waarom blijven muggenbulten zolang jeuken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

waarom blijven muggenbulten zolang jeuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:38

Word er helemaal gek van, heb er nu 4, maar had vorig jaar op vakantie 32 muggenbeten, en die dingen jeuken gerust zo,n 3 tot 4 weken :(

Als ik ze opmerk doe ik er gelijk azijn op, anders worden het halve tennisballen (erg fraai als je er daar een stuk of 6 van hebt, als ik dan iets met korte mouwen of pijpen draag staart iedereen me aan :+ ) en daarna 3x per dag met prikweg smeren, maar die dingen blijven jeuken, soms krab ik ze bewust open en doe er dan weer opnieuw azijn op (auwwie) en dat helpt dan een paar dagen, maar daarna gaan die dingen gewoon opnieuw jeuken.
Volgens HA moet ik er zinkzalf opdoen, maar dat werkt dus voor geen meter, maar nou ben ik wel erg benieuwd hoe het kan die die ondingen zolang jeuken. Als mijn vriend gepriks word jeukt het 5 min en is er na 10 min niks van terug te vinden.

_Tara_

Re: waarom blijven muggenbulten zolang jeuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:40

Ben je niet licht allergisch?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:41

Wat apart! Je bent er wel erg gevoelig voor, maar daar heb je nu niks aan. Er schijnen diverse middeltjes voor te zijn, maar ik weet zo niet welke. Zal een vriendin van me eens vragen die weet het waarschijnlijk wel.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:44

_Tara_ schreef:

Dat lijkt me een understatement, 'flink' is meer op zijn plek.
Ik heb dat sinds een paar jaar ook, dat ik er allergisch voor ben, erg vervelend en niet veel helpt, doe er nu wel cortisone-crème (erg slecht) op of als ik zin heb om de moeite te nemen groene klei.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:45

_Tara_ schreef:

Zou best kunnen, maar HA zei er niks van, die had ik een keer gebeld toen ik echt niet meer kon slapen van de jeuk. Die zei alleen dat ik zinkzalf moest smeren en dat was dat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:49

Je kunt best een keer proberen of anti-allergietabletjes helpen (loratadine bv). Deze zijn vrij verkrijgbaar bij de drogist. Bij mij helpt dat vaak het beste tegen voortdurende jeuk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:46

Zonnebloem schreef:
Als mijn vriend gepriks word jeukt het 5 min en is er na 10 min niks van terug te vinden.

Dat is wel een extreem uiterste.. Ik ben niet allergisch of overgevoelig maar bij mij jeukt het toch ook wel een dag of 2 hoor.. Volgens mij is dat ook normaal. :)

Ik heb geen idee wat goede middeltjes zijn.. Er proberen af te blijven misschien? Hoe meer je krabt, hoe meer jeuk..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 09:22

Ik krap er ook niet aan, alleen af en toe, dan haal ik ze bewust open om er dan azijn op te kunnen doen.
Maar bij mijn vriend zie je dr echt niks meer van terug na 10 min. Die is overal allerchisch voor, behalve voor muggen haha.

Maar zou dat gif nou gewoon zolang doorwerken of komt dat door mijn lichaam dat weer eens apart doet/is?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:27

Bij mij verdwijnt het ook binnen een uurtje :)
Anders helpt zo'n stift wel altijd, was een witte pen, kon je bij de DA en kruidvat halen. Stinkt en prikt maar helpt wel.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:28

Ik heb er gelukkig bijna geen last van!
Een vriendin van mij heeft er ook last van, nu zei een andere vriendin dat je ook van die dingen hebt, een soort van naald, waarmee je dan het gif eruit kan zuigen. Dat zou je alleen wel vlak nadat je gestoken bent moeten doen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:31

Ik ben ook allergisch en bij mij gaat het ook weken door ;) bij mij helpen anti allergiepilletjes heb ik gemerkt of... openkrabben :D maar das de minder fraaie optie ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 16:31

AaronYve schreef:
Bij mij verdwijnt het ook binnen een uurtje :)
Anders helpt zo'n stift wel altijd, was een witte pen, kon je bij de DA en kruidvat halen. Stinkt en prikt maar helpt wel.

After bite bedoel je? Werkt niet :+
Zo'n ding om het gif mee uit te zuigen heb ik ook geprobeerd, maar doet eigenlijk ook niks :o
Heb dr vandaag 2 bijgekregen, een op mijn scheenbeen en een op m'n onderarm, stomme dingen :(

Er logeert nu 3 weken een hond bij me die die muggen erg graag uit de lucht hapt ~~}>

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:00

Worden je beten ook zo'n witte met rood ronde schijven (haha rare uitleg, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden).
Ik ben allergisch aan muggenbeten, vooral dan die kleine muggetjes, niet degene met de lange poten. En ik heb er dan helse last van,
het gaat echt jeuken. In de 'extreemste' gevallen krijg ik dan ook een zalfje met cortisone omdat het soms echt pijn doet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 17:30

Er komt zeg maar idd een wit\rode schijf die keihard aanvoelt, en daarop zie je dan een soort uitstulping waar dr geprikt is, meestal knalrood iss lastig uit te leggen

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:37

Ik ben allergies voor die krengen.
En heb Deed gehaald bij de kruidvat. werkt zo'n 10 uren tegen de muggen.
En van de dokter heb ik een zalfje gekregen wat verdovend werkt.

Voor dat zalfje heb ik me kapot gekrabt.
Had een onwijs dikke enkel., omdat daar 5 bulten op zaten.

Nu zakt het eindelijk af.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:51

Volgens mij ben je dan toch ook inderdaad allergisch aan die krengen! Ik probeer altijd om 'voorzorgen' te nemen en hul me wanneer ik buiten kom,
vooral 's avonds dan in het heerlijke aroma van een anti-muggenspray :) Als het echt TE erg is naderhand smeer ik dat cortisonezalfje, maar meestal
red ik me wel met een verzachtend zalfje dat ik heb van de drogist. Maar het is en blijft echt lastig he, als ze zo lang jeuken, brr. Succes ermee!