[enge] Dromen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

[enge] Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 08:42

Wie droomt er ook zo veel?
Ik droom bijna elke nacht.
Mijn dromen zijn meestal gewoon een horror film en het lijkt allemaal zo echt!
Ik kan er veel nog navertellen.
Ik heb ook weleens ik een droom dingen te zien gekregen die ik later ook echt heb gezien....

Zijn dromen nou echt of bedrog?
Want vanacht had ik weer een hele nare, waar ik me nu nog steeds rot om voel.

_Tara_

Re: [enge] Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:07

Dromen zijn vaak gebeurtenissen die je die dag hebt meegemaakt die je dan verwerkt. Stel je bent naar Walibi geweest, je vond de Goliath erg vet en zag 's avonds een duif vliegen. Dan zou ik bv dromen over een duif in de Goliath. Ik noem maar wat geks :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:10

Ik droom ook altijd heel levendig en 9 van de 10 x kan ik alles nog navertellen. Tis vaak ook heel apart, dingen die opvolgen, die in je droom heel logisch zijn, maar irl echt niet zouden kunnen.

Tis niet te hopen dat alles wat in je dromen gebeurd ook in het echt gebeurd, al kunnen sommige dingen wel symbolisch ergens voor staan.
Zo droom ik heel vaak dat ik zwanger ben of aan het bevallen ben, moet er niet aan denken, maar als je beetje gaat zoeken via google, dan zeggen ze op van die droom-info-sites dat dat wijst op een nieuw begin of nieuw project (en dat klopt ook wel aardig).
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 20-07-10 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:12

Ik droom alles door elkaar.
De volgende ochtend weet ik nog wel hoe ik me voelde in mijn dromen, en ik weet waar het mee te maken had, maar beelden kan ik me dan niet meer herinneren.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:24

ik droom de laatste tijd ook heel veel! dan schrik ik soms gewoon plots wakker, ben ik helemaal van de wereld. Heb net zoals jij verteld, ook vaak iets dat ik droom, dat dan later ook alsnog gebeurd....dromen zijn inderdaad vaak gebeurtennissen (meestal onbewust) die je dan verwerkt, je ervaart deze gebeurtenissen/gedachtes etc....maar meestal zijn deze onbewust en merk je er niet veel van

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:32

Ik droom best wel eens over gruwelijke dingen, iets wat je eigenlijk een nachtmerrie zou noemen. Moorden (ik moord ook weleens zelf in mijn dromen), gevechten, bloed, achter na gezeten worden, etc., maar het gekke is dat ik in mijn dromen nooit angst heb. Ik heb zelfs eerder dat ik er van geniet door de spanning. Ook als ik wakker word, hou ik er geen naar gevoel van over. Alleen dan ik denk, weird :P (Vooral als ik emotieloos heb lopen moorden in m'n droom.) Soms heb ik ook lucide dromen of zit het er tegen aan. Ik ben mij vaak bewust dat ik droom (de nachten dat ik mijn dromen onthoud dan), maar kan ze niet altijd besturen.

Meer mensen met nachtmerries die niet als nachtmerries voelen?

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:19

Hier hetzelfde haha! Hele gekke dromen vaak maar het zit niet ver van het echte af.. Bijvoorbeeld laatst droomde ik over dat er enge buitelanders aan de deur stonden en die werden weggejaagd door iemand die ik vertrouwde weetjewel... terwijl ik die dag aangesproken werd door vreemdtalige mensen die ik totaal niet vertrouwde en me ouders maybe op vakantie gaan dus alelen thuis zou zijn snapje.. dus er zit wel vaak een lijn in.

Vroeger als kind een zogenaamde dromenvanger gekregen.. int begin wel geholpen maar heb het idee dat die nu zn werk toch niet meer doet

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:16

Ik droom ook altijd heel veel en levendig..
vandaag ook de hele dag over mn droom van vannacht nagedacht :+
maar vind het helemaal niet zo erg, elke ochtend wakker worden en al je dromen nog een keer doornemen :)

en wat ook heel typisch is is dat ik op warme nachten altijd nachtmerries heb :+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:18

ik droom nooit, maar de laatste tijd ineens wel. ik weet zelfs nu nog wat ik vannacht heb gedroomd omdat ik zo naar wakker werd, en er heel lang over heb gedaan alles te plaatsen en te bedenken dat het niet echt was. ik denk (en hoop) dat het aan de temperatuur ligt. dan kan ik van de winter tenminste weer normaal slapen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:19

Ik heb hier ook last van, word soms helemaal bezweet wakker door nachtmerrie's. Het zijn vaak ook echt rare verhalen maar het zouden zo horrorfilms kunnen zijn.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:21

Ik droom altijd,maar vijf minuten nadat ik wakkerword vergeet ik ze weer.:+
Alleen die van vanacht weet ik nog:Mijn slang was onsnapt,en die vond ik later in mijn schoolkluisje terug:P.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:08

Ik droom echt vrijwel elke nacht, en kan het dan nog navertellen. ook :j.
Zoals Tara zegt zijn dromen gewoon een verwerking van wat je hebt meegemaakt.
Ik merk vaak dat als ik voordat ik ga slapen over iets nadenk, dat datgene terugkomt in mijn droom.
Vind het wel leuk, maar nachtmerries maken me altijd wel bang.
Die kan ik ook nooit plaatsen. :n

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:16

Een vriendin van me vind dat ik een therapie moet vanwege mijn dromen. Echt té raar.
Je droomt idd om dingen te verwerken, al lijkt het soms niet zo. Meestal droom je iets wat weer een bepaald iets symboliseert. Ik denk dat, als je van zulke dromen/nachtmerries af wilt komen, je 'rust' moet vinden. Is er iets naars gebeurt, of bijna gebeurt, waardoor je zo kan dromen? Probeer dat dan te verwerken enzo, misschien dat de dromen dan stoppen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:20

Knoffer schreef:
Ik droom best wel eens over gruwelijke dingen, iets wat je eigenlijk een nachtmerrie zou noemen. Moorden (ik moord ook weleens zelf in mijn dromen), gevechten, bloed, achter na gezeten worden, etc., maar het gekke is dat ik in mijn dromen nooit angst heb. Ik heb zelfs eerder dat ik er van geniet door de spanning. Ook als ik wakker word, hou ik er geen naar gevoel van over. Alleen dan ik denk, weird :P (Vooral als ik emotieloos heb lopen moorden in m'n droom.) Soms heb ik ook lucide dromen of zit het er tegen aan. Ik ben mij vaak bewust dat ik droom (de nachten dat ik mijn dromen onthoud dan), maar kan ze niet altijd besturen.

Ja ik :)
en he "fijne" is dat ik de mijne wèl kan besturen en het volgt altijd de andere droom op :)
In feite droom ik dus een onderwerp dat eens per jaar ong veranderd als ik dat wil!
bij deze blijf ik hangen :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:21

Ik droom echt de raarste dingen in sommige dromen speel ik zelfs niet mee dan hang ik precies boven in het hoekje van de kamer en kijk ik alleen maar.
Heb ooit eens gedroomd dat ik uit bed stapte en ik liep naar mijn bureau, ik draai mij om, zie ik mezelf in bed liggen. Ik dacht whoehoe *\o/* en ik ga door de deur (ja de deur was nog dicht) en ik loop door de hal en ik kijk door het raam en opeens ga ik verticaal hangen toen dacht oh oh -O- en dan leek het alsof ik terug gezogen werd. Ik ben zo hard wakker geschrokken dat ik naar adem moest happen en dat mijn hart precies een paar slagen miste. Dat was eng zo een droom wil ik nooit meer.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:24

Haha apart zeg! Ja ik droom ook ontzettend veel, als ze niet veel indruk op me hebben gemaakt vergeet ik ze binnen een dag.

En wisten jullie dat iedereen die in jullie droom voorkomt, je een keer hebt gezien? Ook al is het maar de mevrouw die je liet oversteken bij het zebrapad 10 jaar geleden of de man die je auto tankte.

Maar emotieloos moorden doe ik niet, het engste wat ik heb gedroomt is dat ik achterna gezeten werd door een onwijs huge beer _O-

Dat heb je wss niet gedroomt Lauratje88, google voor de gein eens op 'uittreden'.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-07-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:25

suus_ schreef:
Haha apart zeg! Ja ik droom ook ontzettend veel, als ze niet veel indruk op me hebben gemaakt vergeet ik ze binnen een dag.

En wisten jullie dat iedereen die in jullie droom voorkomt, je een keer hebt gezien? Ook al is het maar de mevrouw die je liet oversteken bij het zebrapad 10 jaar geleden of de man die je auto tankte.

Maar emotieloos moorden doe ik niet, het engste wat ik heb gedroomt is dat ik achterna gezeten werd door een onwijs huge beer _O-

Ik had dat met een gorrila die op school rondliep
en iedereen werkte door ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:29

Ik heb het ook en ik vind het een hel.
Al vanaf mijn 14de heb ik geen nacht nachtmerrie-loos gedroomd.
Ik droom over dode mensen, skeletten en schedels van mensen waar ik over heen moet lopen, incl. het geluid dat dat maakt. :r
Ook heel vaak over de dood, en over mensen in mijn leven waar ik erg bang voor ben.
Ik hoor ook mensen praten en schreeuwen in de fase tussen slapen en wakker worden.
Elke nacht is weer een strijd, want ik wíl niet slapen omdat ik die beelden niet wil zien.
Vaak word ik hyperventilerend wakker, helemaal bezweet en mijn hart slaat veel te hard.

Ik zou een moord doen voor een rustige nacht!! ;(

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:30

Ik droom ook ontzettend veel. Ik heb een periode gehad van alleen maar nachtmerrie's. vooral over dat er mensen doodgingen in mijn omgeving. Ik ben toen naar iemand toegeweest die je energieveld leest enzo, en daarna ging het eigenlijk al beter. Heb ook een dromenvanger gekocht, en heb nu wel een stuk minder nachtmerrie's!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:32

KBK: Daar had ik dus ook een periode last van. Maar degene die mijn krachtveld heeft gelezen, heeft helemaal uitgelegd hoe dat bij mij kwam, en dat het ook voorlopig nog niet overgaat, maar het is al wel een stuk verminderd. (voor meer info Pb ;) )

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:33

Probeer( hoe moeilijk ook met dit weer) niet te wárm te liggen 's nachts.
Hierdoor kun je ook nachtmerries krijgen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:34

KoudbloedKim schreef:
Ik droom over dode mensen, skeletten en schedels van mensen waar ik over heen moet lopen, incl. het geluid dat dat maakt. :r
Ook heel vaak over de dood, en over mensen in mijn leven waar ik erg bang voor ben.
Ik hoor ook mensen praten en schreeuwen in de fase tussen slapen en wakker worden.
Elke nacht is weer een strijd, want ik wíl niet slapen omdat ik die beelden niet wil zien.
Vaak word ik hyperventilerend wakker, helemaal bezweet en mijn hart slaat veel te hard.

Wat bij veel mensen werkt, is als er iemand bij je slaapt. Je vriend, of een logé (in dezelfde kamer) is rustgevend, omdat je dan niet alleen bent.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:35

KoudbloedKim schreef:

Bahbah!
dat heb ik soms ook, dan komen er van die enge dingen op me af zweven als ik slaap, vaak bloederige kloppende dingen enz,
Daarom duurt het ook ruim een uur als ik slaap!
gewoon hooguit vervelen

Kan je niet proberen of Jij je droom kunt sturen, Of vantevoren iets heel vrolijks gaan doen?
Of met het licht aan slapen :')
Werkt bij mij wel als het over mn lijn gaat !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:36

Knoffer schreef:

Ik, als ik ze beschrijf zien anderen het als nachtmerries maar ik zelf zie het niet zo. Liep ook een topic van mij van 15 pagina's over op Bokt. Ze zijn ook ontzettend surrealistisch, maar ik zou niet meer zonder kunnen. :)
De dingen die KoudbloedKim beschrijft (overigens heel vervelend dat jij er wel zo mee zit, lijkt me echt niks..) komen regelmatig in mijn dromen voor, en toch zie ik het niet als nachtmerries. Zo zie je maar hoe het per persoon kan verschillen. Mijn nachtmerrie toen ik kind was was.... een droom met niks, alleen maar grijze vlakken in verschillende tinten. Gewoon, niets.

Ik droom ook elke nacht, onthoud gemiddeld drie dromen per nacht en tot in de extreme details. Ben ervoor bij een therapeute geweest omdat het moeilijk is om te verwerken (het is zoveel om te onthouden) en dat heeft wel geholpen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:37

Fiffill schreef:
Knoffer schreef:

Ik, als ik ze beschrijf zien anderen het als nachtmerries maar ik zelf zie het niet zo. Liep ook een topic van mij van 15 pagina's over op Bokt. Ze zijn ook ontzettend surrealistisch, maar ik zou niet meer zonder kunnen. :)

Ik droom ook elke nacht, onthoud gemiddeld drie dromen per nacht en tot in de extreme details. Ben ervoor bij een therapeute geweest omdat het moeilijk is om te verwerken (het is zoveel om te onthouden) en dat heeft wel geholpen.

sorry dat snap ik niet :o

Hoe ervaar jij je droom dan?