Drie maanden geleden is het kleinkind (twee en een half jaar) van vrienden van ons plotseling overleden. Niet alleen het overlijden van zo´n jong kind maar ook de rompslomp rondom de dood is behoorlijk heftig. De familie beschuldigt van misbruik en onderzoeken in huis door politie en 24 uur per dag vigilantie. De autopsie heeft misbruik gelukkig uitgesloten en er is een galloperend virus in de buik geconstateerd. Ondertussen zijn ze bezig met advokaten, psychologen enz.
Maar nu tot mijn vraag. Bij de man van mijn vriendin is ongeveer een maand na het overlijden een bult bestaan tussen de ribben aan de kant van het hart. Deze bult is aan het groeien de afgelopen maand. Eerst was het te grootte van een erwt en ondertussen heeft het de grote van een half ei. De afgelopen maand heeft hij alle onderzoeken gedaan en alles is goed. Kan het zijn dat bulten en/of in dit geval een bult kan ontstaan door stress? De man houd zich behoorlijk sterk, heeft zijn vrouw en dochters om op te vangen maar zelf ontlaad hij niet. Iemand een idee om deze bult weg te krijgen, artsen willen het niet operatief verwijderen (is onnodig zeggen ze) maar onze vriend is nogal bezorgt dat dit later een abces gaat worden. Ik heb hem verteld dat hij rustig moet zijn dat de kleine een plekje in zijn hart heeft gevonden maar dat verhaal accepteert hij niet. Wil dat die bult weg want het gaat nu ook pijn doen. Hopelijk heeft iemand ervaring en weet hoe we deze bult weg kunnen halen.
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-10 11:22
De bult zit trouwens onderhuids, hopelijk is er hier iemand die het herkent en zijn er middelen, massage of creme/kruiden om het weer te laten verdwijnen.
Ik durf er niet veel over te zeggen, maar ik weet wel dat er zeker mensen zijn die hierin geloven. Ik weet er zelf te weinig van, maar lichaam en geest staan niet los van elkaar. Volgens sommige 'stromingen' probeert het lichaam op die manier je iets te vertellen, bijvoorbeeld iets dat je nog niet verwerkt hebt. In dit geval zou het goed kunnen, maar pin me er niet op vast. (Ik heb het over het boek De Helende Reis van Brandon Bays). Ik weet zelf niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar misschien heb je er wat aan.
Wel goed dat hij er naar heeft laten kijken door een arts. Zou het ook goed in de gaten houden en als hij het niet vertrouwd weer terug gaan!
Wat een verhaal! Ik schrik ervan. Wat een enorm verdriet en schuldgevoel zal er hangen in de familie. Hopelijk verscheurt het de verhoudingen niet en ook ik kan me voorstellen dat je zo'n bult van stress kan krijgen. Maar ik kan ook begrijpen, dat iemand het niet zo maar accepteert dat ie er mee naar huis wordt gestuurd. Is er geen mogelijkheid om hogerop te gaan?
Mss heb je iets aan dit forum? http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewforum.php?f=22 In NL worden kinderen die op jonge leeftijd sterven vlinders genoemd. En er is een site waar mensen bij elkaar komen om samen dit verlies een plaatsje te geven. Ik wil het geen verwerken noemen. Volgens mij neem je dit verdriet levenslang mee. Heel veel sterkte!
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-10 21:44
Dank jullie wel voor je reacties. Het lijkt dus toch te kunnen bestaan. Hogerop kan hij wel maar dan vergoed het ziekenfonds het niet meer, moet dus via een particulier. Door de enorme spanningen word hij hier dus ook gek van en de wereld en het recht lijkt ineens zo oneerlijk . Nog nooit is hij naar een dokter geweest, nu is er wat aan de hand en word hij niet behandeld zoals het hoort te zijn. Persoonlijk denk ik dat als hij het misschien "verwerkt" dat het vanzelf weer wegtrekt. Maar dacht dat er misschien iets van kruiden zouden bestaan die kunnen helpen. Ga iig die site eens bekijken, dank je Anouk! Boeken word iets moeilijker omdat ik in spanje woon. Terug gaan heeft geen zin, alle onderzoeken en dat is van alles geweest (helemaal binnenste buiten gekeerd) zeggen dat alles goed is. De artsen weigeren het weg te halen alleen omdat hij dat wil.