studie en kinderopvang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

studie en kinderopvang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:36

zo, eindelijk is het rond: ik mag in september terug komen op het college waar ik al 2 jaar heb gestudeerd.
ik ga het laatste jaar afmaken, en dat zal ongetwijfeld een flinke kluif worden omdat ik een jong kind heb, waar ik als alleenstaande ouder voor moet zorgen.
echter, ik ben vol goede moed :) en ik weet zeker dat het me gaat lukken.
voor mij is het een hele opluchting dat ik mijn studie af mag maken, en eindelijk een diploma in zicht heb.
eindelijk een gevoel van eigenwaarde, respect voor mezelf.

echter, ik ben nu bezig met het zoeken naar een goede kinderdagverblijf/kinderopvang.
en ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer, haha!
ik heb geen idee waar ik op moet letten...
en ik vind het wel belangrijk om de juiste keuze te maken, daar mijn dochter er toch zo'n 40u per week moet verblijven.
dus alle moeders die mij voor zijn gegaan in deze zoektocht, help me alsjeblieft!
waar moet ik op letten?

chocobroodje

Re: studie en kinderopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:40

Ik ben geen moeder maar het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij krijgt! Anders kun je je toch niet concentreren. Verder zou ik kijken naar het soort kind dat je hebt, kan het in grotere groepen of verdwijnt hij/zij daarin. Ga gewoon de komende weken bij verschillende opvangen kijken, en maak een lijstje met voor en na-delen. Heel veel succes bij je keuze!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:33

Ik zou je dochter eerst maar eens inschrijven bij alle kinderopvang bij jou in de buurt. Misschien kun je ook kijken naar gastouderopvang.
De wachtlijsten zijn soms lang en meer dan een half jaar wachten op opvang is geen uitzondering. Dus als jij in september weer aan de studie wilt zou ik eerst overal inschrijven en kijken waar je het snelst terecht kunt. Of je moet een andere tijdelijke oplossing hebben zoals bv opa en oma o.i.d.

Ik vond zelf belangrijk hoe de leidsters me aanstonden, daar had ik bij de ene opvang een veel beter gevoel bij als bij de andere. Die meiden/vrouwen nemen toch een belangrijk deel van de opvoeding van je kind over (zeker als je dochter daar alle dagen is). Hoe mooi de lokalen of de buitenplaats is zien die kleintjes toch nog niet zo. Kijk uiteraard wel naar veiligheid maar dat zou toch eigenlijk bij iedere opvang in orde moeten zijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:52

Mijn kindreen gingen naar een kinderopvang bij ons in de omgeving toen ik naar school ging. Ik was ook alleenstaande.

Volg idd je gevoel. Je krijgt eerst een rondleiding als het goed is. Over het algemeen denk ik dat de meeste KDV`s wel goed zijn hoor. Ze worden goed gecontroleerd! Bekijk ook het pedagogischplan e.d. Daar heb je recht op.
Ik heb gekozen voor een KDV omdat daar altijd iemand is die je kind kan opvangen. Met een gastouder ben je weer afhankelijk (vond ik) ALs deze ziek wordt is het maar de vraag of je een veranger hebt en hoe je kindje daar op reageerd. Bij een KDV proberen ze onderling de ziekte dagen te vervangen waardoor je kind dus meestal bekende leidsters ziet.

Voor mij was dit het belangste om naar te kijken. Mijn kinderen hebben een hele leuke tijd gehad op het KDV en BSO.

Succes! Ook met je studie!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:55

Let ook op hoe je zit met de dagen dat je kind heen gaat en hoe makkelijk je die kan veranderen mocht jij een ander rooster krijgen,

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:11

hoi,
ja ik zou ook zeggen ga er een paar af en kijk waar je je goed voelt.
ik neem aan dat elk KDV met gediplomeerde leidsters en met goede zorg en hygiëne werken, dus om die zaken zou ik me niet te druk maken.
maar wel om een plek waar jij en je kind graag komen.
en waar ze qua opvoeding ook met jou op 1 lijn zitten.