Gel- of Acryl nagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slucky

Gel- of Acryl nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:14

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon nergens iets duidelijks vinden.
Wat is nou echt het verschil tussen gel en acryl niet het aanbrengen maar als je het erop hebt breekt de een sneller als de andere?
ik wil namelijk best wel korte om dat ik vakkenvul en dus paardrij. Dus ietsje boven mijn vingers uit.
iemand ervaring met gel acryl?

MiSz_SaNdY

Re: Gel- of Acryl nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:15

kwa lengte maakt het dus niks uit dat bepaal je zelf maar volgens mij is gel meer buigzamer maar ik heb nu acryl en dat gaat ook best

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:17

Ik ben nagelstyliste en heb zelf voorkeur voor gel.
Ik ben allround nagelstyliste dus heb allebij gedaan maar ben toch gestopt met acryl omdat mn klanten ook de voorkeur hadden voor gel.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:18

maar nathalie wat is dan het eigenlijke verschil hiertussen en waarom heb jij en je klanten voorkeur voor gel? word nu ook benieuwd haha

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:20

Ik heb weer acryl, omdat gel bij mij niet goed hield. Zeker met de paarden was gel bij mij te kwetsbaar, acryl houdt wel. Maar ook dat krijg je kapot hoor, laat dat maar aan mij over ;)

Gel is vloeibaar bij opbrengen en moet uitharden onder een UV-lamp.
Acryl is een poeder wat samen met een vloeistof wordt opgebracht en wat aan de lucht uithard.
_Nathalie_, correct me if I'm wrong.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:20

mijn moeder heeft eerst acryl en nu gel. gel blijft veel beter en langer goed zitten. bij acryl braken haar nagels al snel af ;)

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:21

ja veel mensen kiezen voor gel, maar kan nergens vinden waarom

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:23

dat klopt idd nadia.

Het verschil is dat acryl harder is maar gel flexibeler.

Gel heeft iets meer speling bij stoten als acryl en daarom breekt er minder snel een hoekje af.

De meeste mensen kunnen prima beide hebben. Maar bij sommige hecht het 1 beter als het ander. Maar dat kan ook aan het merk liggen.

Ik als nagelstyliste vind gel ook fijner werken, minder en makkelijker te vijlen.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 20-07-10 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:24

met vakkenvullen is dus gel beter

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:24

ik heb ook gelnagels, vrij kort ivm mijn werk ( begeleider wonen verstandelijk gehandicapten) en voor het paardrijden.
ik heb gelnagels omdat de styliste waar ik ga alleen daar mee werkt, de vorige waar ik ging heeft ooit met acryl gewerkt maar dat weggedaan omdat er veel minder vraag voor was.
volgens haar was gel steviger omdat die nog wat meeveert, acryl is harder dus breekt sneller aldus haar.
ik heb de lengte van mijn nagels net boven de vingertoppen uit als je tegen de binnenkant van de hand aankijkt, langer wil ik ze ook niet omdat ik er dan echt last van heb, met werken maar met name bij de paarden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:26

Veel stoten is voor geen van 2e goed dus dat maakt niet heel veel uit.
Maar gel gaan wel minder snel hoekjes vanaf in dat geval.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:28

Ik had altijd acryl en nu gel. Merk dat gel beter voor mijn nagels is. Waar ik bij het afbreken bij acryl een vernietigde nagel had, komt er bij gel een compleet intacte nagel tevoorschijn.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:30

oke dan denk ik dat t gel word nu alleen nog kiezen wat ik nu eigenlijk wil french of iets anders :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:34

Zoek wel een goede nagelstyliste! Er zijn heel wat mensen die zichzelf zo noemen maar er zit heel veel verschil tussen!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:35

Indd! Dat is echt een goede tip! Laat je nagels niet verzieken.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:40

ja ik ben al aan het rondkijken want er is best veel keus in breda

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:27

Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 20-07-10 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:29

acryl, gel breekt steeds af

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:15

Hihi dat had ik dus juist met acryl. Naast dat mijn nagels dood gingen ervan braken ze ook te pas en te onpas :( Helaas. Mja is denk voor ieder persoonlijk :j

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:24

Ik heb nu gel bevalt me goed. Heb ook acryl gehad daar was ik minder over te spreken met name dat ik het er nepper uit vind zien dan gel.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:28

Princess_ schreef:
Ik had altijd acryl en nu gel. Merk dat gel beter voor mijn nagels is. Waar ik bij het afbreken bij acryl een vernietigde nagel had, komt er bij gel een compleet intacte nagel tevoorschijn.

Idem, toen mn acryl nagel er af ging had ik overal witte vlekjes en waren mn nagels gevoellig. Bij de gel niet. Maar dat kan ook misschien aan de persoon liggen die de boelt vijlt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:42

ik heb acryl en ben er best tevreden over :P gel heb ik geen ervaring mee. ik rijd er ook paard mee en heb eigenlijk geen last van hoekjes die afbreken. ik heb alleen heel snel heel veel uitgroei waardoor ze snel te lang worden. ik heb ze meestal op de lengte van mijn vingertoppen, maar na nog geen 2 weken steken ze er al een heel eind boven uit. het doet wel erg pijn als je er een keer tegen stoot.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:51

kimmert schreef:
Princess_ schreef:

Idem, toen mn acryl nagel er af ging had ik overal witte vlekjes en waren mn nagels gevoellig. Bij de gel niet. Maar dat kan ook misschien aan de persoon liggen die de boelt vijlt :o

O:)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:52

_lauraaa_ schreef:
ik heb acryl en ben er best tevreden over :P gel heb ik geen ervaring mee. ik rijd er ook paard mee en heb eigenlijk geen last van hoekjes die afbreken. ik heb alleen heel snel heel veel uitgroei waardoor ze snel te lang worden. ik heb ze meestal op de lengte van mijn vingertoppen, maar na nog geen 2 weken steken ze er al een heel eind boven uit. het doet wel erg pijn als je er een keer tegen stoot.

Dat is normaal, in een week of 3 groeit het in de zomermaanden +- een halve cm uit :P