Sam2 schreef:Voor de hooikoorts heb je inderdaad gewoon tabletjes.
Ik heb ook astma en dit is vastgesteld door middel van een longfunctie onderzoek. Hebben ze dit bij jou ook al gedaan? Ik heb twee soorten medicijnen, seretide en ventolin. |Seretide is onderhoud, die moet ik twee keer per dag nemen ( luchtwegverwijdend en ontstekingsremmend) en de ventolin is voor als je een "aanval" krijgt en helpt meteen.
Vraag het anders eens aan je huisarts.
Ja indd.. ik heb al vanaf jongs af aan astma.. Geërfd van me vader
, me moeder die heeft bronchitis. Ik gebruik alleen de ventolin als ik 't nodig heb, alleen wordt ook steeds vaker! Vroeger had ik ook flixotide, deze werkt ontstekingsremmend en vermindert overgevoeligheidsverschijnselen. Denk dat ik ook maar weer eens een keertje een afspraak ga maken bij de huisarts, want als ik die ventolin inneem van 200, doe ik 2x helpt gelijk.. voor een halfuurtje ofzo
Aangezien mij gehoest ook weer zwaarder wordt! 
IrisP92 schreef:gestopt met het eten van varkensvlees.
Zelf eet ik amper varkenvlees, dusja daar kan ik niks aan veranderen
friendly schreef:Apart. Wat voor medicijnen had je dan? Ik heb ook hooikoorts en huisstofmijt-allergie en gebruikte altijd Fluticasonpropionaat maar ben nu overgezet naar Flixonase. Beide neusspray en beide moet ik het hele jaar door 2x daags. Continue dus. En het helpt mij ook heel erg. Ook met mesten al heb ik dan wel lichte klachten. Maar daarom vind ik het dus vreemd dat jij je medicijnen niet continue mag terwijl ik bijv met genoemde medicijnen wel continue bezig ben..
Voor mij hooikoorst gebruik in dagelijks, 1 tablet: Aerius
En voor me astma alleen: Ventolin