Ik loop hier al tijden mee rond en ik kan nu zo weinig vat op mezelf krijgen dat ik weet dat er iets moet gebeuren.
Deze winter had ik nogal last van een 'dipje' althans daar leek het op, ik voelde me moedeloos, ongelukkig ik was snel van mijn stuk gebracht, prikkelbaar en had last van huilbuien en woedaanvallen zo maar uit het niets/. Ik was erg passief, sliep heel slecht had periodes met enorme eetbuien en dan weer dagen dat ik nergens zin in had. Ook had ik erg veel moeite met opstaan en het huis uitkomen. Ik bleef soms wel een paar dagen binnen. Ik piekerde ( en pieker) veel en mijn concentratie was erg slecht, soms raakte ik mezelf echt tijdelijk even kwijt wist ik echt niet meer wat k aan het doen was of waar ik heen ging, zo ben ik wel eens ergens uitgestapt niet wetend waarom en naar welke plek ik de trein had genomen...
Af en toe klaarde die 'donkere bui' ineens op, dan had ik veel energie, werkte ik dag en nacht door en was ik op mijn manier zo hyper dat ik niet kon stoppen met werk en studie. Dit hield ik dan een tijdje vol om vervolgens weer in zo'n 'bui terecht te komen.
Ik ben pas tegen het einde van de winter naar de huisarts gegaan met deze klachten, omdat ik in die periode in een drukke piek wat betreft mijn studie zat, een paar keer ben verhuist (tja kamers in amsterdam..) en omdat ik ook niet zo in de gaten had toen dat het echt niet goed met me ging.
Afijn, de huisarts zag ook wel in dat dit wel op een depressie leek en vroeg me af of ik al aan medicijnen had gedacht, ik wilde dat niet en het is stom maar ik heb hem verder ook niet om mogelijkheden en werking van medicijnen gevraagd. Ik besloot om naar een therapeut te gaan. Zo ben ik een paar weken naar een studenten psycholoog gegaan, maar dit was eigenlijk alleen maar een hele nare ervaring.. Ik vond het een vervelende maar , het klikte absoluut niet, ik durfde hem niet te vertrouwen en ik voelde me na elke afspraak alleen maar heel slecht.
In die periode klaarde ik ineens ook weer op , en ik dacht, (zoals ik al een paar keer eerder dacht) dat ik er doorheen was.
Maar een week later zat ik weer aan de grond, ik durfde het huis niet meer uit, lag hele dagen in bed, en zelfs de dingen die ik normaal erg leuk vind, de leukere colleges, sporten ed die deed ik juist niet. Ik kon nergens meer plezier aan beleven en ik kreeg weer ontzettend last van eetbuien, geen focus, ik hing alleen maar wat in huis rond.
En dan in een uur kon ineens de 'knop' weer om zijn en voelde ik me weer prima en was ik van alles aan het ondernemen en vooral weer aan het sporten om me weer lekkerder te voelen.
Nu, het zomer is, en ik veel thuis ben, veel alleen ben , is het verschrikkelijk. De dagen dat ik me ok voel, sport en gewoon de dag door kom, wisselen zich steeds sneller af met de 'buien', dan lig ik weer dagen, of uren in bed, eet ik alles wat los en vast zit. en wil ik eigenlijk helemaal niets , ik kan nergens plezier aan beleven ik huil om niets en ik wil het liefste plat liggen en er niet zijn.
soms zie ik de buien aan komen , maar vaak ook niet. Ik weet dat het me helpt om veel buiten te zijn en te sporten. Maar als ik alleen ben, lijkt het soms wel alsof ik lood ipv bloed door me heen voel voeien , alles gaat zo traag, ik ben zo ontzettend moe en ik zou willen dat ik er niet was. Ik heb sinds een paar maanden ook vreselijk last van buikklachten die de huisarts met pds heeft afgedaan, maar ik maak me er zorgen over en het maakt alles een stuk minder leuk.
Ik ben nu net weer door een bui van een paar dagen heen, maar morgen zit ik weer alleen thuis en ik ben nu al bang dat het me niet lukt om gewoon op te staan en iets van de dag te maken.

Ik probeer nu uit vinden wat dit is en hoe ik er het beste iets aan kan doen, want ik wil zo niet meer verder
Maar ik ben bang om de mensen om me heen hier mee te belasten en ik schaam me voor mijn eigen gedrag, het gehang en het geklaag.
Herkent iemand dit, het lijkt een depressie, zou dit manisch kunnen zijn? Sommige klachten lijken wel met een stemmingsstoornis te maken hebben, Borderline?
Ik weet het gewoon niet meer, misschien herkent iemand zich in dit verhaal,
Ik ben iig blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven,
sorry voor de lange lap tekst

Safiye