Scheenbeenvliesontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RodeoRoxy

Scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:07

Hallo,

Sinds april doe ik aan softbal. Ik loop op voetbalschoenen op zowel een harde (gravel) als een zachtere (gras) ondergrond.
Nu heb ik sinds ongeveer een maand redelijk vaak last van mijn schenen na de training. Dit kan zijn dat ze gevoelig zijn of
soms dat ze wat branden en ik ze de volgende dag ook nog voel. Hiervoor heb ik altijd paard gereden en veel geskeelerd en nooit
een van deze klachten gehad. Op internet heb ik gevonden dat het wel eens scheenbeenvliesontsteking kan zijn.
Heeft iemand hier ook last van en tips en ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

seabiscuitje

Re: Scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:17

Aii..ik heb het ook gehad! Deed erg veel pijn! Er is mij verteld dat het vooral komt door het lopen op harde ondergrond..Tips om het tegen te gaan heb ik niet echt..goede schoenen en niet teveel op harde ondergrond lopen kunnen helpen. Ik ben er vanaf gekomen door goed rust te houden..

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:19

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dus niet zeker of dit het is maar de klachten die ik heb komen wel aardig overeen. En rust houden, hoelang zou het dan ongeveer moeten zijn?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:21

hoi,heb het ook gehad en moest idd poosje rustig aan doen en ik kreeg een ontstekings remmende zalf van de dokter

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:52

Ik heb ook klachten (gehad). Ben ook net zoals jij gaan zoeken op internet. Ben er niet mee naar de HA geweest.
Mijn vermoeden is dat het bij mij kwam door slechte schoenen. Ik loop veel hard en heb te lang doorgelopen op mijn oude.

Moet je veel intervallen lopen? Aantrekken/rust?
Ik heb nu nieuwe hardloop schoenen laten aanmeten (echt een tip) maar bij het lopen van intervallen komt het wel terug.
Denk ook dat dat komt omdat ik 1 doorgezakte voet heb. Heb het ooit eens ergens gelezen.

Neem je rust. Ik ben gestopt met hardlopen voor 6 weken. Het kan namelijk enorm pijnlijk worden en er dan vanaf komen kan weleens lastig worden. In plaats van hardlopen ben ik gaan zwemmen destijds en dat werkte prima.

Succes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:47

als het shin splints is dan kan het een groot probleem worden!! Ga naar de huisarts en laat het controleren. Loop je er te lang mee door dan kan het een zeer langdurige zaak worden en erg pijnlijk bovendien.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:50

ik zou toch een uitstapje maken nr de huisarts :j
zo kan er een duidelijke diagnose met bijhorende behandeling gesteld worden
speculeren en het laten aanslepen heeft toch geen zin :)
succes en veel beterschap !

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:04

Heb ik ook gehad vroege door het trampoline springen. Ik moest toen van de huisarts elke avond mijn tenen naar me toe trekken en dit minuutjes zo achter elkaar volhouden.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:37

Ik herken dit ook, kreeg dit na een periode van opbouwend hardlopen op verkeerde schoenen. Toen ik rust heb genomen en verder ging op betere schoenen kwam het niet terug. Misschien kan je dus eens kritisch naar je schoeisel kijken?
Niet door de pijn heen lopen, het kan een vervelende en hardnekkige blessure worden!