dof gevoel bij bil. Gekneusd of toch iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

dof gevoel bij bil. Gekneusd of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:03

Ik ben afgelopen maandag van mijn pony afgevallen. Best wel een harde klap, en ik hoorde het in mijn rug/ heupen/ bekken kraken. Ben naar de eerste hulp geweest, en daar zijn foto's van mijn bekken en heupen gemaakt. Gelukkig was er op de foto geen breuken te zien.

Maar direct na mijn val heb ik geen gevoel (dof gevoel) in mijn linker bil. Een groot gedeelte van mijn bil, en een stukje van mijn rug. Ik weet dat ik links tegen de bak rand ben geketst. Want boven mijn linker oog is het blauw. (wat nu naar beneden aan het gaan is. Heb nu een blauw oog := ) Mijn linker boven arm is helemaal blauw en geschaafd. En wat ze zeiden in het ziekenhuis is dat mijn linker heup goed (zwaar) gekneusd is.

Maar maandag avond werd ik goed ziek van de pijn, terwijl ik nu toch weer aardig goed kan lopen. Lijkt mij als het gekneusd is dat het niet zo snel heelt. Maar ik heb nog steeds geen gevoel (dof gevoel) in mijn linker bil. Is dit van een kneuzing of is dit toch mogelijk van iets anders? Zo ja wat kan het dan zijn? Zit geen verbetering in qua gevoel. Is een beetje raar want voel een gedeelte van mijn ondergoed niet zitten :o zit steeds te hijsen :o

Dus wie weet wat het kan zijn?

(ik heb maandag weer een afspraak in het ziekenhuis)

Thats_Me

Re: dof gevoel bij bil. Gekneusd of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:08

Zou goed kunnen dat je zenuw bekneld is geraakt door de klap die je hebt gemaakt en de zweling die daardoor is ontstaan. Dat zou toch t.z.t beter/over moeten gaan.

Wel erg vervelend en zo te hroen heb je ook een flinke smak gemaakt. Beterschap ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:10

Ik had ook pijn in mijn bil en een dof gevoel toen ik een hernia had. Ik zou niet gelijk in paniek raken want het is nog niet zo lang geleden maar als het niet na een poosje over is ging ik langs een fysio/osteo/manueel als er in het ziekenhuis op foto's niks te zien is, misschien idd toch wat knel.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:11

hoihoi,
ik ben op 25 april ook van mn paard afgevallen
ik had een gebroken heup :(
maaroke ik heb ook op mn linkerbil en op mn onderug nu wel een beetje een gevoeloze plek maar het trekt weer bij :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:13

Duurt dat lang voordat het bij moet trekken? Heb voor de rest steeds minder last van mijn heup. Kan een eind weer gewoon normaal lopen. Terwijl ik maandag bijna flauw viel als ik op mijn been moest staan. Bij mijn been is ook niks van blauw te zien.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:17

Pijn kan ook veroorzaakt woorden door spierstijfheid en spierpijn die eigenlijk bijna onvermijdelijk is na zo'n klap en dat kan vrij snel overgaan.

Bloeduitstortingen (zogeheten hematomen) hoeven niet altijd zichtbaar te zijn. Als deze dieper in het (spier)weefsel zitten, hoef je er aan de buitenkant niets van te zien.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 16:51

Ik denk dat ik dat laatste heb. Hematomen zijn alleen bloed stolsels, waar moeten die dan zitten? In het spier weefsel?

Heb eigenlijk bijna geen last van spierpijn. Ja misschien nu van het anders op moeten staan en zo. Maar niet van de val zelf.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:12

Jup, hematomen/bloeduistortingen kunnen gewoon (dieper) in het spierweefsel zitten.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:03

bij mij is het nog niet over _O-

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:21

Grote kans dat het doffe gevoel door de klap is veroorzaakt. Als het goed is trekt dat vanzelf weer bij. Maar dan praat je meestal over enkele weken tot zelfs maanden. Ik heb maanden lang een gevoele plek op m'n hand gehad na een flike tik erop te hebben gehad.

Bloeduitstorting in spierweefsel kan best wel pijnlijk zijn, ik heb zo'n plek op m'n kuit toch wel een aantal weken gevoeld.