nieuwe bloedtest om verder te onderzoeken en na bij de KNO arts te zijn geweest, behandeling voor mijn oren en oordruppels is de ontsteking weer binnen 2 weken terug, of laat ik zeggen, die druk die ik voel. Is misschien geen ontsteking, maar een effect van de hoofpijn, ik weet het niet.

Verder heb ik de volgende suggesties gekregen:
- Ziekte van Lyme (Ik ben 6 jaar geleden gebeten door een teek).
- Verhoogde bloeddruk (Tsja, waarom heeft de dokter dat niet bij me getest?).
- Afvallen (Jep, helaas, ik kan wel een kilo of 20 kwijt maar jez*s, ik heb niet eens de energie nu ik me zo voel).
- Slecht eten (Werk ik al aan).
- Teveel werk en stress (Heb een week vrij nu en heb echt mijn tijd besteed aan niks doen, ik zie geen verandering).
- Schimmel in het huis (Er is een muur beschimmeld, over heen geverfd 1,5 jaar geleden, lijkt droog te zijn, schimmel is niet door de verf heen gebroken en in de muur zelf zit ook geen schimmel, lijkt me dus wat onwaarschijnlijk).

Ik loop bij de dokter, dus ik ben in feite in behandeling, maar als er bij iemand een lichtje gaan branden hoor ik het erg graag, dan kan ik het overleggen met mijn dokter.

Thanks!

Romyv

Re: Heel veel verschillende klachten, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:26

Je verschillende methodieken om er achter te komen wat de oorzaak is.. Bodem up of Top Down.. Bij de ene methode ga je gissen naar de mogelijke oorzaak, deze behandelen en kijken of de symptomen weg gaan. Bij de ander bestrijd je de symtomen in hoop tot de kern te komen.

Je huisarts is nu bezig met het eerste, maar als je hie rniet uit komt probeer dan eens je huisarts over te halen voor de 2de methode. Ga naar een dieetiste (van gezond eten en een gezond lichaamsgewicht in combi met sporten krijg je energie en weerstand), zorg da tje van die oorontsteking afkomt, zorg voor ritme en regelmaat in je leven met voldoende beweging en slaap en ga op je werk praten om te kijken of daar de druk iets van de ketel kan want als jij straks echt 6 maanden thuis ligt hebben ze helemaal niets meer aan je.

Tevens is het misschien een goed idee om eens bij iemand op gesprek te gaan. Stress doet hele rare dingen met je lichaam, echt heel raar! Misschien zit je kop gewoon vol met dingen waar je zelf niet eens bewust van ben en vreet dit letterlijk aan je gezondheid..? Dit zijn dingen waar je niet alleen uitkomt, niemand niet! Wellicht zijn er mensen die je op een andere manier of op een ander niveau aan het denken kunnen zetten waardoor je tot nieuwe inzichten komt en je oude emoties beter kan verwerken met verbetering als gevolg..?

Ik hoop iig dat je er snel uitkomt, want dit is echt niet prettig! STerkte en beterschap

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:38

Heeft je huisarts bij het bloedonderzoek ook je schildklierwaarden onderzocht? Een aantal jaren geleden had ik dezelfde klachten en dit bleek een te traag werkende schildklier te zijn. Als je hier meer informatie over wilt moet je eens kijken op http://www.hypomaarniethappy.nl/. Sterkte!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:49

ja dat is ook het eerste wat bij mij op komt,schildklier problemen kunnen deze verschijnselen wel geven.
zou daar dus zeker naar laten kijken

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:09

Is B12 getest?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:10

Misschien een idee om een fysio eens naar je rug te laten kijken?
Had ook een keer wat vage klachten, moeheis, spierpijn, hoofdpijn, misselijk, soms letterlijk door mijn benen zakken, af en toe pijn kramp in mijn borst. Die steken die na 1x diep ademhalen weg zijn herken ik ook wel.
Fysio had toen mijn rug gekraakt en dit luchtte zo ontzettend op, alles bleek vast te zitten, voelde me echt een heeeel stuk beter daarna.

Dit is natuurlijk geen oplossing gezien je bloedwaarden, maar misschien kan zoeits wat verlichting geven. Is maar een suggestie hoor.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:13

Iik had dergelijke klachten toen ik de ziekte van Lyme bleek te hebben... Voelde me net een oud mens met al die klachten, heb normaal nooit iets...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:02

Ik ben me er bewust van dat dit een oud topic is maar ik wil toch even de uitkomst van de symptomen delen met jullie, aangezien ik er niet aan twijvel dat meerdere mensen hier last van hebben en ik ontzettend goed weet hoe vervelend dit kan zijn:

Deze symptomen wijzen op overgewicht, een te hoog cholesterol gehalte en de aanloop naar diabetes type 2.
Op het eerste gezicht ben ik aardig gevuld en word over het algemeen niet als dik beschouwd (omdat ik vrij lang ben) maar desondanks heb ik last gehad van bovenstaande symptomen.
Ik ben uiteindelijk bij de internist beland die mij wat verder onderzocht heeft (ook urine, inderdaad schildklierwaarden, bloeddruk, bloed, cholesterol etc etc) en daar kwam uit dat, als ik niet als de sodemieter wat meer zou doen aan mijn gewicht en eetpatroon dat ik binnen notime Diabetes type 2 op mijn brood kreeg.

Voelde de bui al wel een beetje hangen dus was al begonnen met calorien tellen (wat werkt voor mij) Na deze uitslag ook begonnen met Xbox kinect sports, pro active drankjes elke ochtend en becel bakboter gaan gebruiken. Ik ben nu 3 maanden verder en ik heb me in tijden niet zo fit gevoeld. Ik ben slechts een kilo of 4 nu afgevallen, maar met een ander eetpatroon, letten op calorien, meer bewegen en colesterol verlagen heb ik al een wereld van verschil kunnen bewerkstelligen. Ik ben niet goed in het afvallen, maar dit werkt echt prima voor mij!

Ik hoop dat mensen wat aan deze info zullen hebben!