Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En ik was het wondje dus goed uit en doe er inderdaad een steriel gaasje over en een windel, niet te strak zodat de wonde niet gestikt geraakt. Zo doe ik het al jaren 
No_No schreef:Mijn dochter (5) blijkt een pleisterallergie te hebben.
Ze is allergisch voor de lijm van een pleister. Eerst alleen de bruine pleisters nu ook de witte..
Pusbultjes/ontstekingen, gaten in haar huid, roodheid wat op het ritme van haar hartslag oplicht, hevige jeuk en warm zijn de verschijnselen tot ruim 5 cm van de plek af waar de pleister heeft gezeten.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wat gebruiken jullie nu om een wondje af te dekken? gaasje met zwachteltje
Wat gebruiken jullie voor het ontsmetten van een wondje? (vorige huisarts dacht ook aan een jodium allergie) sterilon (heb je vloeibaar en in creme)
Wat helpt goed tegen de jeuk? menthol 10!

Succes ermee! petitparis schreef:heb je het echt bij elk type witte pleisters? want m'n moeder verdroeg bv ok niet de elastische stoffen variant (mefix), maar de meer papierachtige verkrijgbaar in 2 breedtes (3M) dan weer wel
't enige type pleister die ik kan bedenken zijn de doorschijnende waterafstotende elastische pleisters. Hansaplast heeft ze voor kleine worndjes en je hebt er bij de apotheek ook post-op plakkers (dezelfde uit het ziekenhuis) of rolletjes zoals eerder vermeld (van 3M)
Als ontsmettingsmiddel gebruikte m'n moeder altijd Hibitane desinfecterende zeep en oplossing. Ziet er rozig uit, want isobetadine verdroeg ze niet...
edit: correctie typo's