weer naar de sportschool, wie ook!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

weer naar de sportschool, wie ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:04

het is bijna augustus en ik wilde al een tijdje terug naar mijn oude sportschool. vorig jaar heb ik daar moeten stoppen vanwege tijdgebrek, maar nu kan ik er weer lekker tegenaan. omdat mijn zusje zo klaagde dat ze wilde afvallen heb ik haar dan maar meteen gestrikt om mee te gaan. dat is een stimulans voor haar en voor mij natuurlijk :D
bij mij mag er ook wel wat af, maar het gaat mij er vooral om om wat strakker in m'n vel te zitten

ik neem een zevendagen aboo, kan je iedere dag komen en dat is zo'n 3 euro duurder dan een 3 dagen abbo ;) en m'n zusje zal wel een tweedagen abbo nemen denk ik.
ik heb er echt weer zin in!

wie gaat er ook mee naar de sportschool!

Sence

Re: weer naar de sportschool, wie ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:14

Ik sta sinds januari ingeschreven, jaar contract. Ben nog maar 2 weken geweest :')

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:16

:') Sence
Ik ga weer in oktober, dan start het academiejaar weer!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:28

Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met sporten :+.
Heb nog nooit op een sportschool gezeten, maar ik
wil het wel. Zeker ook voor me rug (torsie-scoliose) hoop
ik dat het goed is en dat ie door het sporten miss wat sterker
wordt zodat ik er minder last van heb.

Maargoed ik moet nog wel even me vriendje lief aankijken
want ik wil dus echt NIET alleen :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:32

Ik mag binnenkort ook weer op therapeutische basis bij de fysio.
Kracht opbouwen in mijn been. Ik ben niet van de sportscholen maar dit vind ik wel even belangrijk :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:58

@ LittleRose: waarom wil je niet alleen?

Ik ging eerst standaard 1 keer in de week naar de sportschool, maar nu in de vakantie schiet 't er een beetje bij in. Zogauw school begint, ga ik ook weer naar de sportschool!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:02

Omdat ik me ten eerste zou schamen als ik daar een beetje alleen sta te prutsen }:0,
en ik gemotiveerder ben als ik samen met iemand ga.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:05

Of je nou alleen of met z'n tweeën staat te prutsen, wat maakt dat nou uit :P Niemand let op je hoor ;)
Die motivatie, dat kan ik me dan wel weer voorstellen :j

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:08

Das waar, maar ik denk juist altijd dat mensen wel staan te kijken en dat ik me dan gigantisch voor l*l zet ofzo, haha..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:14

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:38

Mooi artikel, en het is absoluut waar wat erin staat!
Soms is het alleen moeilijk te geloven.

Jij denkt dat je broek niet bij je schoenen past, dus weet je zéker dat die vrouw in de metro precies hetzelfde moet denken.
Zoiets denk ik dan dus ook.

Voor TS sorry voor het off-topic gaan!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:39

ik ga 3x in de week en doe bodyjam. Ik ben van nature a-sportief maar was in november begonnen met Zumba, helemaal geweldig en ik ging 4 a 5x per week. Toen een keer Bodyjam geprobeerd en daar helemaal verslaafd aan, ik zou wel 5x per week willen maar er zijn niet meer BJ lessen helaas.
LittleRose, dat idee zit echt tussen je oren, iedereen is nl. veels te druk om op te letten wat de instructrice doet. Bovendien is iedereen ooit een keer begonnen. En wat dan nog als je iets 'fout' doet, je bent daar juist om het te leren. Over BJ zegt onze instructrice altijd dat je minstens 3x moet meedoen om een beetje te kunnen meekomen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:27

LittleRose schreef:
Mooi artikel, en het is absoluut waar wat erin staat!
Soms is het alleen moeilijk te geloven.

Jij denkt dat je broek niet bij je schoenen past, dus weet je zéker dat die vrouw in de metro precies hetzelfde moet denken.
Zoiets denk ik dan dus ook.

Voor TS sorry voor het off-topic gaan!

whaha maakt niet uit,
ik heb dat zelf wat minder, maar ik ben ook wel eens gestruikeld op de loopband en heb toen met een rood hoofd de sportschool ingekeken. niemand kon het wat schelen _O-

neemt niet weg dat ik eigenlijk alleen lekker sport als ik iets leuks aanheb. hebben meer mensen dat? ik heb speciaal een leuk setje gekocht van adidas. heel sportief, zit lekker en het staat me sexy. ik denk dat het aan alle spiegels ligt, maar ik kan gewoon niet lekker sporten als ik er niet sexy uitzie :P want daar doe ik het toch wel voor o.a. , en ik denk dan weer dat iedereen op die manier naar me kijkt en dan wil ik er dus aantrekkelijk uitzien. pfff dat zal wel weer mijn tic zijn :D

vanmiddag heb ik me samen met m'n zusje afgesproken, ik ga zeker twee keer per week met m'n zusje en daarnaast kan ik nog wanneer ik wil. komende maandag gaan we voor het eerst weer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:28

Dat heb ik ook wel hoor, dat ik er enigszins goed uit wil zien in de kleren die ik dan aan heb. Je krijgt al zo'n rood zweethoofd dus dan moet je wel kleren aan hebben waar je je gewoon goed in voelt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:29

Hier ook iemand met een abbo en al zeker 2 maanden niet meer geweest... slik... wil volgende week weer gaan beginnen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 06:00

Wat vinden jullie het leukste onderdeel van de sportschool? Ik zelf de loopband.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:40

Ah, ik ben sinds dinsdag weer begonnen!
Heb een jaar gefitnesst, met fanatieke en minder fanatieke periodes. Toen ik in januari naar Costa Rica ging had ik er geen geld meer voor. En heb me nu dus sinds ruim een half jaar geleden weer ingeschreven haha.
Beetje jammer dat toen ik me voor het eerst inschreef ik alleen maar op een papiertje in moest vullen hoe lang ik was en hoeveel ik woog... nu moest ik op de weegschaal en werd vetpercentage gemeten hahaha. Extra stimulans om goed bezig te gaan, zullen we maar zeggen :')

Sence, ik heb eigenlijk niet echt een favoriet onderdeel.
Vind het fietsen wel leuk, en verder vooral de krachtoefeningen :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:52

Ik ben ook dinsdag weer begonnen. En donderdag ook geweest.
Heb in het ziekenhuis gelegen en ben een maand niet geweest. Daarvoor was ik net lekker aan het sporten en was bang dat mijn conditie een flinke opdonder gehad had, maar het viel me mee.

Doe trouwens vooral cardio en dan lopen en fietsen. Het sporten doet me altijd goed. Kom er ontspannen vandaan en krijg er nieuwe energie van.

Zijn er hier meer die met een hartslagmeter sporten?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:45

ik ga dus zometeen met m'n zusje :D
ik heb er al helemaal zin in!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:51

Ik ga ook weer sporten. Ben er maandenlang soort van verslaafd aan geweest, toen heel druk gehad met mijn studie, en nu wil ik het weer oppakken.

Maar nu heb ik steeds weer dat ik iets vergeet: een gevulde drinkfles, iPhone, haarknip (heb gigantisch lang en dik haar, is heel naar met sporten als je zweet, dus moet wel in een knip), sokken..... Pffff :Z

Maar morgen ga ik het goed doen, tas is al ingepakt en 3x nagecheckt :D

En wat betreft het alleen sporten: ik sportte de eerste paar maanden met een vriendinnetje, maar heel vaak kon zij niet, had ze geen zin, wilde ze na 10 minuten al weer stoppen etc. etc. Dan ga je zelf ook minder gauw door. Het is dus zeker goed om regelmatig alleen te gaan zodat je óók gaat als je sportmaatje ermee stopt. Dat zou namelijk zonde zijn.
Zelf vind ik het héérlijk om alleen te gaan, lekker muziekje op, m'n hoofd leeg maken.... Eventjes kletsen met iemand in de kantine.... :)
Je valt echt niet op als je alleen bent hoor ''pfff zij is alleen wat een loser'', absoluut niet! Er is geen enkele plek waar je je zo op je gemak kunt voelen als in de sportschool: iedereen komt daar met een doel, en of dat nou afvallen is, revalideren, je hoofd leeg maken, gespierd worden: maakt niet uit. Dus dik of dun: niemand zal je er raar om aan kijken (en zo wel dan is dat hun tekortkoming).

Lekker doen dus! Hartstikke leuk. :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:50

Ik ben vorige week aangenomen voor een nieuwe job.
Nu ben ik gister me contract wezen ondertekenen en doen zij aan bedrijfsfitness, ik krijg dan €25,- p/m terug en het is echt 2 min. bij me werk vandaan (dat is weer 7 minuutjes van me huis vandaan) dus nu ga ik het zeker doen :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:57

ik had altijd een hekel aan de sportschool tot ik begon bij eentje waar geen spiegels aan de muur hangen, niet van die patsertjes rondlopen en er een rustige/gemoedelijke sfeer hangt. Ik heb samen met de sportinstructeurs een trainingsschema opgesteld en denk goed na over wanneer ik wat doe en hoe ik dat doe.. Op die manier ben je heel gericht bezig en heb je echt een uitdaging voor handen :D

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik liever alleen ga.. Dan kan ik mn eigen ding doen en heb ik geen vriendin die halverwege roept dat ze het zat is ;) Ook zie ik vaak dat die mensen het niet volhouden want als de een afhaakt heeft de ander ook geen reden meer om te gaan!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:24

Ik ben sportverslaafd!
Ga 2 x in de week bodypumpen en verder 3 x per week in de fitness trainen.
Vanaf 1 september ga ik zelf bodypump lessen geven dus daar ben ik nu meer op aan het trainen, zo'n 3 á 4 keer per week.

Voor het afvallen is het leuk, al wegen spieren meer dan vet.
Het feit dat je wat strakker in je vel komt te zitten is heerlijk.

Ik ga altijd alleen, gewoon lekker met mezelf een uurtje (of anderhalf) er tegenaan.
Vriendlief heeft thuis zijn dingen en die wil ik er niet eens bijhebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:12

Ik ben vandaag bij de sportschool geweest en heb morgen eerst een intake les en dan kan ik vol aan de bak.
Heb meteen een onbeperkt abonnement genomen dus kan zo vaak als ik zelf wil.

Ga vooral mee doen aan de groepslessen oa. Zumba, Bodystep, Bodyattack, Kickfun. Eens kijken wat ik het leukste vind.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:33

Waarom wil je meteen vol aan de bak? Je kan beter eerst rustig opbouwen denk ik...

Ik heb vandaag ook weer lekker gesport. Heerlijk even mijn hoofd leegmaken. Kom er altijd zo fijn vandaan :j