Astma/hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_D

Astma/hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:01

Hallo allemaal,
Kzit eigelijk met een heel vervelend probleem,
Ik heb last van astma en hooikoorts/bronchitus.
Met paardrijden zelf heb ik er weinig last van gelukkig, maar zodra ik wil gaan poetsen stallen uitmesten en dat soort dingen krijg ik er ontzettend last van!
Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, pilletjes spuitjes enz enz.
Ja het helpt voor 2 weken. het probleem is echter ik mag deze medicijnen niet continu gebruiken :(
Nu is mijn vraag zijn er ook mensen die hier last van hebben of tips voor mij hebben waardoor ik wel weer fatsoenlijk alles kan doen?
Ik heb gelezen over een voetreflex massage, alleen die behandelingen zijn aan de dure kant.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wist niet goed bij welk topic ik het neer moest zetten dus het beste leek mij Ruiter..
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :D

daaaphne

Re: Astma/hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:59

ik ben zelf ook allergisch voor stof, ook heb ik hooikoorts en nog voor tig andere dingen. Ik kreeg er heel erg jeuk aan mijn neus van en jeukerige ogen had ik niet zo heel erg. Ik kreeg van de dokter een soort neus spuitje wat ik elke ochtend en avond deed, nu gebruik ik het alleen nog als het echt heel erg is. maar ik denk dat je beter aan je huisarts kunt vragen of hij andere medicijnen heeft die je wel mag gebruiken. verder kan ik je denk ik niet echt helpen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:00

RUI-->MW

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:29

Ik heb met dit weer ook last van me astma en
heb zelf ook hooikoorst! Voor de hooikoorts heb ik gewoon
medicijnen, 1 tabletje per dag innemen!
Helpt wel iets of wat.. Anders nies ik heel de dag door!
En met dit weer heb ik ook veel meer last van me astma,
heb 't na 5 á 10 mn fietsen al benauwd :o

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:43

Voor de hooikoorts heb je inderdaad gewoon tabletjes.
Ik heb ook astma en dit is vastgesteld door middel van een longfunctie onderzoek. Hebben ze dit bij jou ook al gedaan? Ik heb twee soorten medicijnen, seretide en ventolin. |Seretide is onderhoud, die moet ik twee keer per dag nemen ( luchtwegverwijdend en ontstekingsremmend) en de ventolin is voor als je een "aanval" krijgt en helpt meteen.
Vraag het anders eens aan je huisarts.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:01

Wat betreft hooikoorts, klasgenoot van mij had hier ook enorm veel last van en is gestopt met het eten van varkensvlees. Z´n allergieën zijn een stuk minder geworden sinds dien. Verder ben ik nog steeds opzoek naar DE oplossing, ben niet zo van de tabletjes en sprays.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:10

Apart. Wat voor medicijnen had je dan? Ik heb ook hooikoorts en huisstofmijt-allergie en gebruikte altijd Fluticasonpropionaat maar ben nu overgezet naar Flixonase. Beide neusspray en beide moet ik het hele jaar door 2x daags. Continue dus. En het helpt mij ook heel erg. Ook met mesten al heb ik dan wel lichte klachten. Maar daarom vind ik het dus vreemd dat jij je medicijnen niet continue mag terwijl ik bijv met genoemde medicijnen wel continue bezig ben..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:16

hoi ik heb nu fluxetide oranje inhalatie schijf en ben gestopt in stallen, toevallig vandaag in buiten lucht op een stal geholpen van circus bellywien en gelijk weer veel hoesten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:25

Mesten is ook niet mijn werk gelukkig hoor, mest 1x p.w. uit als vrijwilliger :P Maar geen stro in boxen en stoft niet altijd erg. Kuil voeren, dan krijg ik meer last..

Ik merk het dan vooral in me neus. Niesneigingen, slijmklieren in me keel die opzetten en voor me gevoel me stembanden afknellen. En die niesneigingen zetten soms om naar een stekende doortrekkende pijn all over my face :( Maar verder, alles top hoor! :P

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:43

Sam2 schreef:
Voor de hooikoorts heb je inderdaad gewoon tabletjes.
Ik heb ook astma en dit is vastgesteld door middel van een longfunctie onderzoek. Hebben ze dit bij jou ook al gedaan? Ik heb twee soorten medicijnen, seretide en ventolin. |Seretide is onderhoud, die moet ik twee keer per dag nemen ( luchtwegverwijdend en ontstekingsremmend) en de ventolin is voor als je een "aanval" krijgt en helpt meteen.
Vraag het anders eens aan je huisarts.

Ja indd.. ik heb al vanaf jongs af aan astma.. Geërfd van me vader :o, me moeder die heeft bronchitis. Ik gebruik alleen de ventolin als ik 't nodig heb, alleen wordt ook steeds vaker! Vroeger had ik ook flixotide, deze werkt ontstekingsremmend en vermindert overgevoeligheidsverschijnselen. Denk dat ik ook maar weer eens een keertje een afspraak ga maken bij de huisarts, want als ik die ventolin inneem van 200, doe ik 2x helpt gelijk.. voor een halfuurtje ofzo ;( Aangezien mij gehoest ook weer zwaarder wordt! :o

IrisP92 schreef:
gestopt met het eten van varkensvlees.

Zelf eet ik amper varkenvlees, dusja daar kan ik niks aan veranderen ;)

friendly schreef:
Apart. Wat voor medicijnen had je dan? Ik heb ook hooikoorts en huisstofmijt-allergie en gebruikte altijd Fluticasonpropionaat maar ben nu overgezet naar Flixonase. Beide neusspray en beide moet ik het hele jaar door 2x daags. Continue dus. En het helpt mij ook heel erg. Ook met mesten al heb ik dan wel lichte klachten. Maar daarom vind ik het dus vreemd dat jij je medicijnen niet continue mag terwijl ik bijv met genoemde medicijnen wel continue bezig ben..

Voor mij hooikoorst gebruik in dagelijks, 1 tablet: Aerius
En voor me astma alleen: Ventolin

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:53

Je mag je medicijnen niet continue gebruiken?
Om welke medicijnen gaat het dan?

Ik slik al een aantal jaar dagelijks Aerius pillen (in de zomer twee per dag) en ik heb Symbicort voor mijn astma.
Enige wat ik kan aanraden, is om je door te laten verwijzen naar allergoloog.
Je kan voor meerdere dingen allergisch zijn.

Ik heb met mijn hooikoorts (of astma) namelijk helemaal geen last van paarden poetsen of stallen opstrooien.

Je kunt ook rekening houden met de volgende dingen;
Met gedragen kleding (die buiten zijn geweest en onder pollen/stof zitten) niet op je bed gaan zitten/liggen of zelfs uittrekken in je slaapkamer.
Niet met nat haar naar buiten of stallen uitmesten/opstrooien, paard poetsen.
Goed douchen, zodat de pollen/stof niet op je huid of in je haar zitten.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:26

Ja die ventolin mag ik vaker innemen,
alleen heeft niet echt veel nut.. als 't maar
voor een halfuurtje werkt :o
Mag je die Aerius pillen vaker gebruiken op een dag?!
Mij dokter had 1 per dag gezegd tegen mij!

Stallen opstrooien of paarden poetsen doe ik zelden,
rij nog maar heel af en toe bij een vriendin van mij!
Maar ook gewoon als ik naar buiten ga, loop ik al te niezen :o

Maar 't zijn indd wel handig tipjes ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:28

Van mijn huisarts mocht ik max. twee pilletjes per dag innemen.
Ik doe het alleen wanneer het nodig is (helaas is dat bijna de hele zomer).
Ik zou het eerst even met je huisarts bespreken of je Aerius vaker mag innemen :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:56

nOukiee_ schreef:
Ja die ventolin mag ik vaker innemen,
alleen heeft niet echt veel nut.. als 't maar
voor een halfuurtje werkt :o
Mag je die Aerius pillen vaker gebruiken op een dag?!
Mij dokter had 1 per dag gezegd tegen mij!

Stallen opstrooien of paarden poetsen doe ik zelden,
rij nog maar heel af en toe bij een vriendin van mij!
Maar ook gewoon als ik naar buiten ga, loop ik al te niezen :o

Maar 't zijn indd wel handig tipjes ;)

Aerus mag maar 1 tablet per dag.
Als je de bijsluiter van Aerus leest zie je daar ook dat je maar 1 tablet per dag mag nemen ;)

Maar ik geef eerlijk toe dat ik s'ochtends altijd een tablet in nam en soms ook nog één extra s'avonds voordat ik naar de paarden ging :o Ze werkten allebei en ik had verder geen rare bijwerkingen o.i.d.

Ik heb zelf ook bronchitis en hooikoorts. Voor mijn bronchitis heb ik momenteel geen medicijnen. Een echte aanval heb ik 4 jaar geleden voor het laatst gehad, daarna ging het steeds beter.
Maar straks als ik weer helemaal ga voetballen zorg ik wel dat ik weer zo'n inhalatie-apparaatje heb. (voorheen had ik Diskus, Seretide) Want bij inspanning heb ik nog wel eens last :\

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:06

Okaay, ik zal wel eens kijken of dat dat helpt dan 2x per dag!
Want ik nies gewoon nog heel de dag door.. en een verstopte neus :o

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 00:55

Sorry mensen ik kon nog niet in dit topic antwoorden maar nu gelukkig wel :D
Ik krijg in het hele jaar 2 x een spuit voor de hooikoorts deze moet je eigelijk verspreiden over zomer en herfst maar dat werkt bij mij dus niet :( deze spuit mag ik ook maar 2x in het jaar hebben, ik krijg hem altijd in de zomer periode, verder heb ik Aliflus discus en neusspray die ik 2x op een dag mag doen,
Laatst heb ik m'n laatste spuit gehaald en dan heb ik nergens last van kon vandaag zelfs uitmesten! :D
Natuurlijk ik moet niet teveel van mezelf vragen enz, maar na 4 a 5 weken is de spuit uitgewerkt..
En dan begint het zooitje van voor af aan.. Ik ga binnenkort naar het ziekenhuis voor onderzoeken te laten doen, de dokter denkt dat ik een andere soort allergie heb aangemaakt
Jaa zo gaat hij weer lekker pff, :(
Ben heel benieuwd wat daar uit komt,
Heel boeiend om te lezen wat jullie allemaal gebruiken!
Ik wacht die onderzoeken eens af en als er niks uitkomt ga ik eens even met een kopie van de topic naar de HA, dergelijke medicijnen wat jullie hebben/gebruiken heb ik nog nooit gehad dus mischien werkt het ook voor mij :o
Ik hou jullie op de hoogte :D