Potjes en flesjes met antioxidanten en kruiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Potjes en flesjes met antioxidanten en kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 23:24

Heey allemaal,

Op internet lees ik soms artikelen over antioxidanten, dan gaat het natuurlijk over hoe belangrijk antioxidanten zijn. Loop 'de Tuinen' binnen en je wordt overvallen door allemaal potjes en flesjes die je gezondheid verbeteren. Ik moet zeggen dat ik in sommige potjes wel geloof(de inhoud van het potje dan he :P ). De merken beloven je een fitter, frisser, gezonder leven. Kortom de kruiden (of wat er ook in het potje zit) zorgen ervoor dat je gezonder wordt. Van sommige val je zelfs af!!

Zoals ik al eerder zei, ik geloof hier eigenlijk wel in. Ik hoor namelijk van meerdere mensen dat ze bepaalde producten hebben uitgetest en het werkte! Nu denken jullie: "mens, doe niet zo moeilijk! Koop zo'n pot en kijk lekker of je afvalt en gezonder wordt". Maar toch lijkt het me leuk om toch wat meer ervaringen te horen, positieve of negatieve natuurlijk. Ik heb namelijk wel sterk het gevoel dat je bij de meeste 'de Tuinen-producten' opgelicht wordt, in de zin van: HET WERKT GEWOON NIET!! Het bekende Tellsell gevoel.

Dus nogmaals.... Hebben jullie ervaring met zulke producten? Zo ja.. Wil je in dit topic je ervaring vertellen? Wat deed het met je en voelde je werkelijk verschil (bijv. ik voel me gezonder en/of fitter)? En natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk: Viel je ook een paar kilo af van zo'n leuk kruidenmengsel?

Groetjes,

daantje99

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 06:23

Ja, ik heb wel ervaring met dit soort producten maar ik ben dan ook (orthomoleculair) therapeut. Maarreh ... afvallen en anti-oxidanten??? Die link zie ik niet zo hoor ...

Wat betreft het thema "oplichting", wat helaas wel zo is, is dat in veel producten een gehalte aan een bepaalde stof zit dat niet zal gaan werken, maar de fabrikant mag dan wel een vermelding op het etiket zetten als "goed voor de gezondheid " of zo. Daar zijn trouwens hele strenge regels voor wat je op het etiket mag zetten.

Een voorbeeldje. Vitamine B-complex verbetert de spijsvertering als je het in een dosering neemt die hoog genoeg is. Een dosering van 10 mg vitamine B6 per dag zal dat bijvoorbeeld doen. Maar een dosering van 0,1 mg B6 per dag dus helemaal niet, simpelweg omdat het dan te weinig is. Maar, OOK als er 0,1 mg B6 per dag in zit mag zo'n fabrikant wel op het etiket zetten "Vitamine B6 verbetert de spijsvertering". Er staat dan dus niet "DIT PRODUCT verbetert de spijsvertering".

Snap je dat is dus een beetje "grijs" allemaal. Oplichting kun je het niet noemen, maar als ik dan een multivitamine zie waar 0,2 mg aan vitamine B6 in zit, dan denk ik als therapeut wel, nou dan kun je net zo goed de verpakking opvreten, daar heb je dan net zoveel aan.

Overigens zie je dat bij paardensupplementen nog veel meer, dat er gehaltes in zitten waar je dus geen kloot aan hebt.

NB als het jou alleen om afvallen gaat, dan zou ik zeggen: gewoon gezond eten en niet teveel snoepen is dan nog steeds het beste advies, daar zou ik geen kruidenmiddeltjes bij gebruiken, want dat is doorgaans veel beloven en weinig effect (hoewel er wel degelijk dingen zijn die zin hebben, maar dan praat je bv over mensen die niet kunnen afvallen door bv een schildklierprobleem of een ander stofwisselingsprobleem)