Toen ik "vroegah" eenmaal per week een uurtje reed op de manege, had ik nog nergens last van. Wel heb ik altijd al een gevoelige huid gehad en van jongs af aan heb ik eczeem.Vanaf dat ik 11 jaar ben, beschik ik over eigen paarden, dus ik ben vrij veel bij paarden in de buurt (bijna dagelijks). Na een jaar kreeg ik duidelijke allergische kenmerken als ik bij paarden in de buurt ben of ben geweest. Ik krijg last van eczeem-achtige plekken als ik in de buurt ben van paarden, steevast op dezelfde plekken, maar dit breidt zich steeds verder uit en wordt steeds erger. Ik krijg ook last van mijn ogen, en de eczeemplekken breiden zich uit richting mijn ogen. Nu heb ik last van jeukende en brandende onderste oogleden, maar dat moet niet verdergaan naar mijn ogen zelf. Mijn opticiën vindt nu al dat mijn ogen er zo geirriteerd uitzien en maakt zich zorgen.
Ik slik pillen tegen mijn allergie (tevens hooikoorts en werkt op de een of andere manier ook voor mijn zonallergie), Xyzal. Zonder pillen word ik helemaal gek bij de paarden, maar ik merk dat de allergie steeds erger wordt. Het is nu dusdanig erg, dat ik er tegenop zie om naar mijn paard te gaan. Ik vind het heerlijk om naar mijn paard te gaan, baal tijdens school ook altijd als een stekker als ik een dag niet heenkan, nu heb ik alle tijd en kan ik mezelf er niet toe zetten. Ik ben niet bepaald een mietje als het gaat om naar mijn paard gaan, kun je nagaan hoe gek ik van die ***-allergie word!

Zijn er meer mensen met paardenallergie, vergelijkbare symptomen? Hebben jullie tips?
Ik overweeg nog naar een dermatoloog te stappen en om Xyzalpillen te vragen met een nog hogere dosis werkende stof.
Bedankt!