aanstellerij of misschien toch... ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

aanstellerij of misschien toch... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:47

Ik was lang aan het twijfelen om dit te plaatsten omdat ik dacht dat ik me misschien ging aanstellen maar ik verga van de stress. Ik verga van die onzekerheid en verliezende hoop dat ik elke moment toch ongestelt zou worden.

Ik zal jullie even mijn 'probleem' uitleggen.
Ik ben 17 jaar, woon alleen bij mijn vader, heb 8 maanden een super lieve vriend en ik ben dom geweest.
Ik ben verder gegaan met mijn vriend zonder enige vorm van bescherming, ik dacht het kan geen kwaad omdat ik 2 dagen erna ongestelt werd. Erna hebben we het nog wel eens gedaan maar nooit helemaal, hoogstens 5 minuten. We dachten allebij wel dat het niet kwaad kon, maar nu zit ik met de serieuze twijfels.
Ik ben al ongeveer een weekje overtijd, ik zit elke keer maar weer te hopen dat ik elke moment weer ongestelt word maar helaas. Wel heb ik alle symptomen die ik altijd krijg als het zo ver is. Pijnlijke voorgevel, soort krampen in mijn onderbuik, echt alles is er behalve het noodzakelijkste.
Ik heb het gisteren aan mijn vriend vertelt en hij zegt dat het nog wel zal komen maar ik zie duidelijk aan hem dat hij er ook niet gerust in is.
Wat kan ik nu doen, ik heb het al op verschillende zaken gestoken, het blijft uit van de stress, het blijft uit omdat ik vorige maand de pil heb genomen om het een weekje te verschuiven, het blijft uit omdat ik plots nu onregelmatig ben, echt alles heb ik al overwogen maar toch zit ik elke keer weer met die zelfde gedachte 'wat als......' .

Nu wat lijkt jullie het beste afwachten, toch testje doen, ik weet het allemaal niet meer en ik zit mezelf op te vreten van de zenuwen en stress.
Sorry als ik wanhopig is aanstellerig overkom maar ik moest het even kwijt.
Dank je om te lezen.
Groetjes :)

_Tara_

Re: aanstellerij of misschien toch... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:50

Testje doen, dan ben je in ieder geval van die zenuwen af :j En hoe eerder je het weet, stel je zou echt zwanger zijn, hoe eerder je kan gaan nadenken over wat je verder wilt.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:50

Als je aan de pil bent, dan is er toch geen probleem?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:52

Van de stress kan je cyclus ook van slag zijn, maar ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en even een testje gaan halen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:54

Charica schreef:

Ik had het de maand ervoor even gedaan om het te verschuiven

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:55

De kans dat je zwanger bent is erg groot als je sex hebt zonder enige bescherming. In voorvocht zit ook sperma en daar kan je ook gemakkelijk zwanger van worden, er is tenslotte maar 1 zaadje nodig....
Door stress kan je cyclus ook van slag zijn maar het is zeer verstandig zo snel mogelijk een testje te doen (als die negatief is misschien een paar dagen later nog eens proberen of een ander merk), desnoods naar de huisarts. Vooral pijnlijke borsten/groeiende borsten zijn wel een duidelijk teken, zeker als het samenvalt met de tijd waar in je onbeschermd was.

Verder zo snel mogelijk iets van anticonceptie, zoals de pil of (zeker omdat je geen maagd meer bent) kijk ook eens naar nuvaring! Persoonlijk vind ik dat fijner, veiliger en handiger dan de pil!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:55

Ben je nu wel of niet aan de pil?

Onbeschermde sex dus zonder condoom zorgt voor een kans op een SOA.

Mocht je daarbij geen pil slikken dan is ook die 'maar 5 minuten' wat je er ook mee bedoeld genoeg hoor.

Als jullie echt alles doen behalve het klaarkomen in jou dan zou ik toch echt een test doen en is heel goed nadenken over waar je mee bezig bent met elkaar.

Je kan toch gewoon een pakje condooms kopen?

Sorry als ik hard over kom maar je gaat er wel heel laks mee om en nu zit je in de zenuwen. Hoop dat dat je niet weer gebeurd en ook dat je niet zwanger bent nu.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:58

Morrow_Less schreef:
Charica schreef:

Ik had het de maand ervoor even gedaan om het te verschuiven

Hoe bedoel je even? Ben je al een langere tijd aan de pil? Of nog maar net?

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:58

Test halen, dan weet je het! Uitblijven door stress is erg frustrerend maar zeker wel mogelijk!

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:59

o o o o, niet slim, hoogstens 5 min het doen, kan er al voor zorgen dat je zwanger word, ja ook voorvocht bevat, wat snel zwemmende beestjes.
2 dgn voor menstruatie kan geen kwaad je ei sprong is al geweest.
maar om zo nu en dan je pil te nemen is niet slim, hij werkt pas na een hele cyclis, en extra maand veilig doen is dan ook het beste.
Ik denk zelf dat je idd eerst een test moet doen, al hoewel ik ook denk dat je te stressie bent en je menstruatie niet doorzet daardoor.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:00

Charica schreef:
Hoe bedoel je even? Ben je al een langere tijd aan de pil? Of nog maar net?

Gewoon even die maand om het te verzetten

Oke dan ga ik morgen even zien voor een testje
Laatst bijgewerkt door Morrow_Less op 29-07-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:00

Bij het kruidvat heb je goede testjes: 2 voor 5 euro. Haal die even, dan weet je het zeker. Als die niet positief is, zul je wrs. binnen een paar uur ongesteld worden ;)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:01

volgens mij eenmalig om de vorige menstruatie te verplaatsen. Zoals ik het nu begrijp is ze niet aan de pil

Ik zou testje halen en deze vergissing nooit meer maken, tenzij je voor het "echhie" wilt gaan.
Er is altijd kans op zwangerschap, het is nooit 100% veilig. Zelf even "erin en eruit" is een hoop risico

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:02

Kom op meid, HUP naar de apotheker!!!

Vorig jaar dacht ik ook dat ik zwanger was van mijn vriend. Ik ben gewoon een test gaan halen en heb hem meteen gedaan. 5 minuten daarna was ik gerust gesteld dat ik niet zwanger was en de dag erna werd ik ongesteld :) Gewoon doen !!!!!! Als het wel zo is, is het kwaad toch al geschied, nu kan je er ook niets meer aan veranderen ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:03

Esther_r20 schreef:
volgens mij eenmalig om de vorige menstruatie te verplaatsen. Zoals ik het nu begrijp is ze niet aan de pil

Ja zo is het

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:05

dan is nu zowiezo je cyclus helemaal verstoord, en kan je menstruatie nog wel ff wegblijven

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:06

Owww oke... Nooit geweten dat je alleen daarvoor aan de pil kon... :O
Ik blijf er altijd gewoon aan... Maar ik zou gewoon afwachten.
En als het je niet lekker zit, dan maar een testje halen!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:07

Ik ga zo metteen als mijn vriend hier is een testje halen, dan weten we meer.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:09

inderdaad even een testje halen, of eventueel naar de huisarts. die heeft zowiezo geheimhoudingsplicht dua als je (nog) niet wil dat je vader hiervan weet dan mag hij dat niet vertellen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:11

Slechts een maandje de pil slikken om je menstruatie te verschuiven doet idd niet meer dan alleen dat. Erg veilig is de pil dan zowiezo niet.
Grote kans dat je menstratie nu wat onregelmatig is omdat je ineens de pil bent gaan slikken.

Heel veel sterkte met het doen van de test. Hoop dat het voor jou goed nieuws is.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:12

Inderdaad even een testje halen :) Heel vervelend toch die stress!

Mag ik vragen waarom je niet aan de pil bent?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:13

We gaan hem nu halen en daarna ga ik even naar de apotheker en dan kan ik meer zeggen.
Wensen jullie mij alvast succes.

Ik had geen enkele rede ertoe, als je een wat meer gedetaileerder verhaal wilt vertel ik het wel via pb :)

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:14

Ja, ben gewoon benieuwd omdat je wel de pil hebt dus blijkbaar, maar hem niet regelmatig slikt. Dus ik wil het verhaal wel horen haha :D

Veel succes met de test!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:15

Ik ga mee met de rest, verstandig dat je nu een test gaat halen :) Succes

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:19

Oeps, ik heb het ook weleens gehad dat het door stress uitbleef, duim voor je!