Littekens door opengepeuterde muggenbulten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldith

Littekens door opengepeuterde muggenbulten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:59

Mijn zusje van tien heeft de gewoonte om muggenbeten tot bloedens toe open te peuteren. Deze plekjes gaan moeilijk weg en er vormen zich al lelijke littekens. Vooral op haar gezicht is het erg.
Pleisters hebben we geprobeerd, maar daar krijgt ze door een allergische reactie alleen maar meer plekjes van...
Het peuteren is een gewoonte en ze heeft vaak niet eens in de gaten dat ze aan het peuteren is. Als we haar erop attenderen is het meestal al te laat en is het plekje weer open.

Heeft iemand tips om het peuteren te voorkomen? Ook tips om het herstel van de plekjes te versnellen en de littekens te verkleinen zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!

Douce

Re: Littekens door opengepeuterde muggenbulten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:06

Littekenzalf!
Van Biodermal, schijnt te helpen.
En anders, zorgen dat ze geen jeuk heeft (allerlei dingen dus van antimug?)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:06

Nagels zo kort mogelijk knippen en vooral heeeel veel anti-mug gebruiken, zodat ze zo min mogelijk muggenbulten meer krijgt...

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:16

hahaha handen vast binden???

nee serieus idd nagels kort houden en rond vijlen dat er geen schrpe randjes aan zitten.

klamboe op hangen en citonella spul op dr armen smeren bij bv de tuinen te koop.

en litteken creme smeren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:33

tegen het bijten van de muggen zelf een goede spray of roller met DEET, dat werkt gewoon echt het beste. Tegen de jeuk, kun je een mentholzalf kopen of in geval van nood tandpasta op de bulten smeren.

Lange of korte nagels maakt niet uit weet ik uit ervaring :P

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:35

Bio-oil op de littekens smeren, dat helpt goed :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:35

Voorkomen dat ze gestoken wordtmet hierboven beschreven middelen. Wordt ze toch gestoken jeuk voorkomen voor verminderen met boevengenoemde middelen. Daarna littekens voorkomen of zorgen dat ze minder erg zichtbaar worden met behulp van Biodermal littekencreme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:40

Ik heb een stick die helpt tegen de jeuk na insectenbeten, dat werkt erg goed!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:44

Idd voorkomen dat ze gestoken wordt en als ze dan gestoken is flink smeren met after bite ofzo.
Ik doe het zelf ook trouwens, als ik een muggebult heb flink krabben tot het open is, dan stopt het tenminste even met jeuken.
Maar nu ik een ventilator op mijn kamer heb wordt ik daar in ieder geval niet meer gestoken, denk dat de muggen wegwaaien ofzo.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:30

Ik ben 22 en ik krab ze nog steeds altijd open. :P Vooral op m'n benen, etc. Ik doe er pleisters op of soms een verbandje, zodat ik niet ga krabben.

Edit: ik zie dat je pleisters al geprobeerd hebt.. Misschien een dikke laag afterbite spul?
Laatst bijgewerkt door Peach op 24-07-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:31

ik heb er ook last van, vakantie en zeezwemmen heeft bij mij wonderen gedaan. Verder heb ik geen oplossing, sorry!

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:18

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Bio-oil heb ik nog staan, gebruik het voor striae maar het was nog niet in me opgekomen om het voor die littekentjes te gebruiken. :+ Ook hebben we vanmiddag nog wat anti-muggenspul en afterbite gekocht, dus ik hoop dat ze nu geen nieuwe plekjes meer krijgt om open te krabben.

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze natuurlijk graag!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:20

haha ik lees even mee want ik word gauw bruin maar dit jaar ben ik meer roze:}

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:30

Het is even aftasten wat bij haar het fijnste werkt tegen de jeuk. Veel mensen zweren bij After-Bite, daar merk ik dus niks van. Zelf gebruik ik Azaron, dat werkt, maar niet zo lang dus dat betekent meerdere keren per dag smeren.

Ik ben 21 en krijg tegenwoordig telkens een tik van mn vriend als ik weer aan het pulken ben. Elk los velletje/korstje/bultje moet bij mij stuk en inderdaad, dit gaat vrijwel altijd ongemerkt. Wie hier dus de ultieme tip voor heeft mag mij ook even op de hoogte stellen :')

Voor de littekens werkt de bio zalf inderdaad het best. Helemaal weg gaan ze waarschijnlijk niet, zeker als ze al wat ouder zijn maar het wordt zeker een stuk minder!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:41

ik slik heel veel vitamine B, hierdoor heb ik heel weinig last van de muggenbulten. Ik voel ze als ik ben gestoken en na een half uurtjes trekt het weg om vervolgens ook weg te blijven.

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen ;)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:36

Misschien een rare suggestie, maar iets van handschoentjes of iets anders aan haar vingers doen zodat ze wel kan krabben maar niet "open" krabt? Of dat ze er in ieder geval dan bewust bij stil staat dat ze aan het krabben is.