bobbeltje/bultje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

bobbeltje/bultje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:03

hee,

sinds een paar weken voelde ik een bobbeltje in m'n rechterborst. hoelang het er al zit, ik heb geen idee...
maar het hoort er natuurlijk niet.
het voelt als een soort van balletje en die kan je bewegen (dus heen en weer en links,rechts enzo) maar toen ik hem voor het eerst gevoeld had en ik een paar weken later nog eens ging voelen of het er nog steeds zat, voelde ik niks.
ik wil eigenlijk wel graag naar de dokter, alleen iets houd me tegen.
m'n tante (zus van moeders) is 2 jaar geleden overleden aan borstkanker, en m'n moeder heeft het er daar best wel moeilijk mee gehad...
dus nu durf ik het niet echt aan m'n moeder te zeggen omdat ik zo bang ben dat ze in de stress raakt (stel je voor dat het wel verkeerd is)!
maar ik wil zelf wel graag weten wat het is.

groetjes Marianne

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:05

Ik zou het dan toch even laten onderzoeken. Het kan ook iets onschuldigs zijn (denk aan vetbultje of een kliertje).
Als je je moeder niet ongerust wilt maken, misschien eerst laten onderzoeken en dan vertellen? Wel aan iemand vertellen en neem desnoods iemand mee :) Dit is niet fijn. Het voor jezelf houden zorgt alleen maar voor stress, wat niet goed is voor je gezondheid.
Ga niet meteen van het ergste uit, dat helpt niet. Plus dat zeker 70% van de vrouwen borstkanker overleeft.

edit: Mijn moeder heeft op haar 50ste ook verschillende borstonderzoeken gehad. Mijn vader was een aantal jaren ervoor op zijn 50ste overleden dus ik werd ook bang maar was toch blij dat ze me erbij betrok. Het bleek uiteindelijk een verkalking te zijn. Onschuldig dus.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:06

Smidtje schreef:
Ik zou het dan toch even laten onderzoeken. Het kan ook iets onschuldigs zijn (denk aan vetbultje of een kliertje).
Als je je moeder niet ongerust wilt maken, misschien eerst laten onderzoeken en dan vertellen? Wel aan iemand vertellen en neem desnoods iemand mee :) Dit is niet fijn. Het voor jezelf houden zorgt alleen maar voor stress, wat niet goed is voor je gezondheid.
Ga niet meteen van het ergste uit, dat helpt niet. Plus dat zeker 70% van de vrouwen borstkanker overleeft.

Idd,

Smidtje heeft gelijk ;)

Vue

Re: bobbeltje/bultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:43

Je kunt ook gewoon anoniem naar je dokter hé, die zegt niks tegen je moeder. Juist laten onderzoeken, mocht het iets anders dan een kliertje of vetbultje zijn dan kun je er beter vroeg dan laat bij zijn.
Je kunt het dus prima voor jezelf houden, zodat als het niets voorstelt, ze niet voor niks in de stress schiet. ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:50

Even laten onderzoeken.
Maar niet in de stress schieten hoor ;).

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:53

Ik heb dit zo vaak gehad. Ben toen naar de dokter geweest en die zei inderdaad dat het een kliertje was...toen het bij mij niet weg ging, ben ik weer bij de ha geweest en toen heb ik een mamografie in het z' huis gehad en een punctie, maar het was gelukkig onschuldig!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het schijnt vaak voor te komen bij jonge meiden!
Gewoon ff naar de dokter voor je eigen geruststelling!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:28

Als het wel iets "fouts" is kun je daar maar beter zo snel mogelijk bij zijn!!
Dokter heeft zwijgplicht dus mag niks tegen je ouders zeggen, maar zou wel ff gaan als ik jou was.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:31

Die vetbultjes of kliertjes komen vaak voor hoor,
grote kans dat het zoiets iets!
Maar altijd laten onderzoeken natuurlijk,
als het wel iets is kan je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn.

Kan je niet een vriendin ofzo meenemen naar de dokter?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:32

jeetje nou ga gewoon snel naar de dokter en laat er naar kijken. je hoeft je moeder niet onnodig ongerust te maken. als het dan achteraf goed is kan je het haar zeggen maar misschien vind ze het ook wel fijn als je het zegt dan kan zij met je mee. succes

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:48

Ga nou maar naar de dokter,
Als het niks ''raars''is hoef je toch niet te vertellen? Doe het nou maar voordat er echt iets aan de hand is en het te laat is

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:00

En, ben je al naar de dokter geweest? Het is nu 4 dagen later...
Je moeder zal blijer zijn dat je naar de dokter gaat en dat je een goede uitslag hebt, dan dat ze later hoort dat je er niet heen wilde om haar... Je bent 16 volgens je profiel, kans op kanker is echt heel erg klein, maar je moet het wel laten nakijken. Ik heb zelf borstkanker gehad, en weet hoe moeilijk het is om ermee naar de dokter te gaan...