Extreem droge hielen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Extreem droge hielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 09:40

Sinds verleden jaar heb ik ontzettend veel last van droge hielen. Met veel smeren is dit enigzins onder controle te houden maar na de hitte van afgelopen tijd is er niks meer van mijn hielen over. Ik heb vrij diepe kloven en de vellen hangen er los bij, het doet echt pijn bij lopen en mijn sokken blijven telkens achter de velletjes hangen. Wie heeft de ultieme werkende tip?

Tot nu heb ik geprobeerd:
- speciale klovencreme
- vaseline/uierzalf
- bio-oil

En dan dik insmeren en met een sok erover heen een nacht laten intrekken. Normaal wil dit wel verzachten maar ze zijn nu echt totaal uitgedroogd |(.

CM_

Re: Extreem droge hielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:48

Ga eens langs een dermatoloog.

Dit kan een bepaalde huidaandoening zijn die ze daar relatief makkelijk kunnen verhelpen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:50

Nou je bent niet de enige. Ik smeer me ook gek en heb het voornamelijk op 1 hiel, heel apart. Smeren helpt wel iets, maar ook niet afdoende. Ziet er niet uit zeg maar haha. Zou het echt een huidaandoening zijn?

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 09:54

cube schreef:
Nou je bent niet de enige. Ik smeer me ook gek en heb het voornamelijk op 1 hiel, heel apart. Smeren helpt wel iets, maar ook niet afdoende. Ziet er niet uit zeg maar haha. Zou het echt een huidaandoening zijn?

Bij mij is het nu ook voornamelijk een hiel. Nu de linker en verleden jaar was het de rechter.
Ik heb er al een keer een dokter naar laten kijken maar hij zei ook dat het extreem droog was.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:58

eerst met een rasp voor eelt het er af raspen en dan insmeren met hielen zalf dat werkt heel goed

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:00

Ik heb er ook last van. Tot nu toe helpt het beste om iedere avond even een voetenbadje te nemen, met de eeltvijl
wat bij de schuren, en dan klovencreme van scholl er op doen. Ik doe het voor ik naar bed ga er op, en houd dan eerst mijn sokken aan,
kan het goed intrekken.
Tot nu toe is het het enige smeersel wat na een aantal dagen echt effect bij mij heeft.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:20

Ik heb het altijd in de zomer wanneer het slipper-tijd wordt.

Eerst raspen of vijlen, zodat alle losse stukjes verwijderd worden en daarna insmeren met een speciale voetencreme.
Ik heb de podoxine lijn van Vichy, kloven en droge voeten.
Maar je hebt ook een hele lijn van Scholl..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:27

Overtollige eelt eraf vijlen. Dat gaat het makkelijkste na het douchen wanneer de huid nog een beetje vochtig is. Eventueel de vijl ook onder de kraan houden. Dan schuurt het niet zo, maar wrijf je de velletjes er meer af. Tip: Handdoek eronder houden, want het wordt een sneeuwfestijn. :))

Daarna insmeren met een crème.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:17

Ik heb de tip gekregen van een pedicure om je voeten in te smeren met uierzalf oid en dan met pedaalemmer zakken om je voeten in een bak heet (niet te heet natuurlijk) water te gaan zitten zo trekt de zalf er het beste en snelste in

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:50

Ik heb nu die pet egg van de blokker/marskramer, die rasp om je eelt eraf te halen want dat is vaak het probleem van kloven dat je eelt gewoon te hard is. Echt super de eelt vliegt eraf..
Dus eerst al het eelt eraf vijlen en ik gebruik Gewohl Voet crème.
Het voelt nu harstikke goed en ik heb geen pijn meer.
Slippertijd is ook niet bevordelijk hoor....

Maar ik ben sinds jaren van mijn pijnlijke hielen af.. ideaal....
(en geloof me, er zaten soms kloven in die echt niet normaal waren en zo'n pijn deden)