Spanningshoofdpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Spanningshoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:12

Hallo!

Een tijd terug ben ik bij de dokter geweest ivm enorm veel hoofdpijn. Na een week een hoofdpijn dagboek bij te houden, concludeerde zij daaruit dat ik spanningshoofdpijn had. Haar advies: zodra je de hoofdpijn op voelt komen, een of twee aspirines nemen.
Dat heb ik dus gedaan, maar dat betekende dat ik gewoon heel veel aspirines moest 'eten'. Nou probeer ik het al een tijdje zonder aspirine, maar ik heb constand hoofdpijn, aan de linkerkant van mijn voorhoofd. Ik vroeg me eigenlijk af, of dit normaal is? Want het lijkt me niet bij spanningshoofdpijn horen, al maak ik me de laatste tijd wel veel 'zorgen.'

Ik hoop dat iemand dit herkent :)

BE_GENTLE

Re: Spanningshoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:18

Yep spannings hoofdpijn heb het ook af en toe, niks aan te doen ja zorgen dat je geen stress hebt en je niet druk maakt om dingen.
Asprines werken bij mij ook niet ik moet even gaan liggen een uurtje en dan is het weg.
Maar het is normaal dus, ik heb het wel eens zo erg dat me hele hoofd uit elkaar drukt dan moet ik echt druk terug geven om de pijn tegen te gaan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:19

Ja, dat heb ik ook, ik ga er dan tegenaan drukken. Maar ik heb het momenteel op 1 plek? Soms een dag niet, soms wat vaker. Dus dat leek me dan weer appart?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:20

Ik heb er therapie voor gevolgd, houdingstherapie. Hierdoor is het wel beter, ik moet opletten dat ik mijn schouders niet optrek. Misschien wat voor jou? Het heet therapie van Ceasar.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:21

Maar dat kan dus, je ben mischien onbewust de ene dag meer met dingen bezig dan andere dagen :D ik heb het ook wel eens 2 dagen niet en dan 2 weken achter elkaar.
En de pijn heb ik ook meestal links bij me slaap en rond me oog.

Edit: Heb al wat therapie gehad stroom stootjes, masseren, houding etc. bij mij werkte het niet ik moest echt leren om dingen voor mezelf op een rijtje te zetten en rust te houden in mijn hoofd dus veel van me af schrijven. maakte meestal gedichten.
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 20-07-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:22

Oké, en trekt het bij jou soms ook door tot in je schouders en/of linkerborstgedeelte?

fjordjes: Was die therapie erg duur? En hoe ben je daar zo bij gekomen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:23

Therapie wordt als het goed is vergoed. Ik ben er via de huisarts gekomen maar vaak kan je zonder doorverwijsbriefje daar terecht.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:25

Citaat:
Oké, en trekt het bij jou soms ook door tot in je schouders en/of linkerborstgedeelte?

Dat komt denk ik doordat je te krampachtig gaat zitten,lopen,staan door je pijn. dan trekken je spieren samen

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:26

Oké, want sinds de hoofdpijn links in mijn hoofd zeg maar scherper is, doet mijn linkerborst ook zeer. Soort van steken, en als ik tegendruk geef voel ik het haast niet meer.

Fjordjes: Oh, dat is mooi, dan ga ik even naar de HA, again, om uitleg te vragen, want telkens deze hoofdpijn is erg vervelend.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:27

Ik heb ook spierspanningshoofdpijn. Mijn fysio zegt dat je spierspanningshoofdpijn altijd in je hele hoofd voelt en niet aan 1 kant. Als dit wel het geval is zit het in je wervels.
Verder kan een fysio je goed helpen, hij kan je ontspanningsoefeningen geven, je helpen je houding zo nodig te corrigeren en je nek masseren.

Wat bij mij ook goed helpt is een warm kussentje in mijn nek te leggen of tijgerbalsem in mijn nek te smeren. Verder neem ik wel altijd 2 asprines omdat ik het anders 1,5 uur nadat ik het begin te voelen gewoon niet meer trek, zo erg hoofdpijn heb ik dan.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:28

Bij mij werkte niks helaas, dus dat geluk is niet voor iedereen weg gelegd. maar je kunt het altijd proberen :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:29

Feliciaa: meestal blijft het bij mij bij erg zeurende hoofdpijn, maar het is gewoon echt heel vervelend, maar het kan ook heel heftig zijn, nadat ik bv. de finale had gekeken van het WK, in spanning natuurlijk, knapte mijn hoofd bijna uit elkaar.. Dus het is bij mij best afwisselend. En mijn toenmalige HA zei ook dat ik 2 aspirines moest nemen als ik het voelde opkomen, maar ik zat gewoon de hele dag aspirine's te eten, en dat lijkt me ook weer nitgezond? Want ze gingen al minder werken.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:30

BE_GENTLE schreef:
Bij mij werkte niks helaas, dus dat geluk is niet voor iedereen weg gelegd. maar je kunt het altijd proberen :D

Proberen is het idd altijd waard!