Het is niet dat ik er last van heb of dat je het ziet zitten of iets dergelijks, maar ben benieuwd of iemand weet wat het is. Heb ruim twee weken geleden op mijn werk een ijzeren rekje tegen mijn scheen aan gekregen. Werd die avond een beetje blauw en vrij dik.
Nu, twee weken later dus, zitten er op die plek 2 harde bulten. Las op internet dat het iets te maken kan hebben met een beschadigd botvlies en littekenweefsel. Heeft iemand hetzelfde of weet iemand wat dit is?
Jep heb ik ook(vallen met gekruiste benen van een paard als je sporen aan hebt is onhandig), is inderdaad een reactie van een klap op je bot. Het wordt wel minder maar meestal trekt het niet helemaal weg, maar als je er last van hebt, zou ik toch even langs HA gaan.
Haha ach, je bent een paardenliefhebber of je bent het niet he.. Dus dan heb ik gewoon een schiefel haha
Ik heb er helemaal geen last van, alleen als ik me stoot op dezelfde plek is het wat gevoeliger dan dat ik me op een andere plek stoot. Het zit verder ook niet in de weg
Bij mij is het bij aanraking ook wat gevoelig, maar normaal voel ik het niet. Een schiefel zit toch "los"? of heb ik dat mis. Bij mij kun je het niet bewegen.
Neen, schiefel (bij mens en paard) zit niet los, echt een verdikking van het bot en kan in het begin wat gevoelig zijn. Nu na een aantal jaar geen gevoeligheid te ontdekken.
Dat is een osteofyt, en is inderdaad hetzelfde als en schiefel bij paarden. Deze vormt zich als het bot geprikkeld wordt en maakt soms dan iets extra bot aan. Krijg je vaak na een breuk, of na een stoting tegen een oppervlakkig bot.
zolang het niet in de weg zit wordt er ook niks aan gedaan. Sommige mensen hebben het in een gewricht, waardoor deze niet goed pijnvrij meer beweegt, en dan wordt het nog wel eens weggeschraapt.
zoiets heb ik jaren geleden gehad nadat,ik voorover van een paard gedokon was. Heb jarenlang een bult op me scheenbeen gehad. De bult is nu weg, er zit alleen een soort blauwe plek, niet echt mooi, maar heb er ook geen last van.
Sterker dan de dood is de herinnering die blijft... 9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.
ik ben minstens 3 maanden geleden alweer denk ik te paard een beetje te krap langs een hek gereden (lees: paard was t even zat en luisterde niet meer, zij kon nog wel langs t hek, alleen zat k er ook nog op). deed echt pijn en gelukkig waren mn laarzen niet beschadigd (zat wel een flinke deuk in maar die is er wel weer snel uit gegaan). maar t is naderhand niet echt heel dik of blauw geworden. maar 1 plekje waar t echt donker werd en een beetje dik.. alleen zit nu, 3 maanden later, die plek er dus nog steeds. het voelt alsof het bot een beetje dikker is daar en dus nog steeds een blauwe plek daar. gelukkig gaat het wel steeds minder opvallen want in een jurkje zag het er niet zo florisant uit eerst..