Wanneer weer vruchtbaar na miskraam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cin_penotti

Wanneer weer vruchtbaar na miskraam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:38

Hoi,
Ik had is een vraagje... Ik heb een beetje op internet zitten zoeken maar word er niet echt veel wijzer van! Misschien weten jullie hier meer over!
Mijn vraag is dus wanneer ben je ongeveer weer vruchtbaar na een miskraam. De 23ste van vorige maand is het mis gegaan. Niet op de natuurlijke manier maar met behulp van medicijnen. Het was al bijna 3 weken overleden maar het kwam niet af! Nu is het niet dat ik gelijk weer zwanger wil worden maar deze afgelopen weken hebben we wel gemeenschap gehad en dat was onbeschermd. Ik wil zelf eerst dat ik ongesteld word voordat ik aan de anticonceptie begin. Maar nu is het de vraag of ik dat nog wel word.
Liefs

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:42

Bel anders even naar de verloskundige ;-) Die kunnen zo beantwoorden wanneer je weer vruchtbaar bent.
Maar als je al vruchtbaar bent en niet meer ongesteld wordt dan eh..een test?
Vervelend dat het is misgegaan :(:)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:42

Ik heb met 9 weken een miskraam gehad, dit is na 2 weken afgekomen. Daarna (1 week later) een curretage gehad omdat er nog wat zat in mijn baarmoeder. Na 6 weken een controle gehad bij de gynecoloog en toen was ik 4 weken zwanger :o

Cin_penotti

Re: Wanneer weer vruchtbaar na miskraam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:47

Okeej.. ik ben namelijk niet meer ongesteld geweest daarna. Van de week een beetje bruine afscheiding (sorry beetje ranzig) maar meer niet. de Gynecoloog zij dat het 1 tot 2 maanden kon duren voor dat het weer op gang komt. Pff ik ben het wachten wel een beetje beu. Iedere keer denk ik ik voel iets zou ik ongesteld zijn... maar nee... En als ik zwanger zou zijn is het welkom hoor. Maar ik weet niet of ik dat wel trek. Ik vond dit alles echt een verschrikkelijke ervaring. Ik weet ook niet of het nu al te vroeg i s om te testen. Voor mijn miskraam was m'n cyclus gewoon regelmatig

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:53

Mijn schoonzusje heeft net een miskraam gehad en die moest 1 en eigenlijk zelfs 2 menstruaties afwachten voordat ze het weer konden gaan proberen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:59

Bel anders even je huisarts en vertel hoe je je voelt. Hij zal er dan toch alles aan doen om je uit de zenuwen te krijgen.
Als er iets getest kan worden dan kan dat daar!
Snap dat het een vervelende situatie is en dan nu ook nog die onzekerheid en dat gestoei met hormonen....
Sterkte!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:59

Okeej ik vind het echt heel moeilijk aan de ene kant wil ik wel gaan testen maar aan de andere kant wil ik het ook niet weten! (stom stom)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:01

Je zou kunnen testen. Ik heb wel 2 keer(na de controle bij de gyn) tijdens mijn zwangerschap een bloeding gehad om de 4 weken, dus met 5 weken en dan weer met 9 weken en telkens het gedacht van nu is het mis. maar gelukkig niet het geval wel vervelend.

Het feit dat het mis ging vond ik niet zo'n ramp ik ging met 9 weken op controle en toen bleek er geen vruchtje te zijn enkel een lege vruchtzak, maar dat afkomen was erg pijnlijk heel pijnlijk, ook de curretage stelde niets voor was om 12.00 uur uit het ziekenhuis en zat om 13.00 uur weer op mijn paard.

Ik kan me goed voorstellen dat je denkt nu even niet. Bij mij had ik mezelf de tijd gegeven 31 dec geen zwangerschap dan was het klaar dan zou mijn man zich laten helpen 7 jaar wachten op een zwangerschap vond ik lang genoeg. maar gelukkig was ik op de verjaardag van mijn moeder 10 Nov 4 weken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:01

gewoon testen, hoe langer je wacht, hoe langer je in onzekerheid zit
volgens mij ben je meteen na bevalling/ miskraam weer vruchtbaar

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:01

Heey Popke. dat heb ik gedaan maar die zegt dat ik af moet wachten en geduld hebben. Ik ha het idee om misschien in de eerste week van volgende maand te gaan testen. Maar helaas ben ik niet met heel veel geduld geboren.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:02

Mijn gyn vond het geen probleem om het gelijk weer opnieuw te proberen :D

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:02

Het duurt toch ook wel weer een paar weken voordat de test aangeeft dat je zwanger bent. Ik ben wel heel moe enzo maar ja dat kan ook komen door alle stress en spanningen van de afgelopen tijd

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:04

Volgens mij maakt het niet uit een test geeft aan hoeveelheid zwangerschaps hormonen je in je urine hebt (het zal misschien niet gelijk heel duidelijk zichtbaar zijn)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:05

Poeh, dat afwachten is makkelijker gezegd dan gedaan!!
Ik weet dat de testen pas werken vanaf de dag dat je over tijd bent.
Maar heb eens gehoord dat er ook testen zijn die eerder het hormoon HCG kunnen meten.
Probeer dat anders eens te achterhalen bij de drogist gewoon!
Want zo in de stress zitten is het laatste wat je kunt gebruiken nu!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:06

zacharyhill schreef:

Nee dat klopt maar ik ken mezelf en ik denk echt dat ik helemaal in de stress schiet omdat ik bang ben dat t weer mis gaat.
Dat kan altijd natuurlijk maar ik was 10 en een halve week zwanger en toen kreeg ik het ineens in m'n kop en wilde een echo. Ik voelde dat t niet goed was en toen bleek het al 2 en een halve week te zijn overleden. Ik heb het niet makkelijk gehad maar dit was echt wel een van de verschrikkelijkste dingen die ik mee heb gemaakt. Ook door de hormonen natuurlijk.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:07

Cin_penotti schreef:
zacharyhill schreef:

Nee dat klopt maar ik ken mezelf en ik denk echt dat ik helemaal in de stress schiet omdat ik bang ben dat t weer mis gaat.
Dat kan altijd natuurlijk maar ik was 10 en een halve week zwanger en toen kreeg ik het ineens in m'n kop en wilde een echo. Ik voelde dat t niet goed was en toen bleek het al 2 en een halve week te zijn overleden. Ik heb het niet makkelijk gehad maar dit was echt wel een van de verschrikkelijkste dingen die ik mee heb gemaakt. Ook door de hormonen natuurlijk.

Wat erg... maar hoe voelde je dat het niet goed zat? Was het een gevoel of had je andere klachten?

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:08

Popke schreef:
Poeh, dat afwachten is makkelijker gezegd dan gedaan!!
Ik weet dat de testen pas werken vanaf de dag dat je over tijd bent.
Maar heb eens gehoord dat er ook testen zijn die eerder het hormoon HCG kunnen meten.
Probeer dat anders eens te achterhalen bij de drogist gewoon!
Want zo in de stress zitten is het laatste wat je kunt gebruiken nu!

In mijn vorige zwangerschap heb ik zon test gedaan toen ik een week over tijd was en daar kwam toen nog niks uit. 3 dagen later met een predictor test wel.
Lastig allemaal. Ik probeer er ook niet te veel over na te denken.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:11

Je kan na 2 weken weer vruchtbaar zijn, maar meestal duurt het een paar weken langer.
Ik heb op 9 weken en een paar dagen een miskraam gehad, de dag ervoor nog een goede echo. Ik werd na een week of 6 weer ongesteld en daarna een paar cyclussen gehad, ben nu weer 13 weken zwanger en wordt er langzaamaan wat geruster op. De miskraam vond ik inderdaad erg heftig.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:13

Een miskraan valt niet mee en ik kan best begrijpen dat je een beetje in de stress zit. Ik heb bij mijn miskraam geen vruchtje gehad en ik denk dat het dan al helemaal anders voelt. Toen ik tijdens de zwangerschap een bloeding kreeg was het ook paniek en de arts stuurde me gewoon naar huis zonder onderzoek of echo het komt vanzelf wel af zei hij :(

Kom gelukking bij mijn gyn terecht de andere dag en kom op de echo zien dat het goed was.

Ik zou een test doen als ik jou was.

En verder wil ik je veel sterkte wensen :(:)

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:13

Dat kan altijd natuurlijk maar ik was 10 en een halve week zwanger en toen kreeg ik het ineens in m'n kop en wilde een echo. Ik voelde dat t niet goed was en toen bleek het al 2 en een halve week te zijn overleden. Ik heb het niet makkelijk gehad maar dit was echt wel een van de verschrikkelijkste dingen die ik mee heb gemaakt. Ook door de hormonen natuurlijk.[/quote]

Wat erg... maar hoe voelde je dat het niet goed zat? Was het een gevoel of had je andere klachten?[/quote]

Mijn klachten waren van de een op andere verdwenen en ik wist dat er wat mis was. Iedereen zij tegen me iedere zwangerschap is anders geniet er maar lekker van. Toen ineens kreeg ik het in mn kop en he ik verzonnen dat ik bloed verlies had om een echo te krijgen. anders krijg je die niet. De dag daarna bleek het idd te zijn overleden. Ik wilde het gelijk uit m'n lichaam hebben en was helemaal gebroken. Ze hebben het toen met het medicijn Cytotec opgewekt en dat was een regelrechte hel! Ik heb heel de nacht weeen gehad en die ochtend zat ik in een weeen storm van 2 uur! Mezelf helemaal leeg gespuugd. en ik kon niks meer.
Ik heb het kindje met 7 weken en 3 dagen nog gezien met een kloppend hartje en met precies acht weken leewfde het niet meer.
Heel akelig allemaal.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:15

Jeetje wat jammer allemaal.
Wat betreft weer zwanger worden dat kan gelijk weer maar alleen als je er zelf aan toe bent.

Dat je het nu allemaal spannend vindt dat klopt en dat wordt ook niet anders,als je weer zwanger wordt dan blijf je steeds je grenzen verleggen eerst de eerste 3 maanden voorbij als je die gepasseerd bent dan ga je voor de 27 weken en als je dat voorbij bent wacht je de 40 weken af.

Het is en blijft spannend maar het is echt de moeite waard als je na al die maanden/weken je kind in je armen hebt liggen ben je het snel vergeten........tot de volgende zwangerschap en dat begint het weer van voor af aan.

Ik heb zelf ook een miskraam gehad en daarna 2 gezonde dochters maar heb helaas niet echt van mijn zwangerschap kunnen genieten de angst is erbij alle 2 geweest.

Sterkte

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:16

Ja dat ga ik volgende week doen.. klinkt stom maar ik wil gewoon ff mn kop int zand steken. Pff... Af en toe wou ik dat ik een man was :D

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:18

wph1 schreef:
Jeetje wat jammer allemaal.
Wat betreft weer zwanger worden dat kan gelijk weer maar alleen als je er zelf aan toe bent.

Dat je het nu allemaal spannend vindt dat klopt en dat wordt ook niet anders,als je weer zwanger wordt dan blijf je steeds je grenzen verleggen eerst de eerste 3 maanden voorbij als je die gepasseerd bent dan ga je voor de 27 weken en als je dat voorbij bent wacht je de 40 weken af.

Het is en blijft spannend maar het is echt de moeite waard als je na al die maanden/weken je kind in je armen hebt liggen ben je het snel vergeten........tot de volgende zwangerschap en dat begint het weer van voor af aan.

Ik heb zelf ook een miskraam gehad en daarna 2 gezonde dochters maar heb helaas niet echt van mijn zwangerschap kunnen genieten de angst is erbij alle 2 geweest.

Sterkte

dat snap ik echt maar al te goed. Ik heb zoiets van als ik maar gewoon doe alsof het er niet is zijn die 3 maanden sneller voorbij. Het is niet dat ik rook drink of wat dan ook. Ik wil mezelf niet weer blij maken met iets wat misschien niet zo is.