Whiplash mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Whiplash mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 23:44

2 maanden terug ben ik van een paard gevallen. Toen ik opstond had ik in eerste instantie nergens last van. Een uurtje later was mijn nek helemaal stijf en was ik wat duizelig. De stijve nek was met 5 dagen ongeveer helemaal weg alleen van de duizeligheid heb ik ongeveer 4 weken last van gehad.
Inmiddels is het 2 maanden geleden en heb ik vooral wanneer ik slaap erg last van mijn nek en heb ik last van hoofdpijn (waarschijnlijk spierspanningshoofdpijn (sinds 3/4 weken)).
In eerste instantie zocht ik niet echt verband tussen mijn hoofdpijn en pijn in mijn nek tijdens het slapen en die val maar toen ik er dieper over na dacht kwam ik wel tot de conclusie dat die pijn in mijn nek is gekomen sinds die val. Mijn moeder denkt nu dat ik misschien een whiplash heb.. Is dat mogelijk?

ps. Ik ga het maandag ook even vragen aan mijn fysio, maar wil gewoon alvast weten of ik niet iets heel doms vraag straks :)

verootjoo

Re: Whiplash mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:47

'Whiplash' is de beweging die je nek maakt als je een kop-staartbotsing mee maakt.
Whiplash gerelateerde klachten zijn de klachten die je daarna hebt.

Je weet natuurlijk niet welke beweging je maakte toen je van je paard viel, maar het is zeker een logische gedachte dat je nekklachten het gevolg zijn van de val ;)