"look a like" blaasontsteking, misschien blaaspijnsyndroom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

"look a like" blaasontsteking, misschien blaaspijnsyndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 12:41

Sinds ongeveer mei 2009 kamp ik met neppe blaasontsteking aanvallen. Het voelt precies hetzelfde als een blaasontsteking, maar de bacteriën missen, dus het is geen blaasontsteking! Ik heb meerdere keren mn plasje bij de dokter ingeleverd, zelfs naar speciaal lab geweest, maar er zitten geen bacteriën in.

Het verschijnt om de week, en het zijn echt een soort aanvallen. Ik word dan om half 6 's ochtends wakker en de enige oplossing is met een boekje op de wc gaan zitten, na een uur neemt de plasbehoefte af en kan ik weer naar bed. Een andere oplossing is er niet, want omdat ik zo'n hoge drang heb, is het gekmakend om in bed te liggen.

Het uit zich niet altijd in dat ik op de wc moet gaan zitten, vaak moet ik overdreven vaak plassen en zijn het kleine beetjes die eruit komen. Als het een beetje is, dan doet het ook altijd pijn.

Ik heb het idee dat het ook met de seks te maken heeft, de seks doet zelf vaak pijn of vlak daarna. Het zelfde branderige/stekerige gevoel als anders. Vaak komt zo'n aanval ook daarna.

Ik heb het steeds over vaak, omdat er dus niet echt een regelmaat in is. Seks doet niet altijd pijn, ik krijg niet altijd een aanval, ik heb het niet elke week, ik kan er weinig logica in vinden.

De huisarts heeft mij cranberry pillen aangeraden, en in combinatie met een lage seksfrequentie en direct te stoppen als het pijn doet, heb ik mijn "blaasontstekingen" redelijk onder controle. Maar ik neem hier geen genoegen mee, spontane seks zit er niet bij, en ook met dit leefpatroon blijft de pijn opkomen..

Dus ik heb weer een bezoekje aan de huisarts gebracht, en ze gaf eerlijk toe dat ze niet wist wat ze er mee aan moest. Ik heb straks een afspraak bij een speciale "plaskliniek" en heb daarvoor 2 dagen een mictie(plas)dagboek moeten bijhouden. Ook moet ik met een volle blaas komen en ik zit nu met mn knietjes over elkaar!!

Ik vind het erg op het blaaspijnsyndroom lijken, mijn huisarts dacht aan bekkeninstabiliteit. Wie herkent mijn verhaal?! Wat heb ik?! En vooral, wat is er aan te doen..

Fenna_s

Re: "look a like" blaasontsteking, misschien blaaspijnsyndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:45

Ik denk dat ze je bij die kliniek wel meer kunnen vertellen.
Het klinkt inderdaad als een blaasontsteking, maar gek dat dat niet zo is. Zijn er ook bloedtesten gedaan?

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:45

Ik heb niet echt tips......enige tip die ik je wel kan geven, is dat seks vaak wel tot een blaasontsteking kan leiden...bij een vrouw zit alles dicht bij elkaar, dus kan op bacterieen in je plasbuis zijn groot. Na de seks altijd even gaan plassen! Dan plas je de eventuele bacterien weg.
En misschien aangezien seks pijnlijk is, wat niet wijst op blaasproblemen, zou een bezoekje aan een gynacoloog (hoe vervelend ook) misschien wel op zijn plaats zijn. En misschien toch ook even een SOA test laten doen? Om alles uit te sluiten.

edit: nog iets toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:48

Misschien een stomme vraag maar heb je sex met condoom ?? Ik ken iemand met een latex allergie .. daar is ze achtergekomen door dat ze sex had met condoom om ...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 12:57

Uitplassen deed/doe ik altijd, al heb ik de laatste tijd het idee dat omdat het plassen dan pijn doet ik automatisch de aanvallen weer opwek.

En ik heb het met condoom gedaan (uiteraard in begin), en daarna geprobeerd of het misschien minder pijn met/zonder zou doen. Maar ik merkte geen verschil dus ik denk niet aan allergie.

Bloedtesten zijn er niet gedaan, wat zou daar eventueel uit kunnen komen?

De seks is niet altijd pijnlijk, dat vind ik zo vreemd, ik ben namelijk ook niet gespannen enz., maar ik heb zelf ook aan gynacoloog gedacht, ik heb zo afspraak bij uroloog, maar in kliniek/centrum is ook gynacoloog, dus misschien verwijst hij(of zij) me daar wel door naartoe?

SOA lijkt me onmogelijk, vanaf mijn kant sowieso. Enige optie is mn vriend, maar dan zou hij daar al 2 jaar over liegen terwijl hij weet dat ik daar dan pijn door zou lijden. Heb ik uiteraard ook aan gedacht, maar de klachten die ik heb komen niet echt overeen. Vooral omdat ik die "aanvallen" heb.

Ik hou alles in mn achterhoofd, bedankt voor deze reacties in ieder geval ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:20

Slik je ook multivitamine? Ik merk bij mezelf dat als ik cranberry en multivitamine slik, dat ik geen last heb van blaasontstekingen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 13:29

Ik slik cranberry/vitamine C, dit helpt wel een beetje. Maar nog veels te weinig, alleen met heel weinig seks en die pillen dan is het redelijk onder controle. Ik merk wel dat cranberry inderdaad er invloed op heeft ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:05

Al eens gedacht aan de ziekte van lyme? Klinkt misschien vreemd, maar daar kun je ook blaasproblemen van krijgen.
Ik heb een bloedtest moeten doen om dingen uit te sluiten, maar ik weet niet precies welke dingen dat waren.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:09

Hat kan ook aan je bekkenbodemspieren liggen. Ik kamp mijn hele leven al met blaasontstekingen. Eerst in mijn jeugd, jaaaaren achter elkaar, toen jaren niet en toen weer toen ik mijn huidige vriend leerde kennen. Nader onderzoek heeft toen uitgewezen dat mijn bekkenbodemspieren te strak aangespannen waren. Ik heb toen bij een cesartherapeut oefeningen gekregen en ben bewuster gaan ontspannen.
Overigs kreeg ik toen ook de tip om na seks altijd direct te gaan plassen (goed uitplassen!). Sindsdien nooit meer last gehad.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:12

Inderdaad, de cesartherapeut heb ik ook goede ervaringen mee. Moet je zeker proberen. :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:18

Voorlopige diagnose:
Gespannen sluitspier > waardoor ik met half gespannen spier plas/seks/tampon inbreng, en het erg pijnlijk voelt. Maar het is dan niet de variant dat ik met wat fysio het kan ontspannen, het komt erg weinig voor zei de uroloog.. Ze gaan nou eerst een uur lang catheters in mn blaas stoppen enzo (UDO onderzoek?), erg prettig, en daarna vermoedelijk aan de oude mannen pilletjes in combinatie met wat fysio..

Herkent misschien iemand dit? :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:21

fysio is anders dan cesar, maar komt in de buurt.
misschien is een orthopeet iets?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:29

Ja, ik "volg" nu eerst even gewoon de uroloog en zijn plannen. Het heeft weinig zin om nu met alles tegelijk te beginnen, een reeële volgende stap zou ook even een bezoekje aan de gyneacoloog zijn. Ik zou alleen graag nog "lotgenoten" spreken, aangezien de uroloog ook vertelde dat genezing niet mogelijk was alleen verbetering..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:25

Wat vervelend zeg, die aanvallen! Zelf heb ik ook heel veel van die 'schijnblaasontstekingen' gehad. Ik bleek veel te weinig te drinken en probeer nu een stuk meer te drinken, maar ik vind het moeilijk. Als ik een dag te weinig drink word ik meteen afgestraft met veel pijn in mijn blaas. Als ik dan veel drink is het snel over. Ik hoor trouwens veel positieve verhalen over D-mellose, een stofje dat positief uitwerkt op de blaas. Het is de koop via internet maar volgens mij ook bij De Tuinen.

Die pijn bij de seks komt misschien wel heel ergens anders vandaan. Mijn schoonzusje had het ook en die is door de hele molen gehaald. Bij haar zijn het spanningsproblemen waar ze oefeningen voor moet doen. Ze liet ook nog een uitstrijkje maken en de uitkomst daarvan was wel schokkend --> Pap3b (vrij gevorderd stadium van het HPV virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt). Ze hebben dat onrustige weefsel bij haar weggehaald en ze heeft nu wel het idee dat alles minder pijnlijk is. Of dat daardoor komt weet niemand, het kan ook tussen ahar oren zitten en dat geeft ze zelf ook toe.

In ieder geval heel veel sterkte :(:)