Jeukbulten? Of toch iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Jeukbulten? Of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 10:26

Dit is nu zeker de tweede zomer op rij dat ik mijn voeten helemaal open krab.
Echt niet leuk! Er lijken jeukbulten op m'n voeten te zitten, deze krab ik open en er komen plekjes op. Niet handig dus.
Maar ik begin me af te vragen of het wel door neefjes/mugjes komt, ik hoor die beesten altijd rondvliegen. Een poosje geleden sliep ik buiten en kwam er meteen eentje op me af. Maar op m'n kamer hoor ik niets. Het is niet dat ik buiten minder slaap dan binnen, op m'n kamer heb ik het raam open en ik woon aan een relatief drukke straat. Niet minder geluid dan buiten dus.
Ik hoor echt geen neefjes, en bij het schoonmaken vorige week ben ik geen enkel neefje tegengekomen.
En nog komen er telkens nieuwe plekken op m'n voeten.
Als het neefjes zouden zijn, zouden ze me ook wel elders prikken, maar mijn benen en armen zijn nog helemaal clean...
Wat zijn dit? Ik heb het alleen in de zomer, dus mijt lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Vlooien van hond en kat zijn het ook niet, die hebben ze namelijk niet.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:27

Misschien handig om te vermelden dat neefjes in het nederlands gewoon muggen zijn ;)

Maar heb je niet zweetuitslag? kan zomaar ineens opkomen en die lijken op bultjes die je van vlooien ook krijgt, zeker als je er aan gaat krabbelen.
en anders misschien een vorm van zonne allergie?

Janine1990

Re: Jeukbulten? Of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 21:42

Zonne-allergie daar heb ik wel eens aan gedacht, omdat ik door de zon heel veel jeuk aan m'n voeten krijg. Maar zodra ik er olie opsmeer, is de jeuk te doen en gaat het over. Verder heb ik nooit last van de zon ofzo.

Zweetuitslag zou het wel kunnen zijn, maar ik heb het idee dat ik m'n voeten wel genoeg was, maar zweten doen ze wel vaak.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:30

neefjes, dat klinkt nog eens lief, ipv van poedersuiker!!!!

misschien eens langs de dokter, die heeft er vast wel wat voor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:24

Ik heb zelf uitslag aan mijn voeten omdat ik 's zomers veel op slippers loop en als je dan door hooi/stro/gras/plantjes loopt gaat dat irriteren, bultjes erop, open krabben, genezen jeukt ook weer, open krabben,.. :+
Is dat de oorzaak niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 10:44

Ik wist niet dat neefjes iets van Groningen was... :=

Ik loop inderdaad veel op slippers, maar we hebben achterhuis net ons gras weggehaald, nouja, wat er dan ook stond was nooit veel. Liep wel veel op blote voeten, maar geloof niet dat dat de oorzaak is.

Zweetuitslag heb ik even op gegoogled, maar de verschijnselen komen niet echt overeen.
Heb er gisteren wel twee nieuwe plekken bij cadeau gekregen... :\

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:59

Hm. ik dacht neefjes van die kleinere mugjes waren en geen grote 'nederlandse' muggen. Al hebben die hier wel een iets ander naam dacht ik, die ik - natuurlijk - spontaan vergeet op dit moment.
Kunnen het ook geen vocht bultjes zijn? Ik krijg in de zomer altijd kleine bultjes op me handen/armen en die jeuken als ik weet niet wat maar daar zit 'vocht' in. M'n vriend heeft ze ook op z'n vingers :=
Maar m'n voeten jeuken gelukkig niet. Ik ga nu wel dood van ander jeuk, m'n bovenbenen zijn het ergst. Dus ik zoek nog ff verder hier of iemand daar ervaring mee heeft :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:01

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:11

Eh... Janine? de onderste is een vlieg.. geen mug :P

Ik word nu echt helemaal panisch van de jeuk. Ik weet dat het over een uur of wat weer over is.
Maar ik heb dus bijna élke zomer, m'n vader ook in lichte mate, maar aargh!
Ik heb zodra ik uit de douche kom en ik droog op (handdoek of geen handdoek maakt niet uit) ontzettende jeuk op me armen en benen. Gelukkig nu nog het enige, maar het kan ook overal zijn. En zo droog is m'n huid niet eens, maar als ik heb gekrabd wel natuurlijk :P
Ben er ooit 's mee naar de huisarts geweest en die zei toen "nou dan moet je gewoon niet elke dag douchen en geen douchegel/zeep gebruiken".. Eh ja hallo, in de zomer?
Hij heeft toen destijds wel een stofje genoemd die ik moet vermijden op me huid, maar die wordt vrij veel verwerkt in douche-spullen. En dat was ook maar een gok. Maarja rest van het jaar heb ik dus geen last.
En de muggen/vliegen houd ik zelf op afstand met een flink DEET spray, ik ruik dan ook heerlijk naar citroen :=

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:16

Ik heb het ook echter zitten me handen en ellebogen ook onder. Ben vorige week bij de dermatoloog geweest en deze heeft geconstateerd dat het inderdaad een soort zomer eczeem is. Heb een zalfje mee gekregen wat aardig goed helpt. Met een net woord heet het atopisch eczeem hier is erg veel over te vinden op het internet. En anders even langs de huisarts.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:17

Klopt, Bzoem :P Maar bij ons heb je alleen neefjes en muggen. Geen vliegen, want dat doe je met een vliegtuig :P
Hier in de regio heeft iedereen het over neefjes en muggen, vind het wel grappig hoeveel verschil daar tussen zit :P
Maar met de foto's wilde ik even aangeven wat voor mij een neefje is en wat voor mij een mug is :P

Die jeuk als ik uit de douche kom heb ik ook inderdaad, en dan met name als ik in de zon heb gezeten.
Ik gebruik wel voornamelijk zeepvrije wasgel, is voor haar en huid, geen parfum, dus minder jeuk op de huid... :j Misschien is dat ook een idee voor jou?
Op de voeten helpt het nog niet echt veel...

Deet is inderdaad fijn spul, ik spoot het alleen op m'n toetsenbord omdat er steeds muggen op zaten, en dat was niet zo handig. :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:21

Ik gebruik meestal een wat vettende douchegel, wissel soms af met zo'n zeepvrije neutrale substantie, idd voor haar en lichaam. Maar dat helpt ook geen sikkepit. Parfum ed gebruik ik sowieso niet, want daar krijg ik hoofdpijn, een snotneus en minder lucht van :')

Whahaha.. arm toetsenbord, plakt zeker?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:26

juline schreef:
Ik heb het ook echter zitten me handen en ellebogen ook onder. Ben vorige week bij de dermatoloog geweest en deze heeft geconstateerd dat het inderdaad een soort zomer eczeem is. Heb een zalfje mee gekregen wat aardig goed helpt. Met een net woord heet het atopisch eczeem hier is erg veel over te vinden op het internet. En anders even langs de huisarts.

Ik heb even gekeken, maar ik krijg niet echt de indruk dat het echt eczeem is. Want het zit zeker niet in huidplooien, alleen op dunne huid. Het ziet er ook echt uit als een muggebult *jeeej ik zeg het goed*

Bzoem schreef:
Ik gebruik meestal een wat vettende douchegel, wissel soms af met zo'n zeepvrije neutrale substantie, idd voor haar en lichaam. Maar dat helpt ook geen sikkepit. Parfum ed gebruik ik sowieso niet, want daar krijg ik hoofdpijn, een snotneus en minder lucht van :')

Whahaha.. arm toetsenbord, plakt zeker?

Ja, plakte als een gek, dus ik heb het schoon geprobeerd te maken met dreft, maar het restant moet er maar afslijten.... :')
Wat voor douchegel gebruik je? Die vettende... Dat lijkt me namelijk ook wel prettig. :)