Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
momo_lover schreef:je kan een ligte alergische reatie krijgen op een teek. Of misschien zit er nog een pootje in en is het nu ligt aan het ontsteken.
Hannahfrouk -> volgens jou zou ik bijna altijd aan de antibiotica moeten zitten wordt nogal vak gebeten. Maar AB geven ze niet zo snel dan moet je echt wel een rode kring krijgen en die krijg je nogniet na 2 dagen.
Anders als je het niet vertrouwd gewoon even de HA bellen en dan kan die je helpen en eventueel misschien toch nog even naar laten kijken.
woofie schreef:Primula schreef:Als de teek er binnen de 24 uur wordt uitgehaald, is de kans eigenlijk maar heel klein dat ze de ziekte van Lyme overbrengt.
Maar niet uitgesloten!!
Maar ik gok dat je de teken niet meer in je bezit hebt. 
De tekenbeten voel ik niks van maar die moedervlek! Auw! Alsof ik me heb verbrand aan een hete pan ofzo:? Erg vervelend. milo schreef:lees net in een blad dat het zeker is dat je de ziekte vasn lyme hebt opgelopen wanneer je een kring om je beet heen hebt... snel een antibiotica kuur halen dus, de ziekteverschijnselen zijn heel naar..
sterkte!
Alleen een rood bultje, maar ik ga er morgen even naar laten kijken
Fairytail schreef:Goed in de gaten houden want een kring komt soms helemaal niet of soms pas na maanden. Bij sommige mensen komen de verschijnselen van lyme pas veel later dan de beet. Daarnaast kan een kleine rode plek die eventueel groter wordt ook duiden op een bacteriële infectie.
Schrijf in ieder geval op wanneer de teek is verwijderd.
Heb je de teek in Nederland opgelopen?