Steeds meer last van paardenallergie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Steeds meer last van paardenallergie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:54

Ik word er helemaal gestoord van. |o Toen ik "vroegah" eenmaal per week een uurtje reed op de manege, had ik nog nergens last van. Wel heb ik altijd al een gevoelige huid gehad en van jongs af aan heb ik eczeem.
Vanaf dat ik 11 jaar ben, beschik ik over eigen paarden, dus ik ben vrij veel bij paarden in de buurt (bijna dagelijks). Na een jaar kreeg ik duidelijke allergische kenmerken als ik bij paarden in de buurt ben of ben geweest. Ik krijg last van eczeem-achtige plekken als ik in de buurt ben van paarden, steevast op dezelfde plekken, maar dit breidt zich steeds verder uit en wordt steeds erger. Ik krijg ook last van mijn ogen, en de eczeemplekken breiden zich uit richting mijn ogen. Nu heb ik last van jeukende en brandende onderste oogleden, maar dat moet niet verdergaan naar mijn ogen zelf. Mijn opticiën vindt nu al dat mijn ogen er zo geirriteerd uitzien en maakt zich zorgen.
Ik slik pillen tegen mijn allergie (tevens hooikoorts en werkt op de een of andere manier ook voor mijn zonallergie), Xyzal. Zonder pillen word ik helemaal gek bij de paarden, maar ik merk dat de allergie steeds erger wordt. Het is nu dusdanig erg, dat ik er tegenop zie om naar mijn paard te gaan. Ik vind het heerlijk om naar mijn paard te gaan, baal tijdens school ook altijd als een stekker als ik een dag niet heenkan, nu heb ik alle tijd en kan ik mezelf er niet toe zetten. Ik ben niet bepaald een mietje als het gaat om naar mijn paard gaan, kun je nagaan hoe gek ik van die ***-allergie word! :=
Zijn er meer mensen met paardenallergie, vergelijkbare symptomen? Hebben jullie tips?
Ik overweeg nog naar een dermatoloog te stappen en om Xyzalpillen te vragen met een nog hogere dosis werkende stof.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Steeds meer last van paardenallergie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:35

ik ben zo ongeveer allergisch voor alle dieren en daarbij ook hooikoorts.
Ik heb lange tijd pilletjes van de drogist geslikt maar de bijwerkingen waren zo heftig dat ik niet meer verder kon daarmee.
Heb nu van de HA pilletjes gehad en ik moet zeggen dat die geweldig helpen.
Je zou eens naar de HA kunnen gaan en het hem voorleggen, misschien heb je je huidige medicijnen ook via hem maar werkt een andere stof beter voor jou...

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:42

ik heb ook bloedonderzoeken gehad en blijkt dat ik allergies benvoor paarden, katten en huisstofmijt.
de afgelopen winter werd ik gek van de jeuk aanijn ogen en ook mijn neus begon te irriteren. verder heb ik ook exceem gehad. vandaar de onderzoeken.
en het rare is dat ik allerlei smeersels en pillen en druppels, sprays heb gekregen.die werkten prima.
en eenmaand of 4 geleden is van de een op andere dag alles weggebleven. ik heb nooit meer last! heb alle spullen wel in de kast staan voor noodgevallen, je weet maar nooit.
maar het gaat nu even helemaal perfect :D

dus er is nog hoop voor je hoor, je kunt nooit weten :+

succes en sterkte ermee in ieder geval

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:56

ik heb ook een allergie voor bijna alle dieren met haar.
het wordt bij mij gelukkig minder erg.
ik had eerst last van allemaal vlekken op mijn gezicht, verkoudheid en traanogen.
de laatste tijd heb ik alleen last als ik in een stal loop dan word ik verkouden.
ik heb 6 weken stage gelopen op een manege en nu is mijn allergie bijna helemaal over.
ik krijg alleen bultjes als ik een paard moet lopen die schuimt/kwijlt en dat op mijn armen krijg.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:14

Polly schreef:
ik ben zo ongeveer allergisch voor alle dieren en daarbij ook hooikoorts.
Ik heb lange tijd pilletjes van de drogist geslikt maar de bijwerkingen waren zo heftig dat ik niet meer verder kon daarmee.
Heb nu van de HA pilletjes gehad en ik moet zeggen dat die geweldig helpen.
Je zou eens naar de HA kunnen gaan en het hem voorleggen, misschien heb je je huidige medicijnen ook via hem maar werkt een andere stof beter voor jou...

Hoe heten de pilletjes die je gebruikt (en de werkzame stof?)?

Vervelend dat jullie ook allergisch zijn.. Ik hoop ook dat er nog hoop is voor mij. :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:15

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:20

Ik heb een tijdje Aerius in combinatie met Xyzal geslikt. Ze schrijven het niet gauw voor, maar het helpt super! Ik slikte toen 2x p.d. Aerius en 1xp.d. Xyzal. Dit kan je wel voorleggen bij je H.A.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:56

Lijkt me wel een goed idee. :j Bedankt!